مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 1402|ئىنكاس: 11

تاجىك مىللىتىنىڭ تارىخى [ئۇلانما كۆچۈرۈش]

نەفىسە(ئاماننىس

ئادەتتىكى ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 15631
يازما سانى: 172
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 9574
تۆھپە نۇمۇرى: 802
توردا: 75 سائەت
تىزىم: 2010-10-29
ئاخىرقى: 2013-12-6
يوللىغان ۋاقتى 2010-12-7 03:06:50 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |


تاجىكلار ئەۋلادتىن - ئەۋلادقىچە ئوتتۇرا ئاسىيا رايونىدا ياشاپ كەلگەن ، ئۇزۇن تارىخقا ئىگە مىللەت . تاجىكلار
تۈزلەڭلىك تاجىكلىرى ۋە تاغ تاجىكلىرى دەپ ئىككىگە ئايرىلىدۇ . تاغ تاجىكلىرىنىڭ نوپۇسى ئازراق ، ئۇلارنىڭ كۆپچىلىكى پامېر ئېگىزلىكىدە ۋە ئۇنىڭغا يانداش رايونلاردا ئولتۇراقلاشقان . ئېلىمىزدىكى تاجىكلار تاغ تاجىكلىرىنىڭ بىر تارمىقى بولۇپ ، قەدىمكى زاماندا شىنجاڭنىڭ غەربىي جەنۇبىدا ياشىغان ، ﻫىندى - ياۋروپا تىلى سېستىمىسى ئىران تىلى ئائىلىسىدىكى غەربىي ئىران تىلىدا سۆزلىشىدىغان مىللەت . شىنجاڭدىكى تاشقورغان ئۇلارنىڭ تىرىكچىلىك مەركىزى ئىدى .
"تاجىك" دىگەن نام "تاج" دىگەن سۆزگە "ئىك" دېگەن ئارقا قوشۇمچىسىنىڭ ئۇلىنىشى بىلەن تۈزۈلگەن . بۇ ﻫۆرمەت ۋە يېقىنلىقنى بىلدۈرىدىغان ئاتاق . خەن ، تاڭ دەۋرلىرىدە ، ئېلىمىز تاجىكلىرى ئولتۇراقلاشقان كۆكئارت (پامىر) رايونى ئوتتۇرا تۈزلەڭلىكتىكى سۇلالىلەرنىڭ بىر تۇتاش باشقۇرۇشىدا بولغان . تاڭ سۇلالىسىدىن كېيىن قاراخانىيلار سۇلالىسى ، غەربىي لياۋ سۇلالىسى ، چاغاتاي خانلىقى ، يەكەن خانلىقىنىڭ قارمىقىدا بولغان . XVIII ئەسىرنىڭ ئوتتۇرىلىرىدا چىڭ سۇلالىسىنىڭ زېمىنىغا قوشۇلغان .
ئىسلام دىنى ئوتتۇرا ئاسىياغا كىرىشتىن ئىلگىرى ، شەرقىي ئىران تىلىدا سۆزلىشىدىغان مىللەتلەرنىڭ بىرلىككە كەلگەن دىنىي ئېتىقادى يوق ئىدى ، ئۇلارنىڭ ئارىسىدا كەڭ تارقالغان زوروئاستېر دىنى بىلەن خىرىستىئان دىنى ، بۇددا دىنى ۋە مانى دىنىمۇ مەۋجۇت ئىدى . شىنجاڭدىكى تاجىكلار ئارىسىدا ئەزەلدىن "مۇز تاغلار بوۋىسى" دەپ ﻫۆرمەتلىنىدىغان مۇز تاغقا بولغان ئىپتىدائىي ، تەبىئىي چوقۇنۇش مەۋجۇت ئىدى . قەدىمكى زاماندا كىرگەن زوروئاستېر دىنى بىلەن "ئاۋېتسا" نىڭ تەسىرىمۇ خېلى كەڭ ئىدى . مىلادى II - III ئەسىرلەردە ، تاشقورغان ۋە ئۇنىڭ ئەتراپىدىكى رايونلاردا كاۋاتتا دۆلىتى قۇرۇلۇپ ، ئازكەم 500 يىل ﻫۆكۈم سۈرگەن ، بۇددا دىنى بۇ دۆلەتنىڭ دۆلەت دىنى ئىدى .
مىلادى VIII ئەسىرنىڭ باشلىرىدا ئەرەبلەر ئوتتۇرا ئاسىيا رايونىدا كەڭ تارقىلىشىغا ئەگىشىپ ، IX ئەسىردە تاجىكلار مىللەت بولۇپ شەكىللەنگىچە بولغان مەزگىلدە ، ئىسلام دىنى ﻫۆكۈمران ئورۇندىكى دىنغا ئايلانغان . شىنجاڭدا X ئەسىرنىڭ ئالدىنقى يېرىمىدا قاراخانىيلارنىڭ ﻫۆكۈمرانى ئىسلام دىنى قوبۇل قىلغاندىن كېيىن ، مىلادى 960 - يىلى ئىسلام دىنى دۆلەت دىنىغا ئايلانغان . قاراخانىيلار سۇلالىسى سۈننىي مەزﻫىپىنى ئىسلام دىنىغا ۋەكىككلىك قىلىدىغان مەزﻫەپ قىلىپ بېكىتكەن ، سۈننىي مەزﻫىپى بىلەن قارىمۇ - قارشى بولغان شىئە مەزﻫىپى ئاساسەن تاشقورغان رايونىدا ياشايدىغان تاجىكلار ئېتىقاد قىلىدىغان مەزﻫەپ بولۇپ قالغان . تاجىكلار شىئەلەرنىڭ ئىسمائىلىيە مەزﻫىپىگە ئېتىقاد قىلغان ، بۇ ناسىر خۇسراۋنىڭ پامىرغا كېلىپ دىن تارقاتقانلىقىنىڭ نەتىجىسى . شۇڭا ناسىر خۇسراۋ ئېلىمىزدىكى تاجىك مۇسۇلمانلار تەرىپىدىن پىر ، ئۇستاز ، ئەۋلىيائاتا دەپ ئۇلۇغلانغان . بىراق ، تارىخنىڭ ئۆزگىرىشىگە ئەگىشىپ ، پامىر رايونىدىكى ئىسمائىلىيە مەزﻫىپى نىسارى مەزﻫىپى -- مۇﻫەممەدشاﻫ نەسەبى -- قاسىم شاﻫ نەسەبى -- ئاغاخان نەسەبىدىن ئىبارەت تارقىتىش يولى بويىچە تەرەققىي قىلغان .
پاتىمە سۇلالىسىنىڭ 8 - ئەۋلاد خەلىپىسى مۇستەنسىر دەۋرىنىڭ ئاخىرىدا ، پارسلارنىڭ ئىسمائىلىيە مەزﻫىپى ئىشلىرى ﻫەسەن ساباﻫ نىڭ رەﻫبەرلىكىدە گۈللەنگەن . ﻫەسەن ساباﻫ ئىراننىڭ قۇم شەﻫىرىدىن ئىدى ، ئۇ مىلادى 1078 - يىلى سودىگەرچە ياسىنىپ مىسىرغا بارغان ، مۇستەنسىر كۆرۈشكەن ۋە تەيىنلەنگەندىن كېيىن پېرسىيىنىڭ ﻫەرقايسى جايلىرىدا دىن تارقاتقان . ئۇ مىلادى 1090 - يىلى دېرەم تاغ رايونىدىكى ئالامۇت قەلئەسىنى مەركەز قىلىپ ، تەشكىلىي مۇكەممەل ، ئىنتىزامى قاتتىق بىر تاغ پادىشاﻫلىقى قۇرۇپ ، سالجۇقىيلار سۇلالىسىنىڭ ﻫەربىي ﻫۆكۈمرانلىقىغا ۋە ئۆزىگە دۈشمەن بولغان باشقا سىياسىي ، دىنىي كۈچلەرگە يوشۇرۇن ئۆلتۈرۈش ، ۋەﻫىمە سېلىش يولى بىلەن قارشى تۇرغان . مىلادى 1094 - يىلى مۇستەنسىر ئۆلگەندىن كېيىن ، پاتىمە سۇلالىسىدىكى ئىسمائىلچىلەر ئىچىدە ئىماملىق ئورۇنغا ۋارىسلىق قىلىش ﻫوقۇقىنى تالىشىپ چوڭ بۆلۈنۈش يۈز بەرگەن . مۇستەسنىر ئەسلىدە چوڭ ئوغلى نىسارىنى ۋارىس قىلىپ بەلگىلىگەن بولسىمۇ ، كېيىن ئۇنىڭ كىچىك ئوغلى ئەخمەت باش ۋەزىر ئافدالنىڭ يۆلىشى بىلەن تەختكە چىقىپ ، "مۇستارى" دەپ ئاتالغان . نىسارى قوراللىق قارشىلىق كۆرسىتىپ مەغلۇب بولغاندىن كېيىن زىندانغا تاشلىنىپ ، سولاقتا ئۆلگەن . ئۇ ئىككىيلەننىڭ ئىخلاسمەنلىرى مۇستارىچىلار ۋە نىسارىچىلار دېگەن ئىككى گۇرۇﻫ بولۇپ شەكىللەنگەن . ﻫەسەن ساباﻫ بىلەن پېرسىيىدىكى ئىسمائىلىيىچىلەر مۇستارىنىڭ ۋارىسلىق ﻫوقۇقىنى ئېتىراپ قىلغان . ئىماملىق ئورۇن بوش قالغان مەزگىلدە ، ﻫەسەن ساباﻫ نىسارىچىلارنىڭ ئەڭ كاتتا رەﻫبىرى بولۇپ قالغان . ئۇ ئۆلگەندىن كېيىن ئالامۇت تېغى پادىشاﻫلىقىنىڭ 4 - ئەۋلاد رەﻫبىرى ﻫەسەن ئاللا زىكرىﻬ سالام ئىمام دەپ ئېتىراپ قىلىنىشقا باشلىغان . شۇنىڭدىن تارتىپ مىلادى 1256 - يىلى مۇڭغۇل ئستېلاچىسى ﻫىلاكۇ ئالامۇت قەلئەسىنى ئېلىپ ، ئىمام رۇفىدىن كۇرشاﻫنى قەتىل قىلغانغا قەدەر ~ نىسارىچىلارغا ئالامۇت قەلئەسىنىڭ رەﻫبىرى ئىمام بولغان . رۇفىدىن كۇرشاﻫنىڭ ئوغلى مۇﻫەممەد شەمسىدىن ( كۇرشاﻫنىڭ نەۋرىسى دېگەنمۇ گەپ بارمىش -- ئايچىۋەر ) ئەزەربەيجانغا قېچىپ كەتكەن . شەمسىدىندىن كېيىن ئىماملىق ئورۇنغا ۋارىسلىق قىلىش مەسىلىسىدە يەنە بۆلۈنۈش يۈز بەرگەن . بىر تارماققا قاسىم شاﻫ ۋارىسلىق قىلغان ، بىر تارماققا مۇﻫەممەد شاﻫ ۋارىسلىق قىلغان .قاسىم شاﻫ ۋارىسلىق قىلغان تارماق بۇرۇن ئىراننىڭ ماخارا شەﻫىرى يېنىدىكى ئانزودىن يېزىسىدا ۋە شەﻫىرى باباق قاتارلىق جايلاردا جىم ياتقان ، XVIII ئەسىردىن باشلاپ بۇرۇنقى پىنﻬان تۇرمۇشىشنى ئۆزگەرتىپ ، سىياسىي سەﻫنىگە چىققان . بۇ نەسەبنىڭ ئىمامى ئەبۇ ﻫەسەن شاﻫ مىلادى 1756 - يىلدىن 1792 - يىلغىچە كىرماننىڭ باش ۋالىسى بولغان . ئۇنىڭ نەۋرىسى ﻫەسەن ئەلى شاﻫ ماخراتقا ( بۇ نەسەبنىڭ 46 - ئىمامى -- ئايچىۋەر ) پادىشاﻫ فاس ئەلى "ئاغاخان" دېگەن مەرتىۋىنى بەرگەن ، بۇ مەرتىۋە ئەۋلاتتىن - ئەۋلادقا مىراس بولۇپ قالغان . ﻫەسەن ئەلى شاﻫ كىرماننى ئۆز ئالدىغا سوراشقا ئۇرۇنغان بولسىمۇ ، ئەمەلگە ئاشۇرالماي ، مىلادى 1840 - يىلى پاكىستانغا كۆچۈپ بېرىپ ، كاراچى ۋە كالكوتتىدا تۇرغان ، كېيىن ﻫىندىستانغا كۆچۈپ بېرىپ ، بومباينىڭ پۇنا دېگەن يېرىدە ماكانلاشقان . مۇﻫەممەد شاﻫ نەسەبىدىكى يەنە بىر تارماق دېرەمدىكى نىسارى گۇرۇﻫى بىلەن بەغلانغان . بۇ نەسەبنىڭ ئەڭ داڭلىق ئىمامى شاﻫ داشىر ﻫۈسەيىن داكانى سافاۋى پادىشاﻫلىقىنىڭ سۇلتانى تەرىپىدىن پېرسىيىدىن سۈرگۈن قىلىنىپ ، دامغاندىكى ئەخمەت ناگار دېگەن يەرگە كېلىپ ، 1594 - يىلى ئالەمدىن ئۆتكەن . بۇ نەسەبنىڭ ئىماملىقى ئەمىر مۇﻫەممەد باجىرغا كەلگەندە ئۈزۈلۈپ قالغان .
ئوغۇز دەرياسى (ئامۇ دەرياسىنى دېمەكچى -- ئايچىۋەر ( نىڭ بېشىدىكى ئىسمائىلىيە مەزﻫىپى ئالامۇت دەۋرىدىن بۇرۇنلا نىسارىچىلارنىڭ رەﻫبەرلىكنى قوبۇل قىلغان ﻫەم پىشىۋ ﻫۆكۈمرانلىقىدىكى شۇغنان سۇلالىسىنى قۇرغان . مىلادى 1507 - يىلى مۇﻫەممەد شاﻫ نەسەبىدىكى شاﻫ راديادىن بەدەخشانغا بېرىپ ، كۆپ قىسىم يەرلەرنى سورىغان . ئون يەتتىنچى ئەسىردە مۇﻫەممەد شاﻫ نەسەبىدىكى قۇدايبەىش دېگەن يەنە بىر ئىمام بەدەخشانغا ماكانلىشىپ ، 1664 - يىلى ۋاپات بولغان . ئىسمائىلىيە جامائەسىگە شۇ يەردىكى مۆتىۋەرلەر سۇلالىسى داۋاملىق رەﻫبەرلىك قىلغان .XIX ئەسىرگە كەلگەندە ، بەدەخشاندىكى ئىسمائىلىيە مۇخلىسلىرىنىڭ كۆپ قىسمى قاسىم شاﻫ نەسەبىگە ئۆتۈپ ، ئاغاخان نەسەبنامىسىنى ئومۇميۈزلۈك قوبۇل قىلغان . بۇ ئۆزگۈرۈش مۇﻫەممەد شاﻫ نەسەبىدىكى ئىماملارنىڭ ۋارىسلىقىنىڭ ئۈزۈلۈپ قېلىشى ۋە ئاغاخان I نىڭ ﻫىندىستانغا كۆچۈپ كېتىشى ئارقىسىدا قاسىم شاﻫ نەسەبىنىڭ تەسىرىنىڭ كېڭىيىپ كەتكەنلىكى بىلەن مۇناسىۋەتلىك بولسا كېرەك .
ئېلىمىز تاجىكلىرى ئىچىدىكى ئىسمائىلىيىنىڭ ئۆزگۈرۈشى بەدەخشان رايونىنىڭ ئەﻫۋالى بىلەن ئوخشاش بولغان ، ئىجتىمائىي ، تارىخىي تەكشۈرۈشلەردىن قارىغاندا ، XVI ئەسىرنىڭ باشلىرىدا سەئىدسۈرە دېگەن بىر ئىشان ئىراندىن پامىر رايونىغا ئىسمائىلىيە مەزﻫىپىنىڭ ئەقىدىسىنى تارقاتقىلى كەلگەندە ، 70 ئەسكەرنى باشلاپ تاشقۇرغانغا بېرىپ ، ئۇ يەرنىڭ ﻫۆكۈمدارى جاﻫانگىر بىلەن ئەلەمگەرنى ئۆلتۈرۈپ ، ئۆزى سەئىد شارىخان بولىۋالغان . ئۇ نىسارىچىلارنىڭ مۇﻫەممەد شاﻫ نەسەبىدىكى دىن تارقاتقۇچىسى بولسا كېرەك . كېيىنكى ۋاقىتتا شىنجاڭ تاجىكلىرى ئىسمائىلىيىنى تاشلاپ ، قاسىم نەسەبىگە بەيئەت قىلغان . XIX ئەسىرنىڭ ئاخىرلىرىدا ئاغاخان II , ئاغا ئەلى شاﻫ (قاسىم نەسەبىنىڭ 47 - ئىمامى ) كېلىپ تاشقورغاننى كۆزدىن كەچۈرگەن . بۇ چاغدا ئۇنىڭ مۇرىتلىرى ، تاجىك مۇسۇلمانلار بەدەل داۋانغىچە ئالدىغا بېرىپ قارشى ئالغان . شۇنىڭ بىلەن بۇ يەر " ئاغا قەدەم جاي " دەپ ئاتىلىپ ، تاجىك مۇسۇلمانلىرىنىڭ بۇ ئىمامنى خاتىرلەيدىغان جايغا ئايلانغان . كىشىلەر بۇ يەردىن ئۆتكەندە ئۇلاغدىن چۈشۈپ ~ دۇئا قىلىپ ، سەدىقە بېرىپ ئۆتىدىغان بولغان .
ناسىر خۇسراۋدىن كېيىن پامىر تاجىكلىرى ئارىسىدىكى ئىسمائىلىيە مەزﻫىپىدە بىر قاتار ئۆزگۈرۈش يۈز بەرگەن بولسىمۇ ، لېكىن نىسارىچىلار ناسىر خۇسراۋ ئىدىيىسىنىڭ ئورنىنى ئىنكار قىلمىغان .
ناسىر خۇسراۋنىڭ دىنىي ئابرويى جوڭگو تاجىكلىرى ئىچىدە ئۇزاققىچە ساقلانغان . ئۇنىڭ "چىراغ ئايەت" دېگەن ئەسىرى تاجىكلارنىڭ دىنىي تۇرمۇشىنىڭ يېتەكچىسى ، دەپ ئۇلۇغلانغان . تاجىكلار مېيىت يەرلىكىدە قويۇلغان كۈنى كېچىسى چىراغ تىلاۋىتى قىلىدۇ ، خەلىپە چىراغدا خەتمە قۇرئان قىلىدۇ ، "چىراغ ئايەت" شۇنىڭدىن كەلگەن . "چىراغ ئايەت" تە ئۆلگۈچىنىڭ ئۇ ئالەمدە كۆرىدىغان كۈنى بايان قىلىنىدۇ ، ئۆلگۈچىنىڭ ئاخىرەتلىكىنىڭ ئوبدان بولۇشىغا تىكەكداشلىق بىلدۈرىلىدۇ . ئېيتىلىشىچە ، "چىراغ ئايەت" ئوقۇلمىسا ، ئۆلگۈچىنىڭ يەرلىكى ياخشى ، ئاخىرەتلىكى تىنچ بولماسمىش . شۇڭا تاجىكلار ئۇنى بەك ئۇلۇغلايدۇ ، بۇنىڭدىن باشقا بىرمۇنچە نەزىر - چىراغ پائالىيەتلىرىدە تاجىكلار مۇراسىمنىڭ ئاياغلاشقانلىقىنى ناسىر خۇسراۋنىڭ نامى بىلەن ئېلان قىلىدۇ ، ﻫەتتا مەملىكىتىمىزدىكى تاجىكلار ئىچىدىمۇ نۇرغۇن دىنىي زاتلار ئۆزىنى تاشقورغانغا ناسىر خۇسراۋ بىلەن بىللە دىن تەشۋىق قىلىشقا كەلگەن دىنىي مەرىپەتچىلەرنىڭ ئەۋلادى ، دەيدۇ .
ئىجتىمائىي ، تارىخي تەكشۈرۈشكە ئاساسلانغاندا ، شىنجاڭدىكى تاجىكلار ئېتىقاد ئىدىيىسىنىڭ جەﻫەتتە ئادەم ئۆلگەندە روﻫ ئۆلمەيدۇ ، ياخشى ئىش قىلغانلار ياخشىلىق كۆرىدۇ ، يامان ئىش قىلغانلار يامانلىق كۆرىدۇ ؛ كۆپ ياخشى ئىش قىلغانلارنىڭ ئەرۋاﻫى جەننەتكە كىرىدۇ ، جەننەت توققۇز قات ئاسماننىڭ ئۈستىدە بولىدۇ ، جەننەتكە كىرگەنلەر پەيغەمبەرنىڭ دەرگاﻫىغا بارىدۇ ، ئەبەدىلئەبەت بەختلىك بولىدۇ ؛ يامانلىق قىلغانلارمۇ ئۆلگەندىن كېيىن ئاسمانغا چىقىدۇ ، ئەمما جەننەتكە يېتىپ بارالماي ، يەتتە قەۋەت ئاسمانغا چىقىپلا يامغۇر ، قار بولۇپ يەرگە چۈشىدۇ ؛ يەرمۇ توققۇز قات بولىدۇ ، يامغۇر ، قار يەرگە چۈشكەندە توپىغا سىڭىپ ، پاتقاق بولۇپ ، گىياﻫقا ئايلىنىدۇ ، گىياﻫ چارۋىغا ئوزۇق بولىدۇ ، چارۋىنىڭ قورسىقى دوزاختۇر ؛ يامانلىق قىلغانلار ئەنە شۇ يەردە ئازاب چېكىدۇ ، بەزىلىرى قاغا - قۇزغۇنغا ئايلىنىدۇ ، بەزىلىرى ئېشەك ، تۆگە ، ئىت ، قوي ، كالا قاتارلىق ﻫايۋانلارغا ئايلىنىپ ئادەم تەرىپىدىن ئىشلىتىلىدۇ ، دەپ قارىغان . تاجىكلارنىڭ ئىسمائىلىيە مەزﻫىپى ئېتىقادىنى ساۋابلىق ئىش قىلىش بىلەن ماسلاشتۇرۇپ ، تاجىك مۇسۇلمانلىرىنىڭ ئىبادەت ، جاﻫاندارچىلىق يولىنى گەۋدىلەندۈرگەن . تاجىكلاردا مازارغا چوقۇنۇش خېلى ئومۇملاشقان .................


مەنبە : ھاجى نۇرھاجى بىلەن چېن گوگۇاڭ بىرلىشىپ يازغان " شىنجاڭ ئىسلام تارىخى" ناملىق كىتاب .

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 14537
يازما سانى: 1244
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 7051
تۆھپە نۇمۇرى: 1582
توردا: 10558 سائەت
تىزىم: 2010-10-19
ئاخىرقى: 2015-5-28
يوللىغان ۋاقتى 2010-12-7 04:36:39 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
بىلىۋىلىش زۆرۈر بولغان ياخشى تېمىكەن.
ھارمىغايسىز.

turk娃娃 بۇ ئەزا ئۆچۈرۈلگەن
يوللىغان ۋاقتى 2010-12-7 05:39:04 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئەسكەرتىش : يوللىغۇچى چەكلەنگەن . مەزمۇننى كۆرەلمەيسىز .

ئارزۇيۇم ئاددي ھەم بۈيۈك

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 14234
يازما سانى: 1706
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 12358
تۆھپە نۇمۇرى: 382
توردا: 2177 سائەت
تىزىم: 2010-10-17
ئاخىرقى: 2015-3-14
يوللىغان ۋاقتى 2010-12-7 06:29:25 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
مىنىڭمۇ بىر تاجىك ساۋاقدىشىم بولىدىغان شۇنداق كۆڭلى ياخشى !
مەنمۇ ئەمدى تىخى چۈشىنىۋاتىمەن تاجىكلارنى !   [s:166]

قولۇمداقەلەم   ،  يۈرەكتە ئەلەم !يۈتمىسۇن غورور،تەۋرىسۇن ئالەم !

ناتىرىي خىلور

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 3169
يازما سانى: 1800
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 17255
تۆھپە نۇمۇرى: 891
توردا: 6081 سائەت
تىزىم: 2010-7-2
ئاخىرقى: 2014-7-31
يوللىغان ۋاقتى 2010-12-7 06:38:01 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھې ھې ھې   `  بۇ تاجىكلار راستىنلا بەك ياۋاش .  نىمىشقىل دىسە شۇنى قىلىدۇ ... شۈكىرى قىلىپ ياشايدۇ ....

بۇ ئەلنى بىز قۇل قىلالمىغۇدەكمىز `  چۈكى ئۇلار قۇل قىلغۇچىلاردۇر .     - ئىسكەندەر

ئۆزۈڭنى بىل،ئۆز

يېتىلىۋاتقان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 12913
يازما سانى: 480
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 8075
تۆھپە نۇمۇرى: 535
توردا: 854 سائەت
تىزىم: 2010-10-6
ئاخىرقى: 2011-10-11
يوللىغان ۋاقتى 2010-12-7 09:42:43 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ھە، مۇنداقكەندە ئەسلى،لىكىن بەزى يەرلىرى تازا تولۇق بولماي قالغاندەك تۇرامدۇ نىمە ؟ مەسلەن تاجىكلار ئىلگىرى نىمە دەپ ئاتالغان،كونكىرىت ياشاپ ئۆتكەن زىمىنلىرىنىڭ ھازىرقى جايلاشقان ئورنى،نامى،ئۆرىپ–ئادىتى،تىلى،مىللىي ئەنئەنىسى ......قاتارلىق بىر قانچە مەزمۇن  يىتەرلىك ئەمەستەكلا ھىس قىلدىم.
ئارتۇق سۆلەپ قويغان بولسام كەچۈرۈڭ. ھارمىغايسىز،تەشەككۈر

—مەۋجۇد

ئاللاغا تاپشۇردۇم!

دائىملىق ئــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 6549
يازما سانى: 1347
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 12311
تۆھپە نۇمۇرى: 461
توردا: 2768 سائەت
تىزىم: 2010-8-16
ئاخىرقى: 2015-4-13
يوللىغان ۋاقتى 2010-12-7 10:23:45 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئاپتور جاۋابىنى بويلاپ 2قەۋەت  turk娃娃 كە 2010-12-07 05:39 PMئەۋەتىلدى  :
تاجىكلار پەقەت ئەسكى ئىش قىلمايدۇ بۇلار .  ئىمانىمۇ كۈچلۈككەن ئۇنۇڭ ئۈستىگە. [s:166]
مەن ئۇنداق ھېس قىلالمىدىم بۇلارنى كۆرگەن چاغدا~قەشقەر 6-ئوتتۇرىدىكى تاجىك بالىلىرىنىڭ قانداق يۈرىدىغىنىنى كۆرگەنمەن~ چوڭلىرى قانداقكىن بىلمىدىم~

ياخشىنى ئەسكى بوزەك قىلسىمۇ ئاللا بوزەك قىلمايدۇ .
  ئەسكىدىن ھەممە قورۇقسىمۇ ئاللا قورۇقمايدۇ !

غەيۋەتخور كىشى، ئەڭ پەس كىشىدۇ

مەستانە ئـــەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 4402
يازما سانى: 2976
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 76348
تۆھپە نۇمۇرى: 363
توردا: 6789 سائەت
تىزىم: 2010-7-21
ئاخىرقى: 2014-8-21
يوللىغان ۋاقتى 2010-12-8 12:54:15 AM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ئاپتور جاۋابىنى بويلاپ 2قەۋەت turk娃娃 كە 2010-12-07 05:39 PMئەۋەتىلدى :
تاجىكلار پەقەت ئەسكى ئىش قىلمايدۇ بۇلار .  ئىمانىمۇ كۈچلۈككەن ئۇنۇڭ ئۈستىگە. [s:166]


ھا ھا تاجىككەنسىزدە بۇرادەر................ھەم تارىخى بەك ئۇزۇن..............................................................................

ئىزىڭدىن ئۈنگەن تىكەن، ئەۋلادىڭنىڭ پۇتىنى يارا قىلۇر.

نېمىلەرنى ئويلا

ئاكتىپ ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 11976
يازما سانى: 739
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 16174
تۆھپە نۇمۇرى: 3127
توردا: 349 سائەت
تىزىم: 2010-9-28
ئاخىرقى: 2015-1-24
يوللىغان ۋاقتى 2010-12-11 01:05:31 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |
ياقۇپ بەگمۇ تاجىك ئىدى،  بىز ئۇيغۇرلارغا 10 نەچچە يىل پادقشاھ بولغان~~

قاراڭغۇ زۇلمەتنى قاغىغاندىن كۆرە بىرەر چىراق ياققىنىڭ تۈزۈك

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نۇمۇرى: No. 5934
يازما سانى: 87
نادىر تېمىسى: 0
مۇنبەر پۇلى : 8938
تۆھپە نۇمۇرى: 418
توردا: 702 سائەت
تىزىم: 2010-8-9
ئاخىرقى: 2015-2-24
يوللىغان ۋاقتى 2011-1-2 09:41:29 PM |ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش |

تاجىكلارنى چۈشەنگىسى بار قىرىنداشلار مۇنۇ بەتكە مەرخەمەت







http://www.tajikam.cn


كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى
  
Powered by Discuz! X2(NurQut Team)© 2001-2011 Comsenz Inc. For misranim.com ( 苏ICP备:11007730号 )
چوققىغا قايتىش