查看完整版本: [-- فونتېكا ھەققىدە ئومۇمى چۈشەنچە --]

تەۋپىق مۇنبىرى -> ئۇيغۇرتىلى دەرىس تەييارلىقلىرى -> فونتېكا ھەققىدە ئومۇمى چۈشەنچە [打印本页] 登录 -> 注册 -> 回复主题 -> 发表主题

ئۇيغۇر 2013-10-31 23:54

فونتېكا ھەققىدە ئومۇمى چۈشەنچە

.e_cgad :  
G:zua`u[  
دەرستېمىسى:
فونتېكاھەققىدە ئومۇمى چۈشەنچە
'fW6 .0fXa  
1§. سوزۇقتاۋۇشلارنىڭ ماسلىشىشى m!<\WN6g  
2§. ئۈزۈكتاۋۇشلارنىڭ ماسلىشىشى *Z|y' 
3§. بەزى سوزۇقتاۋۇشلارنىڭ ئاجىزلىشىشى OE}*2P/M>  
دەرسخارەكتىرى: M bb x`  
ئۇيغۇرتىلى بىلىمى DZi!aJ  
ئوقۇتۇشنىشانى: {GC?SaK  
مۇھىمنۇقتا: Q[nEsYP  
1)سوزۇق تاۋۇشلارنىڭ تىل ئورنى، لەۋ ھالىتى جەھەتتىن ماسلىشىشى EVoE szR  
2)ئۈزۈك تاۋۇشلارنىڭ جاراڭلىق ۋە جاراڭسىزلىق جەھەتتىن ماسلىشىشى =Q.^c.sw  
3)بىر قىسىم سوزۇق تاۋۇشلارنىڭ ئاجىزلىشىشى '0FhL)x?"T  
قىيىننۇقتا: 3`k;a1Z#O'  
1)تاۋۇش، فونىما، ۋاريانت ;Rv!k&Df  
2)سوزۇق ۋە ئۈزۈك تاۋۇشلارنىڭ ماسلىشىش قانۇنىيتى 2sJ(awN>  
3)ئۇيغۇر تىلىدىكى جاراڭلىق ۋە جاراڭسىز ئۈزۈك تاۋۇشلار YGrg  
4)بوغۇم ۋە ئۇنىڭ تۈرلىرى q}]XYys  
5)ئۇرغۇ ۋە ئۇنىڭ تۈرلىرى Xwhui4'w  
ھېسىياتنىشانى: ia MUsa{  
ئۇيغۇرتىلى ۋە ئۇيغۇر يېزىقىنىڭ تەرەققىياتى ھەققىدە ساغلام چۈشەنچە ۋە ھېسىياتقا ئىگەقىلىش 6E^.7%3  
ئەخلاقىتەربىيە نىشانى: xjVS   
ئاناتىلىدىن پەخىرلىنىدىغان، تەرەققىياتقا كۈڭۈل بۈلىدىغان روھ يىتىلدۈرۈش. eY|  
يىڭىدەرسكە باشلاپ كىرىش: ayfFVTy1d  
تەييارلىقسىناق: IkGfnXJ  
1)ھەر قانداق بىر تىل تۈزۈلۈشى ۋە تەتقىقات ئوبىكتى جەھەتتىن (فونىتكا)،(لىكسىكا)، (گىرامماتىكا) دىن ئىبارەت ئۈچ تەركىبى قىسىمدىن تەركىپ تاپىدۇ. 28UU60  
2)فونىتكا- تىل (تاۋۇشى) ھەققىدىكى ئىلىم بولۇپ، ئۇ تاۋۇشلارنىڭ (تۈزۈلۈشى)،تۈرلەرگە (بۈلۈنۈشى)، تاۋۇشلارنىڭ (ماسلىشىشى)، تاۋۇشلارنىڭ (چۈشۈپ قېلىش ۋەقۇشۇلۇپ قېلىشى) ھەمدە بۇغۇم، بۇغۇم(تۈزۈلۈشى)، (تۈرلەرگە) بۈلۈنۈشىقاتارلىقلارنى تەتقىق قىلىدۇ.  
3)ھازىرقى زامان ئۇغيۇر ئەدەبى تىلى قوللىنىش شەكلىگە ئاساسەن ئەدەبى جانلىق تىلۋە ئەدەبى يېزىق تىلدىن ئىبارەت ئىككى تۈرگە بۈلۈنىدۇ. () njWL U!  
نىشاننىچوڭقۇرلاشتۇرۇش: `0Oh_8"  
قىيىننۇقتىدىن تۇلۇقلىما مەزمۇنلار: T-U}QM_e  
1)تىل ئىنسانلارنىڭ ئالاقە قورالى بولۇپلا قالماستىن بەلكى يەنە پىكىر قىلىشنىڭمۇھىم قۇرالىدۇر، تىل جەمىيەتكە بېقىنىدۇ، جەمىيەتنىڭ پەيدا بولۇشىغا ئەگىشىپپەيدا بولىدۇ، جەمىيەتنىڭ تەرەققى قىلىشىغا
,uSQNre\j  
N _86t  
ئەگىشىىپتەرەققى قىلىدۇ، تىل- مىللەتنىڭ مۇھىم بەلگىسى؛ [&#/]Ul'  
2)يېزىق- تاۋۇشلۇق تىلنى خاتىرىلىگۈچى شەرتلىك بەلگىلەر سېستىمىسى، پىششىقلانغانۋە قېلىپلاشتۇرۇلغان، ئۇيغۇر مىللىتى ئۈچۈن ئورتاق ئالاقە قورالى بولۇپ خىزمەتقىلىۋاتقان تىل ھازىرقى زامان ئۇيغۇر ئەدەبى تىلى دېيىلىدۇ. ' 
3)ئەدەبى تىل قوللىنىش شەكلىگە ئاساسەن ئاغزاكى ئەدەبى تىل ۋە يازما ئەدەبى تىلدەپ ئىككىگە بۈلۈىنىدۇ. LYaZ1*  
4)بىر مىللى تىلنىڭ ئوخشاش بولمىغان رايۇنلاردا قوللىنىدىغان ۋە مەلۇم جەھەتتىنپەرقلىنىپ تۇرىدىغان يەرلىك ۋاريانتلىرى دېئالىكىت دېيىلىدۇ. DW_1,:,?7l  
ھازىرقىزامان ئۇيغۇرتىلى مەركىزى دېئالىكت، خوتەن دىئالىكتى، لپنۇر دىئالىكتى دەپ ئۈچتۈرگە بۈلۈنىدۇ. ;I}kQ!q  
شىۋىلەردىئالىكىتتىن كىچىك بولۇپ كۆپ ھاللاردا رايۇن نامى بىلەن ئاتىلىدۇ، ئەدەبى تىل دىئالىكىتۋە يەرلىك شىۋىلەردىن ئۇزۇق ئېلىپ ئۈزىنى تولۇقلايدۇ. ak |WW]R  
5)سۆزلەرنى شەكىللەندۈرگۈچى تاۋۇشلار تىل تاۋۇشلىرى دېيىلىدۇ. zY('t!u8  
مەلۇمبىر تىلدا سۆزنىڭ فونتىكىلىق شەكلىنى ۋە مەنىسىنى پەرقلەندۈرۈش رولىغا ئىگە ئەڭكىچىك فونتىكىلىق بىرلىك فونىما دېيىلىدۇ. f,:9N5Z  
سۆزلەرنىڭمەنىسىنى پەرقلەندۈرۈشتە ئاساس بۇلالمايدىغان تىل تاۋۇشى ۋارىيانت دېيىلىدۇ. cX At :m  
ئۇيغۇرتىلىدا 32 تاۋۇش، 30 فونىما، ئىككى ۋارىيانت بار. يەنى «ژ، ف» تاۋۇشلىرى سۆزمەنىلىرىنى پەرقلەندۈرۈش رولىغا ئىگە بولغان مۇستەقىل فونىما ئەمەس، ئەمما ئۇتىلىمىزدىكى تەقلىد سۆزلەرنى ھەم باشقا تىللاردىن قۇبۇل قىلىنغان سۆز-ئاتالغۇلارنى، كىشى ئىسىملىرى، يەر جاي ناملىرىنى توغرا يېزىش ئۈچۈن قۇبۇلقىلىنغان. *(*+`qZL{(  
مەسىلەن:پاژ- پۇژ، غىژىلداش، مىژىلداپ، ژۇرنال، بۇرژۇئازىيە، پارىژ، تۈف، سۈف، فابرىكا،فىرانسىىيە، فاڭجېن، فۇجىيەن، ژدانوپ..... $`vkw(;t)1  
6)ئۇيغۇر تىلىدا سەككىز سوزۇق تاۋۇش، 24 ئۈزۈك تاۋۇش بار، سوزۇق تاۋۇشلار تىلئورنىغا ئاساسەن: jNy?[ )  
1)تىل ئالدى سوزۇق تاۋۇشلار، ئە، ئۆ، ئۈ $o^e:Y , a  
2)تىل ئارقا سوزۇق تاۋۇشلار: ئا، ئو، ئۇ :pd&dg!5  
3)ئارا سوزۇق تاۋۇشلار: ئې، ئى pN$;!  
قاتارلىقئۈچكە بۈلۈنىدۇ. nC~fvyd

 
سوزۇقتاۋۇشلار لەۋ ھالىتىگە ئاساسەن: ?`A9(#ySM  
1)لەۋلەشكەن سوزۇق تاۋۇشلار: ئو، ئۇ، ئۆ، ئۈ y[:q"BB3  
2)لەۋلەشمىگەن سوزۇق تاۋۇشلار: ئا، ئە، ئې، ئى _>v0R '  
قاتارلىقئىككىگە بۈلۈنىدۇ. gUGOHd(A  
«ئې»سوزۇق تاۋۇشى ئۇيغۇر تىلىغا خاس سۆزلەرنىڭ بىرىنچى بوغۇمىدا كېلىدۇ، مەسىلەن:قېرىق، ئېزىز، باشقا تىللاردىن قۇبۇل قىلىنغان سۆزلەرنىڭ باشقا بوغۇملىرىدىنمۇكېلىۋېرىدۇ، مەسىلەن: تېلىفۇن، كومېتىت.... jvO3_Zt9  
7)ئۈزۈك تاۋۇشلار تاۋۇش پەردىسىنىڭ تىترەش- تىترىمەسلىكى جەھەتتىن جاراڭلىق ئۈزۈكتاۋۇشلار ۋە جاراڭسىز ئۈزۈك تاۋۇشلار دەپ ئىككىگە بۈلۈنىدۇ. ! o^Ic`FhS  
ئۇيغۇرئەدبى تىلىدىكى جاراڭلق ئۈزۈك تاۋۇشلار 15 بولۇپ بۇلار تۈۋەندىكىچە: ب، ج، د، ر،ز، ژ، غ، ف، ڭ، ل، م، ن، ۋ، ي، ھ

& Y=.D:z<  
B<+pg  
جاراڭسىزئۈزۈك تاۋۇشلار توققۇز بولۇپ ئۇلار تۈۋەندىكىچە: od(:Y(4  
پ،ت، چ، خ، س، ش، ف، ق، ك !Y|8z\ Q  
مەسىلەن:چاپاق، تەخسىكەش(ھەممىسى جاراڭسىز) JE9>8+  
8)سۆزلەرنى تەلەپپۇز قىلغاندا بىر نەپەس بىلەنلا ئېيتىلىدىغان سوزۇق ۋە ئۈزۈكتاۋۇشلارنىڭ ئەڭ كىچىك بىرىكمىسى ياكى بىر سوزۇق تاۋۇش بوغۇم دېيىلىدۇ. mb~./.5F  
بوغۇم-تىلىمىزدىكى تاۋۇشلاردىن تۈزۈلگەن ئەڭ كىچىك قۇرۇلما بىرلىكى، ئۇيغۇر تىلىدىكىھەر قانداق بوغۇمدا بىر سوزۇق تاۋۇش بولىدۇ، سوزۇق تاۋۇشسىز بوغۇم تۈزۈلمەيدۇ،سوزۇق تاۋۇش بوغۇم مەركىزى ھېساپلىنىدۇ، بەزىدە بىر سوزۇق تاۋۇشمۇ بىر بوغۇمبولۇپ كېلىدۇ، لېكىن ئۈزۈك تاۋۇشلار ئۆز ئالدىغا بوغۇم ھاسىل قىلالمايدۇ. -HN%B?}. x  
سۆزلەرتەركىبىدىكى بوغۇملارنىڭ ئاز- كۆپلىكىگە قاراپ بىر بوغۇملۇق سۆزلەر ۋە كۆپبوغۇملۇق سۆزلەر دەپ ئىككىگە بۈلۈنىدۇ. مەسىلەن: بىر بوغۇملۇق سۆزلەر، ئۇ، سەن،ئاز، شۇ، گۈل، خەلق، ئېيت UE {,.s  
كۆپبوغۇملۇق سۆزلەر: ئانا، قۇرۇلۇش، تەرەققىيات.... Fj,(_^  
بوغۇملارنىڭئاخىرى سوزۇق ياكى ئۈزۈك تاۋۇش بىلەن ئاخىرلىشىشىغا قاراپ ئوچۇق بوغۇم ۋە يېپىقبۇغۇم دەپ ئىككىگە بۈلۈنىدۇ. pY, O_ t$  
ئوچۇقبۇغۇملار سوزۇق تاۋۇشلار بىلەن ئاخىرلىشىدۇ. |@+8]dy:l  
مەسىلەن:ئا+نا، مۇ+زا:كى+رە m,=)qex  
يېپۇقبۇغۇملار ئاخىرى ئۈزۈك تاۋۇشلار بىلەن ئاخىرلىشىدۇ. C(xqvK~p  
مەسىلەن:مەن، ئىش+چان 'xQna+%h  
ئوچۇقبۇغۇم بىلەن ئاياغلاشقان سۆزلەرگە بەزى قۇشۇمچىلار ئۇلانغاندا، قۇشۇمچە بېشىدىكىبىر ئۈزۈك تاۋۇش ئالدىنقى بوغۇمغا قۇشۇپ ئوقۇلىدۇ، مەسىلەن: دادا+ڭلار= داداڭلار >1m)%zt  
10)بىر بۇغۇملۇق ياكى كۆپ بوغۇملۇق سۆزلەرنىڭ تەركىبىدىكى مەلۇم بىر بوغۇمنىڭ باشقابوغۇملارغا قارىغاندا كۈچلۈك ھەم سوزۇپراق ئېيتىلىشى ئۇرغۇ دېيىلىدۇ. s c5\( b  
مەسىلەن:سان، يولداش، بالا.... N?\bBt@  
ئۇرغۇلۇقبۇغۇملار ئادەتتە «′» بەلگىسى ئارقىلىق كۆرسىتىلىدۇ. Ft)t`E'%j  
ئۇيغۇرتىلىدىكى ئۇرغۇ سۆز ئۇرغۇسى ۋە جۈملە ئۇرغۇسى دەپ ئىككىگە بۈلۈنىدۇ، بىزدەرسىمىزدە سۆز ئۇرغۇسىنى كۆزدە تۇتىمىز. C2CYIo k$&  
1)    ئۇيغۇر تىلىغا خاسسۆزلەردە ئۇرغۇ كۆپ ھاللاردا سۆزنىڭ ئاخىرقى بوغۇمىدا بولىدۇ، مەسىلەن: بالا،يېزا، قۇرۇلۇش u82h6s<'W  
2)     بىر قىسىم سۆزلەرگەقۇشۇمچە ئۇلانغاندا ئۇرغۇ ئاساسەن ئاخىرقى بوغۇمدىكى سوزۇق تاۋۇشقا كۆچىدۇ. +.S#=  
مەسىلەن:ساۋاقداش- ساۋاقداشلار- ساۋاقداشلارغا di"C]" ;  
3)بىر بۇغۇملۇق ۋە كۆپ بوغۇملۇق بەزى سۆزلەر تۇراقلىق  ئۇرغۇغا ئىگە بولغاچقا بۇنداق سۆزلەرگەقۇشۇمچە ئۇلانغاندىمۇ ئۇرغۇ باشقا بوغۇمغا كۆچمەيدۇ، مەسىلەن: سان- سانى، تەم-تەمى، بىنا- بىناسى، ئىمزا- ئىمزاسى @YEw^J~  
4)ئۇرغۇ شەكىلداش سۆزلەرنى پەرقلەندۈرۈشتە مۇھىم رول ئوينايدۇ، مەسىلەن: ئاچا،ئاچا aUKh}) B  
ئوقۇتۇشقەدەم باسقۇچلىرى: M4zX*&w.T  
1-باسقۇچ:
#=`FM:WH  
<^CYxy  
بۇتۇنجى سائەتلىك دەرس بولغاچقا ئىسلاھ قىلىنغان بۇ دەرسلىك كىتاپنىڭ قۇرۇلمىسى،ئوقۇتۇش ۋە ئۈگۈنۈش تەلىپى قىسقىچە يەتكۈزىلىدۇ، ئومۇمى دەرس سائىتى، كالىندارپىلانى، مەشىق بىلانى تونۇشتۇرىلىدۇ. /d{glOk  
2-باسقۇچ: +L^A:}L(  
بۇسائەتلىك دەرسنىڭ تېمىسى ئوتتۇرىغا قۇيۇلۇپ تەييارلىق سىناق ئاساسىدا باشلاپكىرىلىدۇ. Py|H? ,6=  
3-باسقۇچ: di-O*ug  
سوزۇقتاۋۇشلارنىڭ تىل ئورنى ھەم لەۋ ھالىتى جەھەتتىن ماسلىشىشى، ئۈزۈك تاۋۇشلارنىڭماسلىشىشى، بەزى تاۋۇشلارنىڭ ئاجىزلىشىشى ھەققىدىكى كىتابى بىلىم ئوقۇغۇچىلارنىڭمۇھاكىمىسى ئاساسىدا يەتكۈزىلىدۇ، بۇ جەرياندا تاۋۇش، فونىما، ۋاريانت، سوزۇقتاۋۇش، ئۈزۈك تاۋۇش ھەم بۇلارنىڭ تۈرلىرى، دىئالىكىت، شىۋە، ئەدەبى تىل بۇلارنىڭمۇناسىۋىتى، بۇغۇم ۋە بۇغۇم تۈرلىرى، ئۇرغۇ ۋە ئۇنىڭ تۈرلىرى ھەققىدىكىنەزەرىيىۋى بىلىملەر بۇ مەزمۇنلارنىڭ زۈرۈر جايلىرىدا ئەسكەرتمە بىرىلىدۇ، ئەمماتەپسىلى سۆزلەنمەيدۇ، دەرستىن كىيىن ئوقۇغۇچىلارنى بۇ مەزمۇنلارنى خاتىرىسىگەيېزىۋېلىشقا يىتەكلىنىدۇ. u3Zzu\{  
4-باسقۇچ: hg[l{)Q  
شەكىللەندۈرۈشۋە قايتما ئىنكاس ئېلىپ بېرىلىدۇ. JIyBhFI  
5-باسقۇچ: =q_&* '  
كۆنۈكمىلەردىنتاپشۇرۇق بىرىلىدۇ. p{mxk)A  
شەكىللەندۈرۈشۋە قايتما ئىنكاس سوئاللىرى: '+ o:,6  
1)تىل دېگەن نېمە؟ يېزىق دېگەنچۇ؟ ھازىرقى زامان ئۇيغۇر ئەدەبى تىلى نەچچىگەبۈلۈنىدۇ؟ قايسىلار؟ GN htnB  
2)دىئالىكىت دېگەن نېمە؟ شىۋە دېگەنچۇ؟ بۇلارنىڭ قانداق مۇناسىۋىتى بار؟ XBfiaj  
3)تىل قانداق تەركىبى قىسىملارغا بۈلۈنىدۇ؟ :GwSs'$O  
4)تىل تاۋۇش، فونىما، ۋاريانت دېگەن نېمە؟ ئۇيغۇر تىلىدا قانچە تاۋۇش، قانچەفونىما، قانچە ۋاريانت بار؟ s T :tFK\  
5)سوزۇق تاۋۇشلار تىل ئورنى، لەۋ ھالىتى جەھەتتىن قانچىگە بۈلۈنىدۇ؟ قايسىلار؟ nZ`2Z7!  
6)ئۈزۈك تاۋۇشلار تاۋۇش پەردىسىنىڭ تىترەش ۋە تىترىمەسلىكى جەھەتتىن نەچچىگەبۈلۈنىدۇ؟ قايسىلار؟ 1jUhG2y  
7)«ئۆيۈڭگە بېرىپ ئوينامدۇق؟» دېگەن جۈملىدە تىل ئالدى، تىل ئارا، تىل ئارقاجەھەتتىن ماسلاشقان سۆزلەرنى ئايرىپ كۆرسىتىپ بىرىڭ؟ M5cOz|j/*R  
8)تۈۋەندىكى سۆزلەر تەركىبىدىكى سوزۇق تاۋۇشلارنىڭ قايسى جەھەتتىن ماسلاشقانلىقىنىكۆرسىتىلگەن تۈرلەر بويىچە ئايرىپ كۆرسىتىڭ. 4pfix1F g  
ئۈنۈملۈك،ئۇرۇق، سەلتەنەت، قاشلىق o@<6TlZM  
ئۆتۈنۈش،كۈلدۈرگە، ئىنتىزارلىق، پىشقان 5O;a/q8"  
ئورۇنۇش،قۇرۇلۇش، شىتات، جابدۇقۇم s{"`=dKT  
ياڭراق،باتۇرلۇق، ۋەدىنامە، كەلتۈرۈپ JGSk4  
(1)تىل ئورنى جەھەتتىن ماسلاشقان سۆزلەر gq/ePSa  
(2)لەۋ ھالىتى جەھەتتىن ماسلاشقان سۆزلەر "x:)$@  
(3)ھەر ئىككى جەھەتتىن ماسلاشقان سۆزلەر \c9t]py<.h  
9)ئۈزۈك تاۋۇشلارنىڭ ماسلىشىشى ھەققىدىكى ئۈچ تۈرلۈك قائىدىنى مىساللار ئاساسىدائىسپاتلاپ بىرىڭ. *&hXJJ[+  
10)بىر قىسىم سۆزلەرگە قۇشۇمچىلار ئۇلانغاندا ئۇلارنىڭ تەركىبىدىكى بەزى سوزۇقتاۋۇشلار نېمە ئۈچۈن
^7~SS2t!  
ئاجىزلىشىدۇ،يەنە بەزىلىرىدە نېمە ئۈچۈن ئاجىزلاشمايدۇ؟ بىردىن مىسال ئېلىپ كۆرسىتىڭ. g 
11)سوزۇق تاۋۇشلارنىڭ ماسلىشىشى كۆپ بۇغۇملۇق سۆزلەرنىڭ ئاخىرقى بۇغۇملىرىدىكىسوزۇق تاۋۇشلارنىڭ بىرىنچى بوغۇمدىكى سوزۇق تاۋۇشقا، سۆزلەرگە ئۇلانغانقۇشۇمچىلارنىڭ تەركىبىدىكى سوزۇق اۋۇشلارنىڭ قۇشۇمچە ئۇلىنىدىغان سۆزنىڭ ئاخىرقىبوغۇمىدىكى سوزۇق تاۋۇشقا تىل ئورنى ياكى لەۋ ھالىتى جەھەتتىن ماسلىشىپ ئوخشاشخارەكتىردە كېلىشىگە قارىتىلغان. () w}bEufU+2  
12)«جابدۇق» سۆزى تىل ئورنى جەھەتتىن ماسلاشقان «جابدۇقۇم» سۆزىدىكى قۇشۇمچە بىلەنقۇشۇمچىنىڭ ئالدىدىكى بۇغۇم لەۋ ھالىتى جەھەتتىن ماسلاشقان. ( ) \6`%NhkM_  
13)ئۈزۈك تاۋۇشلارنىڭ ماسلىشىشى سۆزلەرنىڭ تەركىبىدە كۈرۈلمەيدۇ، پەقەت سۆزلەرنىڭئاخىرىدىكى ئۈزۈك تاۋۇش بىلەن قۇشۇمچە بېشىدىكى ئۈزۈك تاۋۇش ئوتتۇرىسىدا بولىدۇ.() > +; b>  
تاپشۇرۇق: n7,6a  
مەقسەت: G8(i).Q  
ئوقۇتۇشنىشانىدىكى بىلىم نۇقتىلىرىنى مۇستەھكەملەش. ^zWO[$n}tP  
مەزمۇنى: دەرسلىككىتاپ 94- بەتتىكى 2-، 3- كۈنۈكمىلەر. uDE91.pUkr  
تەكشۈرۈشئۇسۇلى ۋە تەلىپى: كىيىنكى سائەتكە قەدەر مەشىق دەپتەرگە ئىشلەپكېلىدۇ، سىنىپ ئىچىدە ئومۇملاشتۇرىلىدۇ. !iitx U  
eVCkPv *  
{u_k\m[Y  
c7nk~K[6  
q/2K=BOh  
Tk#&Ux{ZJ  
.McoW7|Y  
FiU;>t<)  
f_P+qm  
gS<{ekN  
s)DNLx  
b;;Kxi:7$}  
F-7b`cF9[r  
RJs G]`  

umid0998 2013-11-15 17:24
ئىلكىتاپ شەكىلدە يوللىغان بولسىڭىز ياخشى بولاتتىكەن

بابۇر0725 2014-02-17 23:49
مەشىق سۇئاللىرى ياخشى ئىكەن


查看完整版本: [-- فونتېكا ھەققىدە ئومۇمى چۈشەنچە --] [-- top --]


Powered by phpwind v8.7 Code ©2003-2011 phpwind
Gzip enabled