ئۇيغۇر |
2013-11-11 23:33 |
مىقدار ھەققىدە(ئۇيغۇر)
مىقدار ھەققىدە ئومۇمى چۈشەنچە ) sRN!~ دەرس خارەكتىرى: mZ]P[lQ'5 ئۇيغۇر تىلى بىلىمى U[IQ1AEr ئوقۇتۇش نىشانى: F
~*zC`>Y مۇھىم نۇقتا: LFl2uV" 1) مىقدارنىڭ مەنىسى dUI3erO 2) مىقدارنىڭ تۈرلىرى )t*S'R قىيىن نۇقتا: @
mvIt مىقدارنىڭ گىرامماتىكىلىق خۇسۇسىيەتلىرى Ga]47pQ"F ھېسىيات نىشانى: +G<}
JJ'V نۇتۇققا، يېزىقتا مىقدارلارنى توغرا قوللىنالايدىغان مەسئۇلىيەت ئېڭىنى يىتىلدۈرۈش iU.!oeR? ئەخلاقى تەربىيە نىشانى: gmXy>{T ئىستىمالدىن قېلىشقا قاراپ يۈزلەنگەن مىقدار سۆزلىرى ھەمدە يىڭىدىن كىرىپ كېلىۋاتقان مىقدار سۆزلىرىنى توغرا قوللىنالايدىغان، چۈشۈنەلەيدىغان، لايىقىدا ئىشلىتەلەيدىغان ئىقتىدار، ماھارەت يىتىلدۈرۈش. @ يىڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش: <ED8"~_ تەييارلىق سىناق: qlz( W 1) ھەر قانداق بىر تىل تۈزۈلۈشى ۋە تەتقىقات ئوبىكتى جەھەتتىن(فونتىكا)، (لىكسىكا)، (گىرامماتىكا) دىن ئىبارەت ئۈچ تەركىبى قىسىمدىن تەركىپ تاپىدۇ. D=jSh 2) ئۇيغۇر تىلىدىكى مۇستەقىل سۆزلەر (ئىسىم)، (سۈپەت)، (سان)، (مىقدار)، (ئالماش)، (رەۋىش)، (پېئىل)، (تەقلىد سۆزلەر) قاتارلىقلاردىن ئىبارەت. l[tY,Y:4qO 3) لىكسىكا- سۆزلۈك دېمەكتۇر، بىر تىلدىكى بارلىق سۆزلەرنىڭ يىغىندىسى لىكسىكا دېيىلىدۇ، ئۇ تىلىمىزدىكى سۆزلەرنىڭ قۇرۇلۇشى، تەرەققىياتى، سۆز مەنىسى ۋە تۈرلىرى، سۆز مەنىسىنىڭ ئىپادىلىنىش يوللىرى قاتارلىقلارنى ئۈگىتىدۇ، يەنە تىلىمىزدىكى تۇراقلىق تەركىبلەرمۇ لىكسىكا دائىرىسىگە كىرىدۇ.( √) \pjRv نىشاننى چوڭقۇرلاشتۇرۇش: hB|H9+ ئوقۇتۇش ئۇسۇلى: ap Fs UsE سۆھبەتلىشىش، مۇھاكىمىگە تەشكىللەش ئوقۇتۇش ئۇسۇلى ئاساس قىلىنىدۇ. CBiU#h
q ئوقۇتۇش جەريانى: $sA,$x:^xI 1-باسقۇچ: Z7tU0 بۇ ئوقۇش مەۋسۇمىدا زۈرۈر ئوقۇشلۇق3-كىتاپتا يەتمەكچى بولغان مەقسەت، نىشان، تاپشۇرۇق ئىشلەشكە، مەشىق ۋە لىكسىيە خاتىرىسى تۇتۇشقا قۇيۇلىدىغان تەلەپلەر ئوتتۇرىغا قويۇلىدۇ. tIz<+T_ 2-باسقۇچ: 6{JR 0 جەمىيەت تەكشۈرۈش دوكلاتىنى يېزىش ئەھۋالى سۈرۈشتۈرىلىدۇ. h(C#\{V 3-باسقۇچ: k| _$R? تەييارلىق سىناقتىكى ئەسلەتمە بىلىملەرنى ئوقۇغۇچىلارنى جاۋاپ بىرىشكە يىتەكلەش ئاساسىدا يىڭى دەرس ماۋزۇسى، نىشانى تەبىئى ھالدا سىڭدۈرۈلىدۇ.
(PCimT=5 4-بااسقۇچ: AijPN تۈۋەندىكى سۇئاللار دوسكىغا چۈشۈرىلىدۇ. _H~pH7WU 1) «مىقدار» دېگەن ئۇقۇمنى تەبىرلەڭ. !SLP8|Cd 2) ئۇيغۇر تىلىدىكى مىقدارلار كېلىش مەنبەسى ۋە قوللىنىش دائىرىسىگە ئاساسەن نەچچىگە بۈلۈنىدۇ؟ قايسىلار؟ تەبىرلەڭ، مىسال كەلتۈرۈڭ. 8Pr&F 3) ئۇيغۇر تىلىدىكى مىقدارلار مەنىسى ۋە باشقا سۆزلەر بىلەن بىرىكىش ئىقتىدارىغا قاراپ قانداق تۈرلەرگە بۈلۈنىدۇ؟ تەبىرلەڭ، مىسال كەلتۈرۈڭ. ImUQ*0 4) گىرامماتىكىلىق خۇسۇسىيەت دېگەن ئاتالغۇنى چۈشەندۈرۈڭ. >cwJl@wx- 5) مىقدارلارنىڭ گىرامماتىكىلىق خۇسۇسىيەتلىرىنى ئېيتىپ بىرىڭ، ھەر بىر تۈرگە بىردىن مىسال كەلتۈرۈڭ. "K}W^J9v يۇقۇرىقى سۇئاللار ئاساسىدا دەرسلىكتىكى كىتابى بىلىملەر بىر قۇر ئەسلەپ چىقىلغاندىن كىيىن بۇ قۇرال بىلىم يەنى ئەستە ساقلاش بىلىملىرى ئاساسىدا شەكىللەندۈرۈش سىنىقى ئېلىپ بېرىلىدۇ. *([0" 5-باسقۇچ: GsP@ B' شەكىللەندۈرۈش سىنىقى ۋە قايتما ئىنكاس سىنىقى ئېلىپ بېرىلىدۇ. ])Q9=?Sd} 1) بۇنىڭدا «دولان ياشلىرى» ھېكايىسىنىڭ1-قىسمىنى ئوقۇپ خاس مىقدارلار بىلەن كۆچمە مىقدارلارغا كىرىدىغان سۆز ۋە سۆز بىرىكمىلىرىنى ئىككى گۇرۇپپىغا ئايرىپ يېزىشقا يىتەكلىنىدۇ. _H^^2#wc/ 2) ھېكايىنىڭ 2- قىسمىنى ئوقۇپ شەيئى مىقدارلىرى بىلەن ھەرىكەت مىقدارلىرىنى ئايرىشقا يىتەكلىنىدۇ. CO:m]oj 3) مىقدارلارنىڭ گىرامماتىكىلىق خۇسۇسىيەتلىرى ھەققىدىكى بىلىم ھېكايىنىڭ3- قىسمىنى ئوقۇپ مىقدارغا كىرىدىغان ھەر بىر سۆز سۆز بىرىكمىسىنى گىرامماتىكىلىق خۇسۇسىيەت جەھەتتىن تۈرگە ئايرىش ئارقىلىق ئېلىپ بېرىلىدۇ. )9A<fwpN 6-باسقۇچ: |*]X\UE تاپشۇرۇق: l(krUv مەقسەت: w{YtTZp3 قىيىن نۇقتىدىكى بىلىمنى چوڭقۇرلاشتۇرۇش، ئەمەلى بىلىمگە ئايلاندۇرۇش "b1R5(Ar مەزمۇنى:
4s1kZ`e دەرسلىك كىتاپ 110- بەت 2- كۈنۈكمە H z< M تەكشۈرۈش ئۇسۇلى: *\~kjZ 3 تاپشۇرۇق دەپتەرگە ئىشلەپ ئوقۇتقۇچىغا تاپشۇرىدۇ، تەكشۈرۈپ باھالىنىدۇ، مۇزاكىرە ۋاقتىدا سىنىپ ئىچىدە ئۇمۇملاشتۇرىلىدۇ، تاپشۇرۇق ئىشلەش ئەھۋالى خۇلاسە قىلىنىدۇ. oVuj020
|
|