查看完整版本: [-- سان ھەققىدە(ئۇيغۇر) --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> ئۇيغۇرتىلى دەرىس تەييارلىقلىرى -> سان ھەققىدە(ئۇيغۇر) [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

ئۇيغۇر 2013-11-11 23:32

سان ھەققىدە(ئۇيغۇر)

سان ھەققىدە چۈشەنچە {1RI!#[\  
1§. ساننىڭ مەنىسى bRSE"B  
2§. ئاددىي سان ۋە مۇرەككەپ سان hlY]s &0  
3§. ساننىڭ تۈرلىرى ?LJDBN  
4§. ساننىڭ گىرامماتىكىلىق خۇسۇسىيەتلىرى tDW W 4H  
ئوقۇتۇش نىشانى: iFJ2dFA  
بىلىم نىشانى: 7Hghn"ol  
1) « سان » ئۇقۇمىنىڭ تەبىرىگە بىرىلگەن سۇئاللار ?hqHTH:PU  
2) ساننىڭ تۈزۈلىشىگە قاراپ بۈلىنىشى nkI+"$Rz0  
ئىقتىدار نىشانى: r]e1a\)r  
ساننىڭ گىرامماتىكىلىق خۇسۇسىيەتلىرى ۋە ئەمىلى مەشىقلەر bjn: e!}  
مۇھىم نوقتا: 'eyzH[l,(  
1) « سان » ئۇقۇمىنىڭ تەبىرىگە بىرىلگەن سۇئاللار a ~s:f5S>  
2) ساننىڭ تۈزۈلىشىگە قاراپ بۈلىنىشى qPI\Y3ZU  
3) ساننىڭ تۈرلىرى )b%t4~7  
قىيىن نوقتا : ZmLA4<  
ساننىڭ گىرامماتىكىلىق خۇسۇسىيەتلىرى GHs,,J;  
ھىسىيات نىشانى : gGaA;YW1  
تىل نەزىرىيىسى، ئەمىلىيىتى توغرىسىدا ئىلمىي چۈشەنچىگە ئىگە قىلىش Io;x~i09K  
ئەخلاق تەربىيە نىشانى : ]>9[}'u  
تىلنى توغرا، ئىلمىي قوللىنىشقا ئاساس ھازىرلاش. MJ\^i4   
ئوقۇتۇش جەريانى ۋە ئۇسۇلى [PIh^ DhK  
1.    باسقۇچ: يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش ۋە تەييارلىق سىناق باسقۇچى 9#>t% IF~  
ۋەتەنپەرۋەر شائىر ئابدىخالىق ئۇيغۇر 1901-يىلى تۇرپاندا تۇغۇلغان. سەككىز-توققۇز يېشىدىن باشلاپ مەكتەپتە ئوقۇغان. ئالتە خىل تىلنى ئىگەللىگەن 20 يېشىدىن باشلاپ شىئىر يازغان. ئۇ 22 يىللىق ھاياتىدا 200 پارچىدىن ئارتۇق شىئىر يازغان. 1933- يىلى 3- ئاينىڭ 13- كۈنى جاللات شىڭ شىسەي تەرىپىدىن ئۆلتۈرۈلگەن. ,I2x&Ys&.  
1) بۇ پارچىدا قوللىنىلغان ئىسىملار قايسى؟ مەنا دائىرىسى جەھەتتىن قاندا ئىسىم؟ كۆپلۈك، شەخىس، كىلىش قۇشۇمچىلىرى بىلەن تۈرلەنگەن ئىسىملار قايسى؟ \H4$9lPk  
2) بۇ پارچىدا قوللىنىلغان سۈپەتلەر قايسى؟ دەرىجە جەھەتتىن قانداق سۈپەت؟ 9 d f GV!Z  
3) بۇ پارچىدا قوللىنىلغان سانلار قايسى؟بۇ سانلار تۈزۈلىشى جەھەتتىن قانداق سان؟ بىلدۈرگەن مەنىلەرگە ئاساسەن قانداق سان؟ ;%Zu[G`C  
2. باسقۇچ نىشاننى چوڭقۇرلاشتۇرۇش: hnnVp_<]  
تۈۋەندىكى سۇئاللار ئاساسىدا ئوقۇغۇچىلارنى مۇھاكىمىگە ئۇيۇشتۇرۇش، قاراش، چۈشەنچىلەرنى ئوتتۇرغا قۇيۇشقا يىتەكلەش ئاساسىدا نىشان چوڭقۇرلاشتۇرۇلىدۇ. 8U)*kmq  
1) بىز ھازىر قوللىنىۋاتقان سانلىق رەقەملەر ئەڭ دەسلەپتە قايەردە ئىجات قىلىنغان . %BwvA_T'Q  
2) بۈگۈنكى ئۇچۇر ئالاقە دۇنياسىدا سانلىق رەقەملەر قانداق رۇللارنى ئوينايدۇ ?~3Pydrb#  
3) سان دىگەن نىمە ؟قانداق سۇئاللار قۇيۇلىدۇ ؟ "=Cjm`9~j  
4)سانلار تۈزىلىشىگە قاراپ يەنە خەت بىلەن يېزىلغاندا بىرلا ياكى ئىككى ۋەئۇنىڭدىن ئارتۇق سۆزش بىلەن يېزىلىشىغا قاراپ نەچچىگە بۈلىنىدۇ ؟ قايسىلار ؟ ھەربىر تۈرىگە بىردىن مىسال كەلتۈرۈڭ ؟ a_ \t(U  
5) تىلىمىزدىكى سانلار بىلدۈرگەن مەنىلىرىگە ئاساسەن نەچىگە بۈلىنىدۇ ؟ قايسىلار ؟ ھەربىر تۈرىگە بىردىن مىسال كەلتۈرۈڭ ؟ b?j\YX[e  
6) سانلارنىڭ ھەربىر تۈرىنىڭ قۇشۇمچىسى قايسىلار؟ بىردىن مىسال كەلتۈرۈڭ ؟ cKB1o0JsYJ  
7) بىردىن ئونغىچە بولغان سانلار تىكىت ئىچىدە كەلگەندە قانداق  يېزىلىدۇ؟ GGU>={D)  
8) سانلارنىڭ تۆت تۈرلۈك گىرامماتكىلىق خۇسۇسىيىتىنى مىسال ئاساسىدا ئېيتىپ بىرەلەمسىز؟ X- j@#Qb  
3-باسقۇچشەكىللەندۈرۈش سىنىقى : GE*%I1?]  
1)سانلار جۈملىدە ئىسىملارنىڭ ئالدىدا كەلسە (ئىنىقلىغۇچى ) ۋەزىپىسىدە ، پىئىللارنىڭ ئالدىدا كەلسە ( ھالەت ) بۇلىدۇ . T*%O\&'r  
2) كەسىر سانلارنىڭ مەخرىجىنى ئىپادىلەيدىغان سان (ھالەت ) بۇلىدۇ . s]pNT1,  
3) سان جۈملىدە ئىگە ۋەزىپىسىدە كىلىدۇ (    √) ~?Zm3zOCc2  
4) كەسىر سان بىردىن كىچىك ساننى كۆرسىتىدۇ (  × )  V*W H  
5 « بىرەيلەن » دىگەن سۆزدەئۆملۈك ئۇقۇمى يوق (  √) )  D5JA`  
6) سان جۈملىدە خەۋەر ۋەزىپىسىدە كىلىدۇ (√ ) yeLd, M/I  
4-باسقۇچ : تاپشۇرۇق لايھەسى _adW>-wQ!d  
مەقسەت : H#3Ma1z  
سان ھەققىدىكى نەزەرىيەۋې بىلىمنى دەرىستىن كىيىنكى مەشىقتە تەدبىقلاشقا يىتەكلەش . |(=b  
مەزمۇنى : juQ?k xOB  
1) دەرىسلىك كىتاپ 96- بەت 11-كۈنۈكمە @x r}(.  
2) تۆۋەندىكى جۈملىلەردە سانلارنىڭ قانداق ۋەزىپىدە كەلگەنلىكىنى ئېيتىپ بىرىڭ ؟ \"9ysePI  
مەن رەسىملىك ژورنالدىن ئىككىنى سېتىۋالدىم . nN!R!tJPa  
تەكشۈرۈش ئۇسۇلى : PV,AN   
دەرىستىن كىيىنكى مۇزاكىرىدە بىر قانچە ئوقۇغۇچىنىڭ مەشىق دەپتىرى ئارىلاپ يىغىۋېلىنىپ تەكشۈرۈپ سىنىپ ئىچىدە خۇلاسىلىنىدۇ . %H'*7u2  

بابۇر0725 2014-02-17 23:52
مەشىق سۇئاللىرىنى يەنىمۇ كۆپەيتىپ باقساق قانداق بولار


查看完整版本: [-- سان ھەققىدە(ئۇيغۇر) --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled