ئۇيغۇر |
2013-11-11 23:32 |
سان ھەققىدە(ئۇيغۇر)
سان ھەققىدە چۈشەنچە {1RI!#[\ 1§. ساننىڭ مەنىسى
bRSE"B 2§. ئاددىي سان ۋە مۇرەككەپ سان hlY]s
&0 3§. ساننىڭ تۈرلىرى ?LJDBN 4§. ساننىڭ گىرامماتىكىلىق خۇسۇسىيەتلىرى tDW
W
4H ئوقۇتۇش نىشانى: iFJ2dFA بىلىم نىشانى: 7Hghn"ol 1) « سان » ئۇقۇمىنىڭ تەبىرىگە بىرىلگەن سۇئاللار ?hqHTH:PU 2) ساننىڭ تۈزۈلىشىگە قاراپ بۈلىنىشى nkI+"$Rz0 ئىقتىدار نىشانى: r]e1a\)r ساننىڭ گىرامماتىكىلىق خۇسۇسىيەتلىرى ۋە ئەمىلى مەشىقلەر bjn: e!} مۇھىم نوقتا:
'eyzH[l,( 1) « سان » ئۇقۇمىنىڭ تەبىرىگە بىرىلگەن سۇئاللار a
~s:f5S> 2) ساننىڭ تۈزۈلىشىگە قاراپ بۈلىنىشى qPI\Y3ZU 3) ساننىڭ تۈرلىرى )b%t4~7 قىيىن نوقتا : ZmLA4< ساننىڭ گىرامماتىكىلىق خۇسۇسىيەتلىرى GHs,,J; ھىسىيات نىشانى : gGaA;YW1 تىل نەزىرىيىسى، ئەمىلىيىتى توغرىسىدا ئىلمىي چۈشەنچىگە ئىگە قىلىش Io;x~i09K ئەخلاق تەربىيە نىشانى : ]>9[}'u تىلنى توغرا، ئىلمىي قوللىنىشقا ئاساس ھازىرلاش. MJ\^i4
ئوقۇتۇش جەريانى ۋە ئۇسۇلى [PIh^DhK 1. باسقۇچ: يېڭى دەرسكە باشلاپ كىرىش ۋە تەييارلىق سىناق باسقۇچى 9#>t% IF~ ۋەتەنپەرۋەر شائىر ئابدىخالىق ئۇيغۇر 1901-يىلى تۇرپاندا تۇغۇلغان. سەككىز-توققۇز يېشىدىن باشلاپ مەكتەپتە ئوقۇغان. ئالتە خىل تىلنى ئىگەللىگەن 20 يېشىدىن باشلاپ شىئىر يازغان. ئۇ 22 يىللىق ھاياتىدا 200 پارچىدىن ئارتۇق شىئىر يازغان. 1933- يىلى 3- ئاينىڭ 13- كۈنى جاللات شىڭ شىسەي تەرىپىدىن ئۆلتۈرۈلگەن. ,I2x&Ys&. 1) بۇ پارچىدا قوللىنىلغان ئىسىملار قايسى؟ مەنا دائىرىسى جەھەتتىن قاندا ئىسىم؟ كۆپلۈك، شەخىس، كىلىش قۇشۇمچىلىرى بىلەن تۈرلەنگەن ئىسىملار قايسى؟ \H4$9lPk 2) بۇ پارچىدا قوللىنىلغان سۈپەتلەر قايسى؟ دەرىجە جەھەتتىن قانداق سۈپەت؟ 9
d
f GV!Z 3) بۇ پارچىدا قوللىنىلغان سانلار قايسى؟بۇ سانلار تۈزۈلىشى جەھەتتىن قانداق سان؟ بىلدۈرگەن مەنىلەرگە ئاساسەن قانداق سان؟ ;%Zu[G`C 2. باسقۇچ نىشاننى چوڭقۇرلاشتۇرۇش: hnnVp_<] تۈۋەندىكى سۇئاللار ئاساسىدا ئوقۇغۇچىلارنى مۇھاكىمىگە ئۇيۇشتۇرۇش، قاراش، چۈشەنچىلەرنى ئوتتۇرغا قۇيۇشقا يىتەكلەش ئاساسىدا نىشان چوڭقۇرلاشتۇرۇلىدۇ. 8U)*kmq 1) بىز ھازىر قوللىنىۋاتقان سانلىق رەقەملەر ئەڭ دەسلەپتە قايەردە ئىجات قىلىنغان . %BwvA_T'Q 2) بۈگۈنكى ئۇچۇر ئالاقە دۇنياسىدا سانلىق رەقەملەر قانداق رۇللارنى ئوينايدۇ ?~3Pydrb# 3) سان دىگەن نىمە ؟قانداق سۇئاللار قۇيۇلىدۇ ؟ "=Cjm`9~j 4)سانلار تۈزىلىشىگە قاراپ يەنە خەت بىلەن يېزىلغاندا بىرلا ياكى ئىككى ۋەئۇنىڭدىن ئارتۇق سۆزش بىلەن يېزىلىشىغا قاراپ نەچچىگە بۈلىنىدۇ ؟ قايسىلار ؟ ھەربىر تۈرىگە بىردىن مىسال كەلتۈرۈڭ ؟ a_\t(U 5) تىلىمىزدىكى سانلار بىلدۈرگەن مەنىلىرىگە ئاساسەن نەچىگە بۈلىنىدۇ ؟ قايسىلار ؟ ھەربىر تۈرىگە بىردىن مىسال كەلتۈرۈڭ ؟ b?j\YX[e 6) سانلارنىڭ ھەربىر تۈرىنىڭ قۇشۇمچىسى قايسىلار؟ بىردىن مىسال كەلتۈرۈڭ ؟ cKB1o0JsYJ 7) بىردىن ئونغىچە بولغان سانلار تىكىت ئىچىدە كەلگەندە قانداق يېزىلىدۇ؟ GGU>={D) 8) سانلارنىڭ تۆت تۈرلۈك گىرامماتكىلىق خۇسۇسىيىتىنى مىسال ئاساسىدا ئېيتىپ بىرەلەمسىز؟ X- j@#Qb 3-باسقۇچشەكىللەندۈرۈش سىنىقى : GE*%I1?] 1)سانلار جۈملىدە ئىسىملارنىڭ ئالدىدا كەلسە (ئىنىقلىغۇچى ) ۋەزىپىسىدە ، پىئىللارنىڭ ئالدىدا كەلسە ( ھالەت ) بۇلىدۇ . T*%O\&'r 2) كەسىر سانلارنىڭ مەخرىجىنى ئىپادىلەيدىغان سان (ھالەت ) بۇلىدۇ . s]pNT1, 3) سان جۈملىدە ئىگە ۋەزىپىسىدە كىلىدۇ ( √) ~?Zm3zOCc2 4) كەسىر سان بىردىن كىچىك ساننى كۆرسىتىدۇ ( × ) V*W H 5 « بىرەيلەن » دىگەن سۆزدەئۆملۈك ئۇقۇمى يوق ( √) )
D5JA` 6) سان جۈملىدە خەۋەر ۋەزىپىسىدە كىلىدۇ (√ ) yeLd,
M/I 4-باسقۇچ : تاپشۇرۇق لايھەسى _adW>-wQ!d مەقسەت : H#3Ma1z سان ھەققىدىكى نەزەرىيەۋې بىلىمنى دەرىستىن كىيىنكى مەشىقتە تەدبىقلاشقا يىتەكلەش . |(=b مەزمۇنى : juQ?k xOB 1) دەرىسلىك كىتاپ 96- بەت 11-كۈنۈكمە @x
r}(. 2) تۆۋەندىكى جۈملىلەردە سانلارنىڭ قانداق ۋەزىپىدە كەلگەنلىكىنى ئېيتىپ بىرىڭ ؟ \"9ysePI مەن رەسىملىك ژورنالدىن ئىككىنى سېتىۋالدىم . nN!R!tJPa تەكشۈرۈش ئۇسۇلى : P V,AN
دەرىستىن كىيىنكى مۇزاكىرىدە بىر قانچە ئوقۇغۇچىنىڭ مەشىق دەپتىرى ئارىلاپ يىغىۋېلىنىپ تەكشۈرۈپ سىنىپ ئىچىدە خۇلاسىلىنىدۇ . %H'*7u2
|
|