مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 6739|ئىنكاس: 47

ئۇيغۇر پەرزەنىتلىرىمىز راستنلا دۆتمۇ ؟ [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 111712
يازما سانى: 8
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 54
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 3 سائەت
تىزىم: 2014-12-12
ئاخىرقى: 2015-4-13
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-17 11:50:03 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

          ئۇيغۇر  پەرزەنىتلىرىمىز  راستنلا دۆتمۇ ؟

    ئۆكتەبىرنىڭ ئالتۇن دەم ئىلىشنىڭ 5-كۇنى،كانادادىن قەشقەرگە ساياھەتكە كەلگەن دوستۇمنى ،قەشقەر ئايدۇرۇمدا كۇتۈۋالدىم .ئۇلار ئەر-ئايال ۋە 7ياشلىق ئوغلى بىلەن كەلگەن ئىدى .ئەتىسى قەدىمى شەھەر قەشقەرنىڭ مەنزىرە رايونلىرىنى كۆرۈپ ئۈلگۈردۇق. ئىككىنچى كۈنى (7چىسلا)بىز قۇملۇق مەنزىرىسىنى كۆرۈپ كىلىش ئۈچۈن ،يوپۇرغا ناھىيەسىگە بىرىشنى پىلانلىدۇق .شۇ چاغدا بىزنىڭ شوپۇرىمىز ،ئۆزىنىڭ بىر قىزى بارلىقىنى ،قىزىنىڭ كانادالىق بالا بىلەن تەڭ ئىكەنلىكىنى ،مۇمكىن بولسا ئەتە قىزىنىمۇ بىللە ئىلىۋىلىپ ،قۇملۇقتا ئوينۇتۇپ كىلىش ئويى بارلىقىنى ماڭا دىدى. مەن بۇ گەپنى كانادالىق دوستۇمغا دىۋىدىم .ئۇ ئىنتايىن خۇشاللىق ۋە دوستانىلىق بىلەن ماقۇل بولدى .

ئەتىسى بىز قۇملۇققا قاراپ يولغا چىقتۇق.دىيىشكىنىمىزدەك شوپۇر ئۇستام ئوماق قىزىنى ئىلىۋالغان ئىدى .بۇ قىز كانادالىق بالىدىن 1كۈنلۈكلا كىچىك ئىدى .دىمەك مىنىڭ ئالدىمدا بوي تۇرقى تەڭ ،قۇبۇل قىلغان مائارىپى تەڭ،يىشى تەڭ ،پەقەت مىللىتى  ،تىلى ،ياشاۋاتقان مۇھىتى ئوخشىمايدىغان بىر جۈپ سەبى يۈرەك تۇراتتى .بۇ بەك ياخشى پۇرسەت ئىدى.

ساياھىتىمىزنىڭ كەيپىياتىنى كۆتۈرۈش،ھەم بالىلارغا بولغان كۈچلۈك قىزغىنلىقىم تۈپەيلى ،ئۇلارنى گەپكە سىلىشقا باشلىدىم .باشتا ئۇلارنى بىر-بىرىگە تونۇشتۇرۇپ قويدۇم .ئاندىن ئۇلارغا دىدىم (مانا ئىككىڭلار تەڭ ئىكەنسىلەر ،يەنە ئىككىڭلار بىرىنچى سىنىپتا ئوقۇيدىكەنسىلەر ،سىلەرنى مۇسابىقەگە سىلىپ باقاي ،قىنى كىم ئەقىللىق ،؟قىنى كىم ئۇتۇۋالالايدۇ ،؟ئەگەر كىم ئۇتۇۋالسا ،قۇملۇقتىن بىر تۆگىنىڭ بالىسىنى تۇتۇپ مۇكاپات بىرىمەن )ئۇلارغا چاقچاق قىلىپ ،سۇئالىمنى باشلىدىم.ھەم مىنىڭ سۇئاللىرىم كىچىك بالىلارنىڭ ئەقلىنى سىنايدىغان ،كاللىسىنى ئاچىدىغان سەل قىزىقارلىق  سۇئاللار ،شۇڭا تارتىنماي قانداق جاۋاپ بەرگۈسى كەلسە شۇنداق جاۋاپ بەرسە بولىدىغانلىقىنى قوشۇپ قويدۇم :بىرىنچى سۇئال:(قانداق قۇش ئۇچالمايدۇ ؟) كانادالىق بالا بىردەم ئويلىنىپلا ،(تۆگە قۇش)دەپ جاۋاپ بەردى .ئۇيغۇر قىزىدىن خىلى جاۋاپ كۈتكەن بولساممۇ ،(بىزگە بۇنى ئۆتمىگەن )دىگەن جاۋاپقا ئىرىشتىم .كىرەك يوق ،ئىككىنچى سۇئال:(قانداق توپنى ئوينىغىلى بولمايدۇ ) ،كانادالىق بالا ،(چۆيۈن توپ ،يەر شارى ،تۆشۈك توپ)دىگەندەك بىر نەچچە جاۋاپنى بەردى ۋە دادىسى بىلەن قىسقا مەسلىھەتلىشپ (چۆيۈن توپ ) دىگەن جاۋاپنى مۇقۇملاشتۇردى .ئۇيغۇر قىزى (خانىم دەپ بەرمىگەن ) دىگەن جاۋاپنى بەردى .ئۈچىنچى سۇئال :(دەرەخ نىمىشقا چوڭ بولىدۇ؟) كانادالىق بالا دەرەخنىڭ يىلتىزىدىن سۇ ئىچىپ ،يوپۇرماقتىن نەپەسلىنىپ  چوڭ بولىدىغانلىقىنى ۋە يەنە بىر مۇنچە گەپلەرنى قىپتى ،بەزى گەپلەرنى مەنمۇ چۈشۈنەلمەي ،بۇ سۇئالنى سورۇغۇنىمغا خىجىل بولۇپ قالدىم .ئۇيغۇر قىزىدا يەنىلا ھىچقانداق جاۋاپ يوق ئىدى .مەن كىچىك بالىلاردىن سوراش ئۈچۈن دائىم نۇرغۇن سۇئاللارنى كۆڭلۇمگە پۇكۈۋالاتتىم .شۇڭا سۇئاللارنى داۋاملاشتۇردۇم .ئارلىقتا ئۇيغۇر قىزىغا ،خىجىل بولماسلىقنى ،ئاغزىغا نىمە كەلسە ،نىمە ئويلىسا شۇنداق جاۋاپ بىرىشنى دەپ مەدەت ۋە ئىلھام بەردىم .(بىر دۆۋە قۇمغا ،يەنە بىر دۆۋە قۇمنى قوسساق قانچە بولىدۇ)(يەر شارى نىمىگە ئوخشايدۇ)(ھەسەن –ھۈسەندە نەچچە خىل رەڭ بار )كەينى كەينىدىن 8سۇئال سورۇدۇم .كانادالىق بالا 7سۇئالغا مۇستەقىل بىر سۇئالغا دادىسنىڭ ياردىمى بىلەن توغرا جاۋاپ بەردى ،ئۇيغۇر قىزى بىر سۇئالغا مىنىڭ ياردىمىم بىلەن چولتا جاۋاپ بەرگەندىن سىرت ،7سۇئالىمىنى جاۋاپسىز قالدۇردى .بۇ سۇئاللىرىم سەل تاققا-تۇققىېدەك كۆرۈنگەن بىلەن ،بالىلارنىڭ پىكىر قابىلىيىتىنى ئويغۇتىدۇ دەپ قارايتتىم .سۇئاللاردىن كىيىن ئۇلارنى ،يوپۇرغۇنىڭ گۈزەل مەنزىرىسى توغرىسدا ئويلىغانلىرىنى دەپ بىقىشقا ،ئۆزىنىڭ ئارزۇسىنى دەپ بىقىشقا،قەغەزدە بىر نەرسە ياساشقا سىلىپ باقتىم .ئۇيغۇر بالسى يەنىلا جاۋاپسىز ،پىكىرسز ئىدى .(بەلكىم قىزلارغا خاس تارتىنىش سەۋەبىدىن بولسا كىرەك دەپمۇ ئويلىدىم ،لىكىن بۇ تارتىنىش بۇنداق  بالىلارغا ئارتۇقچە ۋە زىيادە ئىدى)

مەيلى ئاشخانىدا تاماق يەيلى ،مەيلى قۇملۇقتا تۆگە مىنەيلى ،مەيلى بىرەر پائالىيەت قىلايلى ،كانادالىق بالا ،تارتىنمايتتى ،ئالدىدا ماڭاتتى ،تولا سۇئال سورايتتى ،سىناپ باقاتتى ،ئۇيغۇر قىزى دائىم دادىسىنىڭ پشىغا ئىسىلىۋالاتتى ،نىمە ئىش بولسا دادىسىدىن سورايتتى ،ھىچنىمىگە قىزىقمايتتى .

ئۇيغۇر قىزىدىن سورىدىم .سىلەرگە مەكتەپتە نىمە دەرس ئۆتىدۇ ؟قىزچاق ،پىنيىن ،يۇۋېن شۇشۈ ،ئىلىپبە دەپ جاۋاپ بەردى .(ھە ،يۇۋېن دىگەننى تىل –ئەدىبىيات،شۇشۈ دىگەننى ماتىماتىكا دەيمىز،ياخشى ،ئەمىسە مەكتەپتە ئۈگەنگەن ئۆزىگىز ياخشى كۆرىدىغان مەلۇم بىر نەرسىنى بىزگە دەپ بىرەمسىز؟)قىزچاق بىردەم تۇرۇۋىلىپ ،خەنزۇچە بىر ناخشىنى باشلىدى .بىز قىزغا ئىلھام بىرىپ چاۋاك چالدۇق .ھەم ئۇنى ماختىدۇق .قىزدىن سىنىپ بويىچە نەچچىنچى ئىكەنلىكىنى سورىدىم ،ئۇ ئالدىنقى 5نىڭ ئىچىدە ئىدى .كانادالىق بالىدىن سورىدىم ،لىكىن ئۇلارنىڭ سىنىپىدا بۇنداق دەرجىگە تىزىش بولمىغاچقا بىلمەيدىغانلىقنى ئىيتتى .دادىسىنىڭ دىيىشىچە بالىسى سىنىپتىكى نۇرمال بالىلار قاتارىدا ئىكەن . ئاندىن كانادالىق دوستۇم ئۇيغۇر قىزىغا بىر نەچچە خىل نەرسىلەرنى ئۈگۈتىۋىدى ،ئۇيغۇر قىزى ناھايىتى تىزلا ئۈگۈنىۋالدى ،ۋە بىر نەچچە قىتىم تەكرارلاپ دەپ بەردى .كانادالىق بۇ قىزمۇ ئەقىللىق ئىكەن دۇنيادا دۆت بالا بولمايدۇ دە قوشۇپ قويدى .نىمە دىگەن چوڭ پەرق ،نىمىشقا مۇشۇنداق بولىدۇ ؟زادى نىمىشقا

ئەزىز قىرىنداشلىرىمىز ،مانا بۇ پەرق ،مانا بۇ ھازىرقى پەرزەنىتلەر ئەھۋالى ،مانا بۇ مىنىڭ ئىمتىھانىمنىڭ نەتىجىسى :

مەن بۇ يەردە كانادالىقلار ئەقىللىق ،ئۇيغۇرلار دۆت دىمەكچى ئەمەس .ئۇيغۇر باللىرىمۇ ئەقىللىق ،پىكىرلىك ۋە ئوماق

لىكىن ئۇلارنىڭ ئەقلى ،پىكرى ،نىرۋىسى ،بوغۇلۇپ قىلىۋاتىدۇ ،ئۇلارغا نە پىكىر قىلغۇدەك ،نە بىر نەرسىنى ئويلىغۇدەك ،نە سورىغۇدەك ۋاقىت پۇرسەت بولمايۋاتىدۇ .

يالغان بولسا ئۇلارنىڭ تۇرمۇشۇغا قاراپ باقايلى .قاق سەھەر تۇرۇپ ،ئىغىرلىقى ئىشىپ كەتكەن سومكىنى كۆتۇرۇپ ،مەكتەپكە كىتىدۇ ،كەچتە ھىرىپ كىلىدۇ ،تاپشۇرۇق دىگەن ساماندەك ،(ھە تاپشۇرۇق ئىشلە،ھە ئوينىما ،ھە كارتون كۆرمە )قاقشاپ تۇرۇمىز ،ھىلىقى تاپشۇرۇق تۈگەپ بولغىچە ،ئەسنەپ ئۇخلاپ قالىدۇ .مانا بۇ ئۇلارنىڭ كۇندىلىك ئەھۋالى ،.ئاتا –ئانالار بولساق بىرىنچى بول ،100 ئال ،دەپلا تۇرۇمىز ،باشقا بىلەن ئانچە كارىمىز يوق .

ئەلى قۇربان مۇئەللىم .بىر لىكسىيەسىدە ،(بىزگە سىنىپ بويىچە بىرىنچى بالا كىرەك ئەمەس،سىنىپ بويىچە قالتىس بالا كىرەك )  دىگەن ئىدى .ئويلاپ قالدىم .يۇقارقى مىسالدىكى ،ئۇيغۇر بالىسى سىنىپ بويىچە بىرىنچى ،كانادالىق بالا سىىنىپتا قالتىس بالىغا تەۋە بولسا كىرەك دەپ .

ھىس قىلىپ يەتتۇق ،بىزنىڭ باللىرىمىز ئەقىللىق بولسىمۇ ،پىكىرلىك ئەمەس ،يۈرەكلىك ئەمەس ،نىشانلىق ئەمەس ،ھەر جەھەتتىن يىتىشكەن ئەمەس،نىمىشقا ؟ بۇ گۇناھ بالىلاردىمۇ ،؟.....؟؟؟؟؟

ياق ،بالىلاردا ھىچقانداق گۇناھ يوق ،ئۇلار ئاپئاق قەغەز بىز نىمە يازساق شۇ چىقىدىغان ،ئۇلار مۇنبەت تۇپراق بىز نىمە تىرىساق شۇ ئۈنۈدىغان ،ئەمدىكى مەسىلە بىز ئۇلارنى تىخىمۇ ئەقىللىق ،پىكىرلىك ،قالتىس قىلالمامدۇق ؟

تامامەن مۇمكىن ،بالىلارنىڭ ،ئارزۇ –ئارمانلىرى كۆپ بولىدۇ ،ھەم خىيالى بولىدۇ .بىز ھەرخىل ئۇسۇللار ئارقىلىق ئۇلارغا پىكىر ۋە ئويلىنىش يولى ئىچىپ بەرسەك بولىدۇ . بۇنىڭ ئۈچۈن ،ئائىلە، مەكتەپ ،جەمىيەت ،تەڭ ھەركەتكە كىلىشى كىرەك دەپ قارايمەن .كونكىرىت ئۇسۇللىرى مىنىڭچە مۇنداق بولسا،

1:ئائىلىدە ئاتا –ئانا پەرزەنىتلەرنىڭ بىرىنچى ئۇستازى ،ئۇلار بىز نىمە قىلساق ،شۇنى قىىلىدۇ،بىزنى دورايدۇ ،بىزدىن ئۈگۈنىدۇ،شۇڭا ،ھىلىقى قاتار چايغا،ھىلىقى ئولتۇرۇشقابارماي،كەچكىچە قاملاشمىغان تىلىۋوزۇرنى كۆرمەي ،تىلىفۇن ئويناپ ئولتۇرماي ،ئۇلارغا كۆپرەك ھەمرا بولساق ،پىكىرلەسسەك ،ھەپتىدە بىر ياكى ئىككى ھەپتىدە بىر ،كىتاپخانا،پەن –تىخىنىكا سارىيى ،مۇزىي،بالىلار باغچىسى ،ھايۋاناتلار باغچىسى ،ئويۇن شەھەرچىسى،تەنتەربىيە مەركىزى دىگەندەك يەرلەرگە ئاپارساق ،ئايدا بىرەر قىتىم ئەھمىيەتلىك كىنو ،تەنتەربىيە مۇسابىقىسى ،لىكسىيە دىگەن مەزمۇنلارنى كۆرسەتسەك ،2ئايدا بىر بولسمۇ ،ئانا تەبىئەت بىلەن ئۇچراشتۇرساق ،دەريا تاغ ئىتىز ئىرىقلارغا ئاپىرىپ گۈزەل تەبىئەت قوينىغا قويۇپ بەرسەك ،ئۆيدە تاپشۇرۇق ئىشلەش بىلەن بىللە ،ئۆزىگە خاس ئويۇنلارنى ئوينىتىش ،ئۇمۇد غۇنچىللىرى ،ئادەم ۋە تەبىئەت،كارتون دىگەندەك ئۆزىگە ماس پىروگىراممىلارنى كۆرۈشكە رۇخسەت قىلساق،ئۆي ئىشلىرىنى قىلىشنى ،سودا قىلىشنى ئۈگەتسەك ،ئاماللاربەك جىق بەك جىق ،بۇلارنى قىلىش تەسمۇ ،؟ياق ،ياق،راسلا ياق ،بۇنى قىلىش تەس ئەمەس ،ئىرادە قىلىپ ،تىرىشساقلا ئەگەر ،

2.مەكتەپ پەرزرەتلىرىمىزنىڭ بىلىم بۆشىكى ،مۇئەللىملەر ئۇلارنىڭ بىلىم بۇلىقى ،بالىلار مەكتەپتە خەنزۇتىلى ماتىماتىكا دىگەندەك ھەرخىل بىلىملەرنى ئۈگۈنىدۇ .بۇلارمۇ بەك مۇھىم ،ئۈگەنمىسە بولمايدۇ ،شۇنىڭ بىلەن بىرگە ،مەكتەپلەردە ھەرخىل كۇرزىكلار يولغا قويۇلسا ،تەبىئەت ،ئىلىم ـ پەن ،ئەخلاق دىگەن پەنلەرگىمۇ ئاساسى پەنلەردەك مۇئامىلە قىلىنسا،زىھىن سىناش،نۇتۇق سۆزلەش ،ھۆسنىخەت يىزىش ،تام دوسكا ئىشلەش دىگەندەك مۇسابىقىلەر ئۆتكىزىلىپ تۇرسا.تەنتەربىيە دەرسى چىڭ تۇتۇلسا،يازلىق ۋە قىشلىق لاگىرلارغا تەشكىللەنسە .

بالىلار ئوقۇتقۇچىسىنى بەك چوڭ ۋە ئۇلۇغ بىلىدۇ .مۇئەللىملەر دەرىسنى ئەستايىدىل ئۆتۈش بىلەن بىللە .ھەر دەرس ئارلىقىدا 5مىنۇت ۋاقىت چىقىرىپ ،بىرەر چۆچەك يا تىپىشماق ،بىرەر تەربىيەلىك ماقال –تەمسىل،بىرەر دۇنيادىكى مەشھۇر شەخىسنىڭ تارىخىنى سۆزلەپ بەرسە ،نۇزۇگۇم كىم؟ زوردۇن سابىر كىم ؟ نۇرزۇ بايرىمى قانداق بايرام ؟

،قانداق ئىسل ئادەتلىرىمىز بار؟دۇنيادىكى ئەڭ تەرەققى قىلغان دۆلەت قايسى ؟قانداق تەرەققى قىلغان ؟ ۋا دەپ كەلسەك گەپ تولا ،مۇشۇلارنى قىزىقارلىق قىلىپ دەپ بەرسەك ،كىچىك بالىلارنىڭ قەلبىدە مۆھۈر بولۇپ قالسدۇ .

بەتلەپ بەتلەپ تاپشۇرۇقنى ئازراق  بىرىش بىلەن بىرگە ،بىرەر نەرسە ياساپ كىلىش،يىزىپ كىلىش ،ئوقۇپ كىلىش،بىرەر ياخشى ئىش قىلىپ كىلىش،دىگەندەك ئۆزى پىكىر قىلىدىغان تاپشۇرۇقلارنى قوشۇپ بىرىپ باقساق ،بالىلارنى دەرجىگە تىزىپ ،ياخشى ئوقۇغۇچىلارغا ياخشى مۇئامىلە قىلىپ ،ناچار ئوقۇغۇچىلارنى كەمسىتمىسەك ،ئۇسۇللار بەك جىق ،بەك جىق ،بۇلارنى قىلىش تەسمۇ ؟ياق ياق قەتئى ياق .يۈرۇكىمىز ۋە ۋىجدانىمىزدا ئازراق ئوت بولسلا

3:جەمىيەت بالىللرىمىز ئۈچۈن بىۋاستە تەسر قىلمىسمۇ ،لىكىن ۋاستىلىك ھالدا بالىلارغا چوڭ تەسر قىلىدۇ .بالىلار جەمىيەتتىن جىق نەرسىلەرنى ئۈگۈنىۋالىدۇ .شۇڭا پۇتۈن جەمىيەتتە،بالىلارنى ئۆسمۈرلەرنى ،ئىززەتلەيدىغان ،ئاسرايدىغان،قوغدايدىغان كەيپىيات بولىشى كىرەك .ئۇلار ئۈچۇن ياخشى بىخەتەر گۈزەل مۇھىت يارتىش كىرەك .

تاماكا چىكىۋاتقان ئادەم ،ئوقۇغۇچىلارنى كۆرگەندە تاماكىنى تاشلىشى كىرەك ،ئۇرۇشۇۋاتقانلار توختۇشى ،ئەخلاقسىزلىق قىلىۋاتقانلار بولدى قىلىشى ،مىھرىبان دوستانە بولىشى كىرەك .گەپ سۆزدە ئەخلاقىلىق ،ھەركىتى سىلىق بولۇشى كىرەك .چۇنكى بالىلار ئۇلاردىن بىلىپ بىلمەي جىق نەرسىلەرنى ئۈگۇنىۋالىدۇ .ئۇلار مىنىڭ بالاممىدى دەيسىز ؟خاتا

ئۇلار سزنىڭ بالىڭىز بولمىغان بىلەن مىللىتىڭىزنىڭ بالىسى ،سىزنىڭ كەلگۈسىگىز .

ئاماللار بەك جىق بەك جىق بۇنداق قىلىش تەسمۇ ؟ياق ياق مەڭگۈ ياق .ئادىمىيلىكىڭىز ۋە ئىنسابىڭىز بولسىلا

ئۇيغۇر پەرزەتلىلىرىمىر ئەقىللىق ۋە چىچەن .بىز ئۇلارنىڭ پىكرىنى بوغۇپ قويمايلى ،ئۇلارنىڭ پىكرىنى ئىچىشقا ياردەم قىلايلى .كۆڭۈل بۆلەيلى ،ئەگەر كۆڭۈل بۆلمىسەك ،مىللەت ۋە كەلگۈسىمىزگە قەرىزدار  بولىمىز ،جاۋاپكار بولىمىز .

ھەممە تەرەپ تەڭ كۈچ چىقارساق ، ،ئىقتىدارلىق ،ساپالىق ،پىكىرلىك تىخىمۇ قالتىس بىر تۈركۈم ئۇيغۇر ئەۋلاتلارغا ئىرىشلمەيمىز دىيەلەمسىز ؟؟؟؟؟ .

                         ئاتاۋۇللا ئەداخون (سۈتچى)

                 2014 يىل 12ئاينىڭ -11كۇنى   ئاتۇش


ھازىرغىچە 1 ئادەم باھالىدىمۇنبەر پۇلى يىغىش سەۋەبى
k3g1n4 + 10 ھەقىقەتەن كۈچ بەردى

ھەممە باھا نومۇرى : مۇنبەر پۇلى + 10   باھا خاتىرىسى

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 87538
يازما سانى: 340
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 670
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 216 سائەت
تىزىم: 2012-11-21
ئاخىرقى: 2015-3-21
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-17 03:22:48 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ياخشى تىما ، تەربىيە بىربالىنىلا ئەمەس ، بىر مىللەت ۋە بىر دۆلەتنى ئۆزگەرتىشى مۇمكىن .   

گەپ ئىغىزدىن چىقماستا ، گەپنى ئادەم باشقۇردۇ ، ئىغىزدىن چىقىپ بولغاندا ، گەپ ئادەمنى باشقۇردۇ .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 87058
يازما سانى: 1146
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 3305
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 355 سائەت
تىزىم: 2012-11-10
ئاخىرقى: 2015-4-18
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-17 03:28:31 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەركىنلىك

ئىزىڭدىن تىكەن ئۇنسە ئەۋلادىڭنىڭ پۇتىغا سانجىلىدۇ!!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 98661
يازما سانى: 1389
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 5433
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 1543 سائەت
تىزىم: 2013-10-12
ئاخىرقى: 2015-4-19
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-17 03:36:45 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئىككى بۇغداي ئېتىزىنىڭ ئۇمۇمى مەھسۇلات سۈپىتىنى ئۆلچەيمەن دەپ ئىككى ئېتىزدىن خالىغان ئىككى تال دان ئۇرۇقنى ئېلىپ ئۆلچەم قېلىشتىن چىققان نەتىجە تازا توغرا بولمايدىغانلىقى ھەممىگە ئايان ..   شۇنداقتىمۇ تېما ئېگىسىنىڭ كېيىنكى بايانلىرىغا ئەگەشتىم .  چەتئەللەردە  ئائىلە تەربىيسى   جەميەت ۋە مەكتەپ تەربىيسىدىن ئۈستۈن كۆرىدۇ ، بالنىڭ ئەڭ ياراملىق ئۇستازى شۇ بالنىڭ ئاتا ئانىسى    .  بىزدە بولسا بۇنىڭ ئەكسى ، گەرچە بىزمۇ ئەمدېلەتىن ھېس قېلىپ ئائىلە تەربىيسى ئەڭ مۇھىم دەپ شۇئار توۋلىغان بولساقمۇ، ئۇمۇمى جەھەتتىن ئاتا ئانىلاردا بالنى مەكتەپ ئۇقۇتقۇچىلار تەربىيلەيدۇ ، بىز بالنى ئاچ يالڭاچ قويماي مەكتەپگە ئەۋەتسەكلا ۋەزىپىمىز شۇ دەپ قارايدىغان ئائىلەر جۇڭگۇدا كۆپ ،  شۇڭا مەكتەپتىكى مۇئەللىمىڭ ئاناڭدىنمۇ بەكرەك ھۆرمەتگە لايىق دەيدۇ ئەمەسمۇ ..ئەسلى ئاتا ئانا ئەڭ ھۆرمەتگە لايىق ئۇستاز بۇلالىسا ئېش پېشمامتى  ..شۇنداق بۇلشى كىرەك ئەسلى .       بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   kudiratjan تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-12-17 03:55 PM  


ئالدىمدا يېقىلساڭ مەيلى يۈلەشگە مادارىم يېتىدۇ، قەلبىمدىن يېقىلما تەسگە چۈشدۈ .

تىرىشقىن!

ئاكتىپ ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 38292
يازما سانى: 864
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 4815
تۆھپە نۇمۇرى: 190
توردا: 6496 سائەت
تىزىم: 2011-4-21
ئاخىرقى: 2015-4-13
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-17 03:47:44 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بۇنىڭ سەۋەبىنى ئاخرىدا ئۈزىڭىز ناھايتى توغرا يەكۈنلەپ چىقىپسىز،دەل مۇشۇنداق بولغاچقا پەرىق چوڭ.

بەزىلەر دەيدىكەن گۈللەر چىرايلىق،
گۈللەرنى كۈيلىگەن ئۈنلەر چىرايلىق.
مەن دەيمەن ھالال تەر ئەجىرىسى بىلەن،
.گۈل-باغلار ياسالغان چۆللەر چىرايلىق.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 109573
يازما سانى: 334
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1656
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 783 سائەت
تىزىم: 2014-8-30
ئاخىرقى: 2015-4-19
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-17 03:54:34 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ياخشى تىما بوپتۇ ،جاپا چىكىپسىز ئەپەندىم، كانادالىق بالا بىلەن ئۇيغۇر قىزىدىن سورىغان سوئاللىرىڭىز ئەمەلىيەتمۇ ياكى توقۇلمىمۇ، كانادالىق بالىنىڭ [دەرەخ نىمە ئۈچۈن چوڭ بولىدۇ ]دىگەن سۇئالغا بەرگەن جاۋابىغا ھەيران قالدىم،نىمىشقا دەمسىز ،7 ياشلىق بالىنىڭ بۇنداق مۇكەممەل جاۋاپ بىرىشى ، مىنىڭدىن شۇ سۇئالنى  سورىسىمۇ بۇنداق مۇكەممەل جاۋاپ بىرەلمەسلىكىم مومكىن ،ياكى كانادالىق بالىلار راسلا شۇنداق ئەقىللىقمىدۇ

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 109512
يازما سانى: 437
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 130
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 314 سائەت
تىزىم: 2014-8-28
ئاخىرقى: 2015-4-4
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-17 04:32:25 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بۇنىڭ سەۋەبى ھەممىمىزگە ئايدىڭ، بۇنىڭ سەۋەبى  ئاتا-ئانا تەربىيىسىنىڭ يىتەرسىز بولغانلىقىلا بولماستىن بەلكى ھازىرقى بىزنىڭ مائارىپ ئەندىزىسى بىلەن زىچ مۇناسىۋەتلىك، بىزنىڭ مائارىپىمىزنىڭ نەتىجىسى : ھەقىقى ساپالىق، ئىقتىساسلىق بالىلارنى تەربىيلەپ يېتىشتۈرۈش چىقىش ئەمەس بەلكى سىنىپتا بىرىنچى بولىدىغان، ئىمتاھاندا يۇقىرى نومۇر ئالىدىغان، ھەر خىل دەرىجە ۋە سالاھىيەت گۇۋاھنامىلىرىنى  ئالىدىغان، مەكتەپ پۈتتۈرۈش گۇۋاھنامىسى ئالالايدىغان بىر تۈركۈم يادلاپ ئۆگۈنىدىغان  ، ئۈلۈك « ئىقتىساسلىقلار »  نى يېتىشتۈرۈش....
لىكىن يېقىنقى يىللار مابەينىدىكى مائارىپ ئىسلاھاتى، ۋە ساپا مائارىپىنىڭ يولغا قويۇلۇشى مائارىپىمىزدا ئاز بولمىغان يۈكسىلىشلەرنى بارلىققا كەلتۈردى، بۇندىن كىيىن تېخىمۇ ياخشى بولۇپ كەتكۈسى!!! بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   Ay.sadap تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-12-17 05:15 PM  


ئۆمۈرنى غەنىيمەت بىل ، ساقلىق ۋە ئامانلىققا شۈكۈر قىل.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 90462
يازما سانى: 180
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1322
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 260 سائەت
تىزىم: 2013-1-22
ئاخىرقى: 2015-1-5
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-17 04:57:06 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مەن بۇرۇن بىر يازمىداچەتئەللىك ئانىنىڭ بالىسىنى يىتىلەپ كىتىۋاتقاندا بالىسى يول بۇيىدىكى چۈمۈلە ئۇۋىسىنى كۈرۇپ ئۇنىڭغا قىزىقىپ ئولتۇرغانلىقىنى ، ئانىسى بولسا تاكى بالىسى ئۈزى ئورنىدىن قوپقانغا قەدەر قاراپ تۇرغانلىقى توغرىسىدىكى قۇرلارنى ئوقۇغان ئىدىم .ھەم ئويلىنىپ قالدىم ئەگەربىزنىڭ ئانىلاردىن بىرەسى شۇنداق ئەھۋالغا ئۇچرىسا ئاۋۇچەتئەللىك خانىمدەك قاراپ تۇرامۇ ياكى ..........

ئوتى ئۆچكەن كۈلدىن چوغ تىلىگىچە،يېنىپ باقمىغان ياغاچلارغائوت ياق!!!!!!!!!

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 94615
يازما سانى: 526
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1907
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 954 سائەت
تىزىم: 2013-4-10
ئاخىرقى: 2015-4-19
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-17 05:52:02 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئۇيغۇر بالىلىرى ھەرگىز دۆت ئەمەس،يۇقارقى 2بالىنىڭ بەرگەن جاۋاپلىرىدىن شۇنى ھىس قىلالايمىزكى ،1- بىزنىڭ مۇئارىپىمىز  نەزىريەنى بەكرەك ئاساس قىلىدۇ،ئەمىلىي مەشغۇلات ۋە تەپەككۇر قىلىشقا يېتەكلەش خېلىلا كەمچىل.
2-نۇرغۇن ئاتا-ئانىلار بالىلارنى تەربىيەلەشتە ئاساسەن مەكتەپ تەربىيەسىگە بەكرەك يۆلىنىۋالىدۇ،ئۆزلىرى بالىلارنى تەربىيەلەشكە ئېھتىبار بەرمەيدۇ،ھەتتا بەزى ئاتا-ئانىلار بالىلارنىڭ سورىغان سەبى سۇئاللىرىغا ئەستاھىدىل جاۋاپ بەرمەي ئەپلەپ -سەپلەپ ئۆتۇپ كېتىدۇ.شۇنىڭ بىلەن كۆپىنچە پەرزەنىتلىرىمىز كىتاپتىكى نەزىريەلەرنى ئۆلۇك يادلاش بىلەن بولۇپ كېتىپ ،جەمىيەت،تەبىئەت ،ئۆرۇپ-ئادەت،ئەدەپ-ئەخلاق ....قاتارلىق جەھەتلەردە نۇرغۇن بىلىشكە تېگىشلىك مۇھىم بىلىملەردىن خەۋەردار بولالماي قالىدۇ.مۇقىم ھالدا دەرىسلىك كىتاپلاردىن باشقا كىتاپلارنى كۆرمەيدىغان بالىلاردا بۇ خىل ئەھۋال تېخىمۇ ئېغىر.

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 88497
يازما سانى: 590
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 1389
تۆھپە نۇمۇرى: 0
توردا: 954 سائەت
تىزىم: 2012-12-12
ئاخىرقى: 2015-4-19
يوللىغان ۋاقتى 2014-12-17 07:55:26 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئىنتايىن ياخشى تىما بولۇپتۇ ،
مانا بۇ جۇڭگۇچە مۇئارىپ نەرزىيسى ۋە تەربىيىسىدىن كەلگەن نەتىجە .

باشلانغۇچتا كىرگىنىمدە ھىلىمۇ ئىسىمدە دۆت بالىلارنى ئەڭ ئارقىغا ئولتۇرغۇزۇپ قوياتتى ياكى سىرىتقا چىقرىۋىتەتى شۇنىڭ بىلەن ئۇ بالا تاكى باشلانغۇچنى تۇگەتكۇچە ئاناتىل ساۋادىنى چىقرالماي پۇتتۇرپ چىقىپ كەتتى.
بىر  ئوقۇغچىنى دۆت دەپ تىخىمۇ دەرسىتىن رايىنى ياندۇرۇپ دەشكۇشلەپ چەتكە قاقسا يەنە قانداق ئاقىۋەت كىلىپ چىقماقچى.؟ بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   xahanime تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2014-12-17 07:56 PM  


ھەر بىر ئادەمنىڭ ئىككى يۇزى بولىدۇ،ياخشى بىلەن يامان كەلگۇسى بىلەن ئۆتمۇشى،بىرسىنى ياخشى كۆرگەن ئىكەنسىز بارلىقىنى قوبۇل قېلىشىڭىز كىرەك.
كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
  
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش