nadiraay |
2013-09-16 16:39 |
شېئىر ۋە شائىر(نادىرەئاي)
ۋاقىت 2013 -يىلى9 -ئاينىڭ 5 - كۈنى Ew}GPJ شېئىر ۋە شائىر e7G>'K FIn)O-< ئوقۇتۇش نىشانى ... 6:r1^q6A9L بىلىم، ئىقتىدار نىشانى : ئەسەرنىڭ ئاپتورى ۋە ژانىرى ھەققىدە چۈشەنچە بېرىش، نەسرىي شېئىر ۋە سېلىشتۇرۇش ھەققىدە بىلىم بېرىش. سېلىشتۇرۇش قوللىنىلغان جۈملىلەرنى بىلەلەيدىغان بولۇش. *=z.H
* ئۇسۇل ۋە جەريان:ئاۋال تېكىست ئۈلگە كۆرسىتىپ ئوقۇپ بېرىلىپ، يېڭى سۆزلەرگە چۈشەنچە بەرگەندىن كېيىن ، ئەسەرنىڭ ژانىرى، ئاپتور تونۇشتۇرۇلىدۇ.ئاندىن سوئاللار ئاساسىدا يېتەكلىنىپ، ئەسەرنىڭ مەركىزى ئىدىيىسى ئوتتىرىغا قويۇلىدۇ. ئىسىتىستىكىلىق ۋاستىلەر تېپىپ چىقىلىدۇ. 'H1"z!] ھىسسىيات، پوزىتسىيە، قىممەت قاراش نىشانى: ھەقىقىي شېئىر ۋە خەلق شائىرىنىڭ قانداق بولىدىغانلىقىنى چۈشىنىۋېلىش، ئىسىل ئەسەرلەردىن ئىستىتىك زوق ۋە بەدىئىي زوق ئالالايدىغان بولۇش . ^1}ffE(3> ئوقۇتۇشتىكى مۇھىم نوقتىلار: bv[*jr;45 ئەسەرنىڭ ئاپتورى ، نەسرىي شېئىر ۋەسېلىشتۇرۇش ھەققىدە بىلىم بېرىش. YS"76FJ ئوقۇتۇشتىكى قىيىن نوقتىلار e ]>{?Z .. ئىسىل ئەسەرلەردىن ئىستىتىك زوق ۋە بەدىئىي زوق ئالالايدىغان بولۇش. D/{ Spw@ دەرس خاراكتېرى ۋە دەرس سائىتى : تېكىست دەرسى ،بىر سائەتلىك دەرس . Hi{! ئوقۇتۇش قوراللىرى: $0iN43WSQ دەرسلىك كىتاب ، ئوقۇتۇش قوللانمىسى ، دەرس تەييارلىقى ، قوشۇمچە پايدىلىنىش ماتېرىيالى، دوسكا ، بور،كۆپ ۋاستىلىك ئوقۇتۇش ئۈسكۈنىسى قاتارلىقلار [laX~(ND{ ئوقۇتۇش ئۇسۇلى ۋە ئۆگىنىش ئۇسۇلى : =09j1:'' ئۈلگە كۆرسىتىش ،لېكسىيە، سۇئاللار ئارقىلىق ئوقۇغۇچىلارنى قوزغىتىش،گوروپپىلار ئارا مۇلاھىزىگە يېتەكلەش، يىغىنچاقلاپ خۇلاسە قىلىش Zr2QeLQC( ئوقۇتۇش جەريانى ... j'0*|f ^z يېڭى دەرسكە كىرىش 8UL:C?eY
ساۋاقداشلار، سىلەر ئۇيغۇر ئەدەبىياتىدىكى مەشھۇر شەخسلەردىن كىملەرنى بىلىسىلەر؟ z06pX$Q.< ساۋاقداشلار ئابدۇرېھىم ئۆتكۈر كىم؟ =v5(*$"pd" ئۇ ئۇيغۇر ئەدەبىياتىغا قانداق تۆھپىلەرنى قوشقان؟ IA!ixabG ئالىمنىڭ قانداق ئەسەرلىرىنى بىلىسىلەر؟ دېگەندەك سوئاللار ئارقىلىق يېڭى دەرسكە يېتەكلىنىدۇ. ئەسەر ئاپتورى ۋە ئۇنىڭ ئىجادىي پائالىيەتلىرى ھەققىدە چۈشەنچە بېرىلىدۇ. qP<,"9!I ئابدۇرېھىم ئۆتكۈر--1923-يىلى قۇمۇلدا تۇغۇلغان. 1995- يىلى 10-ئاينىڭ 5- كۇنى ئۈرۈمچىدە ۋاپات بولغان. 20- ئەسىر ئۇيغۇر ئەدەبىياتى تارىخىدا زور ئابرويغا ئىگە شائىر ۋە يازغۇچى . مول بىلىمگە ئىگە ئەدەبىياتشوناس. ئۇنىڭ <<ئىز>>، <<ئويغانغان زېمىن>>، <<قەشقەر كېچىسى>>،<<ئۇلۇغ ئانا ھەققىدە چۆچەك>>،<<قارا ھىجران>> قاتارلىق كاتتا ئەسەرلىرى بار. +`Bn]e8O بىز بۇ سائەتلىك دەرسىمىزدە ئالىمىمىزنىڭ يەنە بىر پارچە ئەسىرى بىلەن تونۇشۇپ ئۆتسەك قانداق دەيسىلەر؟ :3n.nKANr ئەسەر ئاۋال ئۈلگە كۆرسىتىىپ ، كېيىن ئوقۇغۇچىلار ئۆزلىرى ئوقۇش ئۇسۇلى بويىچە ئوقۇلىدۇ }EIwkz8 ماتا – يەرلىك ئۇسۇلدا قولدا توقۇلغان رەخت؛ f"0H9 ئىشق – مۇھەببەت؛ زۇلمەت ــ ¬¬قاراڭغۇلۇق؛ -MEz`7c~ ئالۋۇن – ئېزىتقۇ؛ بىمار ــ كېسەل كىشى؛ fY"28# ھاپىز ــ ناخشا ئېيتىپ سەدىقە تىلەيدىغان ئادەم؛ I2DmM"-| نىكۇلاي ــ ئەينى دەۋردىكى چارروسىيە پادىشاھى؛ 835Upj> لېف تولىستوي ــ رۇسىيىلىك مەشھۇر يازغۇچى !^fJAtCN] ساۋاقداشلار، بۇ ئەسەر تىل جەھەتتە ئىلگىرى ئۆگىنىپ ئۆتكەن باشقا ئەسەرلەردىن قانداق پەرقلىنىكەن؟ 7~Ga>BK شېئىر يازغان ئادەمنىڭ ھەممىسىنى شائىر دىيىشكە بولامدۇ؟ eo_T.q سىزچە ھەقىقىي شائىر قانداق بولىدىكەن؟ |O9=C`G_ پادىشاھ نىكۇلاي ۋە يازغۇچى تولىستوي سېلىشتۇرۇلغان جۈملىنىڭ ھەقىقىي مەنىسى چۈشەندۈرۈپ بېرەلەمسىز؟ B
D0-v` ئەسەردە قانداق ئىستىلىستىكىلىق ۋاستىلەر قوللىنىلغان؟ QPcB_wUqu ئاپتور ئەسەردە شېئىر ۋە شائىرنى نېمىلەرگە ئوخشاتقان؟ +=k|(8Js# ئەسەردە نىمىلەرنى ئۆزئارا سېلىشتۇرغان؟ ?.4l1X6Ba سېلىشتۇرۇش ھەققىدە چۈشەنچە بېرىمەن. FOA%(5$4 بۇ ئەسەر بىر قاراشتا نەسىرگە، يەنە بىر قارىسا شېئىرغا ئوخشاپ كېتىدىكەن. بۇ ئەسەرنىڭ ژانىرى نىمىدۇ؟ `j![ نەسرىي شېئىر توغرىسىدا چۈشەنچە بېرىمەن. tp^'W7E تاپشۇرۇق مەزمۇنى ... z.^
)r UVJ(iNK" _
_iyBaX دوسكا لايىھەسى ... xlO2jSSAt |]cDz
\Agg6tYr X
E*bRTEw PWu2;JF دەرستىن كېيىنكى ئانالىز ... "J{zfWr
|
|