tursun |
2013-10-24 16:24 |
سوخۇمۇلىنىسكى ۋە مائارىپ(3)...بۇژغۇن
c@RMy$RTF سوخۇمۇلىنىسكى ۋە مائارىپ(3) z?$F2+f& "(y",!U@ (مىكرو مۇلاھىزىلەر) k0IW,z%
3
w9
j~s رەتلەپ نەشىرگە تەييارلىغۇچى:تۇرسۇن ھۈسەيىن بۇژغۇن I`"8}d@Jm rj[2XIO
#:0dqD= 1)مۇزىكىنىڭ-مېلودىيە،ئاھاڭ رېتىمىنىڭ گۈزەللىكىدىن ھوزۇرلىنىش،ئەخلاق )(~s-x^\z@ تەربىيىسى ئېلىپ بېرىش ۋە ئەقلىي كۈچنى يېتىشتۈرۈشنىڭ مۇھىم ۋاستىسى. / fBi9=}+ شۇنداقلا،ئالىيجاناپ روھ ۋە پاك قەلبنىڭ مەنبەسى. a12Q/K 2)مۇزىكا مائارىپىدا،پىسخىكا نىشانى ئالاھىيدە مۇھىم ئورۇندا تۇرىدۇ.كەڭ DG&
({vy مائارىپچىلار بالىلارنى مۇشۇ نىشانغا ئاساسەن گۈزەللىك دۇنياسىغا ئۇيۇشتۇرۇشى h2kba6rwk لازىم.چۈنكى،بالىلارنىڭ گۈزەل شەيئىلەرگە بولغان چۇڭقۇر مۇھەببىتى ۋە ئىستېتىكا H;('h#=cD ئېھتىياجىغا بولغان ئىزدىنىشىنى يېتىلدۈرۈش مۇھىم بىر نىشاندۇر. (,Zy2wr= 3)مەيلى مىللى تىلنى ئىگىلەشتە بولسۇن،ياكى مۇزىكىنىڭ ئاساسىي بىلىملىرىنى tHF-OarUO ئىگىلەشتە-ئاھاڭ رېتىمىنىڭ گۈزەللىكىنى قوبۇل قىلىش ،چۈشىنىش،ھېس قىلىش FT.6
^)- ۋە ھېسسىي ئىقتىدارىنىڭ شەكىللىنىشىدە بولسۇن،بالىلىق دەۋر ئەڭ ئاچقۇچلۇق >uVo'S.
مەزگىل ھېساپلىنىدۇ. --S1p0 4)مۇزىكا بالىلارغا شەيئىي ۋە ھادىسىلەرنى باشقا نوقتىدا تۇرۇپ نامايەن قىلىپ بەر- VO"/cG;]* گەچكە،ئۇلار پۈتۈن دېققىتىنى ئاشۇ شەيئىي ۋە ھادىسىلەرگە مەركەزلەشتۈرىدۇ. E6 g]EE 5)مۇزىكىنى بالىلارنىڭ نەزەرىدە كىشىلىك تۇيغۇ مەنبەسىنى ئېچىشنىڭ ئاچقۇچىغا @wv
gMu ئايلاندۇرۇش كېرەك. Ux[2 +Cf 6)جانلىق ئانا تىلمۇ،مۇزىكىمۇ بالىلارغا ئەتراپتىكى دۇنيانىڭ گۈزەللىكىنى نامايان قىلىپ بېرىدۇ.لېكىن ئىنسانلارنىڭ ھېسىيات تىلى بولغان مۇزىكا،بالىلارنىڭ قەلبىگە -FOn%7r#Y ئەتراپتىكى دۇنيانىڭ گۈزەللىكىنى سىڭدۈرۈپلا قالماستىن،بەلكى بالىلارغا يەنە ئادەم- lw\+!}8( نىڭ ئۇلۇغلۇقى ۋە ئىززەت-ئابرويىنى نامايان قىلىپ بېرىدۇ. 34*73WxK 7)بالىلار گۈزەل ھەم يېقىملىق مۇزىكا دۇنياسىدا ياشىشى كېرەك.بىز ئۇلارغا ئوقۇش W)X" G3 ۋە يېزىشنى ئۆگىتىۋاتقان چاغلاردىمۇ ،ئۇلارنى مۇشۇ دۇنيادىن ئايرىۋەتمەسلىكىمىز كېرەك. jo-2D[Q{ 8)تەبىئەت مۇزىكىسىغا بولغان سەزگۈرلۈكنىڭ بالىلارنىڭ خەتنىڭ ئاھاڭىنى ھېس k!Ym<RD%N قىلىشىغا ياردىمى بولىدۇ.بالىلار ھەر بىر ھەرپنىڭ سىزىق سانىنى ئۆگەنگەندە،شۇ
P,Z
K ھەرپنىڭ مۇڭلۇق ئاھاڭىنى بىرلىكتە ئەسلىسە،ھەرپلەرنى ئاسانلا ئەستە تۇتالايدۇ. QkF
B\v سىزىقلاردىن تەركىپ تاپقان خەت-بىر پۈتۈن گەۋدە ھېساپلىنىدۇ. `K7UWtp 9)بالىلارنىڭ قەلبى ئانا تىلى ياكى تەبىئەتنىڭ گۈزەللىكىگە بولسۇن ۋە ياكى مۇزىكىنىڭ +C}s"qrb@ ئاھاڭ رېتىمىگە بولغان سەزگۈرلۈك دەرىجىسىگە بولسۇن ئوخشاش بولىدۇ. Ia[4P8Z 10)مۇزىكا،ئوقۇتقۇچى-ئوقۇغۇچىلارنىڭ ھېسىياتىدا ئورتاق تۇيغۇ پەيدا قىلغاندا، 4C#r=Uw` ئوقۇتقۇچىلار ئاندىن ئوقۇغۇچىلارنىڭ جىسمىدىكى مۇزىكا يوق چاغدا ھەرگىز پەيدا ~} 02q5H بولمايدىغان نەرسىلەرنى كۆرۈۋالالايدۇ. N!//m?} 11)مەن شۇنىڭغا قەتئىي ئىشىنىمەنكى،ئەمدىلا پىداگوگىكا مەكتەپلىرىنى پۈتتۈرۈپ rQ-,mq چىققان ئوقۇتقۇچىلار ئۆزىنىڭ پۈتۈن ئوقۇتقۇچىلىق ھاياتىدا پىسخولوگىيىنى ئۆزلۈكسىز تەتقىق قىلىپ،پىسخولوگىيە ھەققىدىكى بىلىملىرىنى تېخىمۇ چۇڭقۇرلاش- czLY+I;V3 تۇرغاندىلا ،تەلىم-تەربىيە خىزمىتىنىڭ ھەقىقىي ماھىرلىرىدىن بولۇپ چىقالايدۇ. G+1i~&uV 12)يېشى كىچىك بالىلار ئۈچۈن ئېيتقاندا،ئوقۇتقۇچى ئادىللىقنىڭ سىمۋولى بولىدۇ. l`Ae&nc6 13)ھەر بىر بالىنى بىلىم ئىگىلەش جەريانىدا ئىنسانىي غۇرۇر تۇيغۇسى ۋە پەخىر- #0f6X,3 لىنىش تۇيغۇسىنى ھېس قىلىش ئىمكانىيىتىگە ئېرىشتۈرۈش،ئەڭ مۇھىم تەربىيىلەش @Hl+]arUh ۋەزىپىلىرىنىڭ بىرى. AqT}^fS 14)ئەقلىي ئەمگەك يەككىلىك خاراكتېرى ئىنتايىن كۈچلۈك ئەمگەك.بۇ خىل ئەمگەك Js&.p9S2 بالىلارنىڭ قابىلىيىتىگە تايىنىپلا قالماي،بەلكى يەنە بالىلارنىڭ مىجەز ئالاھىدىلىكى .;)V;! ۋە باشقا نۇرغۇنلىغان ئاسان بايقىغىلى بولمايدىغان خۇسۇسىي شەرتلەرگە تايىنىدۇ. ? ph>:M 15)بالىغا سوغۇق مۇئامىلە قىلىش ،ئۇنى يامان كۆرۈش تۈپەيلىدىن پەيدا بولغان qJJ},4} نەپرەتلىنىشتىنمۇ ئۆتە بالىنىڭ قەلبىنى نابۇت قىلىدىغان يەنە قانداق نەرسىنىڭ #itZ~tol بارلىقىنى تەسەۋۋۇر قىلىش ئىنتايىن قىيىن. BDCyeC,Q3 16)سەمىمىي ھېسداشلىق ئوقۇتۇش ئارقىلىق يەتكىلى بولمايدىغان بىر خىل پەزىلەت. JL[!8NyU ئۇ ئوقۇتقۇچىنىڭ ئىنسانپەرۋەر ھېسىداشلىق ،ئەخلاقىي،ئەقلىي،گۈزەللىك،ھېسىيات +$F,!rV-s قاتارلىق تەرەپلەردىكى تەربىيىلىنىشنىڭ ئورگانىك بىرلىشىشى ئاساسىدا شەكىللىنىدۇ w'VuC82SZ 17)ئوقۇغۇچىنىڭ ئەقلىي ئەمگەك ،ئۆگىنىش جەريانىدىكى ئوڭۇشلۇق ۋە ئوڭۇشسىز- ZrA*MN لىقلىرى ئۇنىڭ مەنىۋى تۇرمۇشى ۋە ئىچكى دۇنياسىغا چۇڭقۇر تەسىر كۆرسىتىدۇ. )1R[X!KQ7 18)ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ئاساسىي كەيپىياتنى چۈشىنىشى،دەل كىشىلەرنىڭ قەلبىنى fQg^^ZXe" يېتىشتۈرۈشتىن ئىبارەت ئەڭ ئىنچىكە،ئەڭ قىيىن ئەمگەكتىن كېلىدۇ. \yxGE+~P 19)ئۆز ئەمەلىيىتى ئارقىلىق تەربىيىلەشنىڭ ،سۆز بىلەن تەربىيىلەشتىن پايدىسى AeN:wOm ئىنتايىن زور بولىدۇ. >TawJ"q-6R 20)باشقىلارنىڭ ئالدىدا مەلۇم بىر ئائىلە باشلىقىغا نەسىھەت قىلىش ۋە تەكلىپ بېرىش ^n
Oh8L; باشقىلارنىڭ سىرىنى ئاشكارىلاپ قويغانلىق بولىدۇ.كۆڭلىدە بىلسىلا بولدى.بەزى ئائىلە XtBEVqrhi باشلىقلىرىغا تاقىلىدىغان مەسىلە بولۇپ قالغان تەقدىردىمۇ،ئۇنى ئېھتىياتچانلىق بىلەن ئايرىم سۆزلىشىش يولى ئارقىلىقلا ،ھەل قىلىش ۋە ھەر بىر ئىغىز گەپنى h4Arg~Or ئىنچىكىلىك بىلەن دەڭسەپ قىلىش--تەلىم-تەربىيىدىكى مۇھىم بىر ھالقا. 3!QXzT$E
|
|