قەلبىنۇر |
2013-11-18 11:31 |
ئەكىلىشپەرۋەرلىك
w^6N
:]d ( لۇشۈن) 6i=wAkn_J (ئىككى سائەتلىك دەر پىلانى) wmCV%g\.d: Bo(l !G .-6s`C2
Y} 1.ئابدۇكېرىم راھمان ماقالىسىغا نىمە ئۈچۈن « كىيىم-كېچەك مىللەتنىڭ سىمۋوللۇق بەلگىسى» دەپ تېما قويغان ؟ fv'P!+)t 2. ئۇيغۇرلارنىڭ كىيىم-كېچەككە ئائىت قانداق پەرھىزلىرى بار؟ h#;K9
#x6 3.كىيىم –كېچەك تاللىغاندا قايسى رەڭگە كۆپراق ئەھمىيەت بېرىسىز؟ Jm,X~Si نىمە ئۈچۈن؟ `l#$l3v+ يېڭى دەرس سىنىقى: Z"KuS «ئەكېلىشپەرۋەر» دېگەن ئاتالغۇغا قانداق قارايسىز؟ +ANIm^@ 2. مىللىتىمىز باشقا مىللەتلەردىن قانداق مەدەنىيەت ئەندىزىلىرىنى ^K[tO54 ئەكىرۋاتىدۇ؟ بۇ ھەقتىكى باھايىڭىزنى قىسقىچە بايان قىلىپ بېرىڭ . 9
@+X?Nhv5 3.سىز مەدەنىيەتتىكى« بېكىنۋېلىش»، مەدەنىيەتتىكى « ئىشىكنى ئېچىۋېتىش» شۇئارلىرىغا قانداق قارايسىز؟ بىلىشىڭىزنى قىسقىچە بايان قىلىڭ . v@SrEmg 2.ئوقۇتۇش نىشانى ۋە مۇھىم ،قىيىن نۇقتىلار: Gnq~1p5^ 1.لۇشۈننىڭ ‹‹ئەكىلىشپەرۋەرلىك››ناملىق فىليەتونىنى ئىككى قېتىم ئەستايىدىل ئوقۇپ، مەزمۇنىنى پۇختا ئىگىلەيمىز.(مۇھىم،قىيىن نۇقتا) ]}c=U@D,9 2.لۇشۈننىڭ تەرجىمھالىغا ئائىت قىسقىچە ئۇچۇر بېرىمىز؟(چۈشىنىۋېلىش مەزمۇنى) /YR$#&N2 3. ماقالىدىكى ئايرىم ئابزاس،ئايرىم سۆز-جۈملىلەرنىڭ ۋە ئاتالغۇلارنىڭ مەزمۇن يەشمىسىنى چۈشەندۈرۈپ بېرىش.(مۇھىم،قىيىن نۇقتا) { 4.كۆنۈكمىلەر مۇلاھىزىسى تەھلىلىنى ئېلىپ بارىمىز.(مۇھىم نۇقتا) oABPGyv 5.ئەسەرنىڭ قۇرۇلمىسى ئۈستىدە تەھلىل ئېلىپ بارىمىز؟(چۈشىنىۋىلىش مەزمۇنى) %/C[\wp81 6.فىليەتون ئارقىلىق لۇشۇننىڭ نىمە دېمەكچى بولغانلىقىنى ئىگىلەيمىز.(مۇھىم ،قىيىن نۇقتا) ~`fB\7M 3.ئوقۇتۇش ۋاستىلىرى:كومپىيوتېر،دەرسلىك ماتىرياللار. r\`m[Q 4.ئوقۇتۇش ئۇسۇلى ۋە ئۈگىنىش شەكلى: Z:Am\7 I ئىلھاملاندۇرۇش،چۈشەندۈرۈش، لىكسىيە قالدۇرۇش. "G(/MT^C 5.ئوقۇتۇش جەريانىنىڭ لايھىلىنىشى: t$|6}BX 1. .لۇشۈننىڭ ‹‹ئەكىلىشپەرۋەرلىك››ناملىق فىليەتونىنى ئىككى قېتىم x{5*%}lX8 ئەستايىدىل ئوقۇپ، مەزمۇنىنى پۇختا ئىگىلەيمىز. Rw%KEUDm 2.لۇشۈننىڭ تەرجىمھالىغا ئائىت قىسقىچە ئۇچۇر بېرىمىز. ;hDr+&J| لۇشۇن جوڭگونىڭ ئۇلۇغ يازغۇچىسى، مۇتەپەككۇر، ئىنقىلاپچىسى، يېڭى 5}ah% ئەدەبىاتنىڭ ئاساسچىسى،ئۇنىڭ پۈتكۈل ئىدىيىسى ۋە ئەدەبىياتتىكى يۈكسىلىش يولى جوڭگو خەلقىنىڭ ئىنقىلاپ ئىشلىرى بىلەن بىرلىشىپ كەتكەن . لۇشۇننىڭ ئەسلى ئىسمى جۇشۇرېن بولۇپ ،1881-يىلى 9-ئاينىڭ 25-كۈنى جېجياڭ ئۆلكىسىنىڭ شوۋشىڭ ناھىيىسىدە ھالەك بولغان فېئۇدال ئاقسۆڭەك ئائىلىسىدە دۇنياغا كەلگەن . بالىلىقىدا «قىزىل راۋاقتىكى چۈش»،»«سۇ بويىدا»،«غەربكە ساياھەت» قاتارلىق كىلاسسىك ئەسەرلەرنى قىزىقىپ C3gz)!3 ئوقۇغان . شۇنداقلا خەلق سەنئىتىنى سۆيگەن .1902-يىلى ياپونىيەگە (1vS)v
$L ئوقۇشقا بارغان .1903-يىلى ئېرقىي ئېكىسپالاتتاسىيىنىڭ سىمۋولى بولغان AR^Di`n! ئۇزۇن چېچىنى كېسىۋەتكەن .1909-يىلى ۋەتەنگە قايتىپ كەلگەن . 1918-يىلى «سەۋدايى خاتىرىسى» نى يازغان .1930-يىلدىن باشلاپ «جوڭگو سول قانات يازغۇچىلار ئىتپاقى» غا رەھبەرلىك قېلىپ گومىنداڭ ئەكسىيەتچىلىرىنىڭ مەدەنىيەت جەھەتتىكى بىر نەچچە قېتىملىق ئەكسىلئىنقىلابىي «قورشاپ يوقىتىش» لىرىنى بىچچىت قىلغان .1936-يىلى شاڭخەيدە كېسەللىك سەۋەبى بىلەن ۋاپات بولغان .
`SrVMb( 3.ئىزاھاتلار: 2T5ZbXc+x 1.بېكىنۋالغۇچى-بۇ مەدەنىيەت جەھەتتىكى «ئىشىكنى ئېچىۋېتىش»، «سۇڭلاپ ئېلىپ كىرىش» قا قارشى مەنىدە قوللىنىلغان ئاتالغۇ بولۇپ، ئۇ جوڭگونىڭ مەدەنىيەت جەھەتتىكى«ئۆز قازىنىدىلا قايناپ، قازاننىڭ سىرتىدىكىنى بىلمەسلىك» ئىللىتىنى، ئىلغار مەدەنىيەت ئەندىزلىرىنى قوبۇل قىلىش ئۇ ياقتا تۇرسۇن ئۇنىڭدىن ئۆزىنى قاچۇرۇش،كونا ئۆلچەم قېلىپلارنى تەۋەرۈك بىلىۋېلىپ، يېڭىلىقلاردىن،زامانىۋى تەرەقىياتتىن يىراقلاپ كېتىشتىن ئىبارەت خاتا ئەقىدىنى كۆرسىتىپ بېرىدۇ . لۇشۇن بۇ خىل ئېقىمغا قاتتىق رەدىيە i=@*F$, بەرگەن . s5e}X: 2.«سۇڭلاپ بېرىش» نام –شۆھرەت، مال-دۇنيا، ئورۇن-مەرتىۋە ئۈچۈن مىللەتنىڭ ياكى دۆلەتنىڭ ئىسىل ماددى ۋە مەنىۋى مەدەنىيەت l:HuG! بايلىقلىرىنى ئەۋلاتلارنىڭ كەلگۈسى، مىللەتنىڭ بايلىقى ھېسابىدا g=8e.Y*Fr كۆرمەستىن بەلكى ئۆزى ۋە ئۆزىمىزنى ئاچ ھالەتتە قالدۇرۇپ، .+sIjd چوڭ-كىچىك،ئاق-قارا ھەممىسىنى باشقىلارغا تارتۇق قىلىۋېتىشتىن ئىبارەت ناچار خاھىشقا قارىتىلغان . لۇشۇن بۇخىل ناتوغرا ئىستىلغا قاتتىق رەدىيە بەرگەن . ]vMft? 3.«ئەكىلىشپەرۋەر»- لۇشۈننىڭ نەزىرىدىكى «ئەكىلىشپەرۋەر»-ئۆزگىلەرنىڭ ياكى ئۆزگە مىللەتنىڭ ياكى ئۆزگە دۆلەتنىڭ ئىلغار پەن –تېخنىكا،ئىختىساد، مەدەنىيەت، ئىشلەپچىقىرىش، سىياسى قاتارلىق تەرەپلەردىكى ;C'*Ui ئۇسۇل-چارە، ئەندىزە، قېلىپ، قائىدە –تەرتىپلەرنىڭ شاكىلىنى چىقىرۋېتىپ،مېغىزىنى قوبۇل قىلىش، ناچىرىنى چىقىرۋېتىپ، ئىلغارلىرىنى قوبۇل قىلىش ئاساسىدا قوبۇل قىلىپ، ئۆز مىللىتى ئۆز ۋەتىنىنىڭ تەرەقىياتى ئۈچۈن {;r5]wimb ئىشلەتكۈچى «ئەكىلىشپەرۋەر» دەپ ئاتالغان، بۇ جەريان «ئەكىلىشپەرۋەرلىك » ھەركىتى دەپ ئاتالغان . =UN:IzT 4.«ئېلىپ كېلىنگەن نەرسە» ۋە «ئەۋەتىپ بېرىلگەن نەرسە» /<~IKVz\& بۇ «ئەۋەتىپ بېرىلگەن نەرسە » ئادەتتە «ئەۋەتىپ بېرىلگەن مەدەنىيەت» كە قارىتىلغان بولۇپ، باشقا مىللەت ياكى ياكى باشقا دۆلەتنىڭ RWYA` زەھەرلەش خارەكتىرىنى ئالغان ياكى ئۆز مەدەنىيىتىمىزگە قەتئى ماس ND*5pRzvp كەلمەي ئۇنىڭغا بۇزغۇنچىلىق قىلىش خارەكتىرىنى ئالغان، ناچار، قالاق مەدەنىيەت ھادىسلىرىنى بىزگە تېڭىشى، تەشۋىق قىلىشى نەتىنجىسىدە كېلىپ چىققان مەنىۋى زەزەرلىنىشكە قارىتىلغان . wB@A?&UY «ئېلىپ كېلىنگەن نەرسە» ئادەتتە «ئېلىپ كېلىنگەن مەدەنىيەت» كە قارىتىلغان. بۇ ئۆزىمىزنىڭ باشقىلارنىڭ مەدەنىيەت ئامىللىرىنىڭ ئەڭ چىن ئەڭ، t"Rn#V\c." ھەقىقى جەۋھەرلىرىنى مەدەنىيىتىمىزگە ئېلىپ كېلىش ھېسابىغا مەدەنىيەت بايلىقلىرىمىزنى بېيىتىشكە قارىتىلغان . بىزنىڭ مەدەنىيەت قوبۇل قىلىشتا قوللايدىغىنىمىز مانا مۇشۇ خىل«كاللىمىزنى ئىشلىتىپ، كۆزىمىزنى f|!zjX` ئېچىپ» ئۆزىمىزنىڭ ئەكىلىشىدۇر. Zr3KzY9 4.ئەسەرنىڭ قۇرۇلما تەھلىلى: uP.3(n[& 1. ئەسەر مۇھاكىمە خارەكتىرلىك فىليەتون. ?]S*=6 2.ئەسەر كىچىك ئىشلار ئارقىلىق چوڭ ھەقىقەتلەرنى كۆرسىتىپ خاھىشى بىلەن يېزىلغان bA:abO 3.ئەسەر رەدىيە بېرىش خارەكتىرىگە،يۇمۇرىستىك ،ھەجۋى خارەكتىرگە tP3Upw"U ئىگە. {>#Ya;E 4. ئوخشىتىش،سېلىشتۇرۇش ئۇسۇلى تولىمۇ مۇۋاپپىق ئىشلىتىلگەن . o 0B`~7( 5.ئىنچىكە تەپسىلاتلار ئارقىلىق ماھىيەت گەۋدىلەندۈرۈلگەن . pV_2JXM~@ 5.تېكىستتىكى ئوخشىتىشلارغا مىسال كەلتۈرۈڭ . ]
'..G- 1.«چوڭ قورو-جاي»- مەدەنىيەت مىراسلىرى ۋە چەتئەل مەدەنىىيىتىگە s&4Y+dk93 قارىتىلغان.
czafBO6 2.«ئەپيۇن چىرىقى»،«ئەپيۇن غاڭزىسى » « كىچىك خوتۇن» 'Q# KjY - مەدەنىيەت مىراسلىرى ئىچىدىكى شاكالغا، ناچار، قالاق مەدەنىيەت tq{
aa تەرەپلىرىگە قارىتىلغان . |#k1a:
3.«بېلىق گوشى»- مەدەنىيەت جەۋھەرلىرىگە قارىتىلغان . 3vx?x39*Y 4.«ئەپيۈن»- مەدەنىيەتتىكى ئىلغار ۋە قالاق تەرەپلەرنىڭ تەڭ n مەۋجۇتلىقىغا قارىتىلغان . D+tn<\LF 6.دوسكا لايھىيىسى: vtmvvv ] : -OHD#>% \59+JLmP4 1.لۇشۈننىڭ «ئەكىلىشپەرۋەرلىك» ناملىق فىليەتونىنى ئىككى قېتىم ئەستايى دىل ئوقۇپ، مەزمۇنىنى پۇختا ئىگىلەڭ 1qtu,yIf 2.لۇشۈننىڭ تەرجىمھالىغا ئائىت قىسقىچە ئۇچۇر لارنى خاتىرلىۋېلىڭ L9(fa+$+#
>J+hu;I5 3. ماقالىدىكى ئايرىم ئابزاس،ئايرىم سۆز-جۈملىلەر ئاتالغۇلارنىڭ مەزمۇن يەشمىسىنى چۈشەندۈرۈپ بېرىڭ }sZme3*J[ 4.كۆنۈكمىلەر مۇلاھىزىسى تەھلىلىنى ئېلىپ بېرىڭ vzG(u_,9[ 5.ئەسەرنىڭ قۇرۇلمىسى ئۈستىدە تەھلىل ئېلىپ بېرىڭ. YLk/16r 6.فىليەتون ئارقىلىق لۇشۇننىڭ نىمە دېمەكچى بولغانلىقىنى ئىگلەڭ. `L /\F, lku}I4 ] 9q(*'rA
m fO|oV0Rw 7.تاپشۇرۇڭ: 3=SIIMp7= 1. دەرسكە ئائىت يانداشما مەشىقنى ئىشلەپ كېلىڭ . w,f1F;!q1 2.ئۆتۈلگەن دەرسلەرنى پۇختىلاپ كېلىش بىلەن بىرگە يېڭى دەرسكە تەييارلىق قىلىپ كېلىش. J=Q?_$xb} 3. بىرەر پارچە فىليەتون تېپىپ كېلىشكە ئورۇنلاشتۇرىمىز. I*hCIy#; aAJ'0xnj 8.دەرستىن كېيىنكى قايتا ئويلىنىش: b}s)3=X@q دەرس مەزمۇنى ئاساسەن ياخشى يەتكۈزۈلدى ،دەرس ئۆتۈشتىن ئىلگىرى فىليەتون ژانىرى ئۈستىدە بولسا ئەتراپلىق توختىلىش ساۋاغداشلارنى يەنىمۇ ياخشى بىلىشكە ئىگە قىلىدىكەن . دەرس مەزمۇنىنى ياخشى سىڭدۈرۈش ئۈچۈن چوقۇم بەزى مەزمۇنلارنى جۈملىمۇ –جۈملە، ئابزاسمۇ-ئابزاس تەھلىل قىلىشقا توغرا كېلىدىكەن .دەرسخانىدا لۈشۈن ماقالە ئارقىلىق تەشەببۇس قىلماقچى بولغان مەزمۇننى چوڭقۇر يەتكۈزۈش كېرەك . vy&q7EX !0p_s;uu,W
|
|