مىسرانىم مۇنبىرى

كۆرۈش: 7973|ئىنكاس: 4

بالىنى تەربىيىلەيدىغان ھالقىلىق ۋاقىت

[ئۇلانما كۆچۈرۈش]

57

تېما

626

يازما

683

جۇغلانما

ئاكتىپ ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نومۇرى: 96454
يازما سانى:
626
نادىر تېما :
0
مۇنبەر پۇلى :
2768
تۆھپە :
0
باھا :
0
توردا:
522 سائەت
تىزىملاتقان :
2013-7-27
ئاخىرقى:
2016-5-28
                                                                        خەنجىرى
. {5 |5 P+ s! I
مىنىڭ پەرزىمچە بالىنىڭ تەربىىيىلىنىش ۋاقتى ئەڭ كىچىككەندە ئىككى ياشتىن بەش ياشقىچە بولغان ۋاقتىدۇر. چۈنكى بۇ ياشتىكى( بولۇپمۇ ئىككى ياش ۋاقتىدىكى) بالىلار گەرچە كىچىك بولسىمۇ، لىكىن ئۇلارنىڭ ئەقلىي قابىلىيىتى ئېچىلىشقا باشلىغان، شۇنداقلا ئەڭ كەپسىز بولىدىغان ، نەرسىلەرنى ، بىلىملەرنى ، تۈرلۈك ئىشلارنى ئۆگىنىدىغان ئەڭ ھالقىلىق ۋاقتىدۇر. بەزى ئاتا- ئانىلار كۆپىنچە ۋاقىتتا بۇ نۇقتىغا سەل قارايدۇ. ‹‹ بالام كەپسىز، گەپ ئاڭلىمايدىغان بوپ كەتتى، يىقىلىپ چۈشسە بىر يىرىنى يارلاندۇرۇپ قويىدۇ›› دەپ بەك ئەنسىرەپ بالىنىڭ ئۆزى خالىغان بىرەر ئىش قىلىشىنىمۇ توسىدۇ. ئۇلارنىڭ كەينىدىن بىر ئادەم خۇددى سايىدەك يۈرىدۇ. ئەلۋەتتە ئۇلارنىڭ بۇنداق قىلىشىنى توغرا ھەم خاتا دىيىشكىمۇ بولمايدۇ. توغرا بولمايدۇ دىيشتىكى سەۋەب شۇكى- بالىنىڭ كەينىگە بىرەرسى كىرىۋېلىپ سايىدەك يۈرسە بالىدا قورقۇنچاقلىق، باشقىلارغا تايىنىۋېلىش خاھىشى كىچىك چاغدىلا شەكىللىنىپ، بىرەر ئىش قىلسا ئاتا- ئانىغا ، باشقىلارغا تايىنىپ ياشايدىغان ئەھۋال يىلتىز تارتىشقا باشلايدۇ؛ خاتا بولمايدۇ دىيىشتىكى سەۋەب بولسا- ئىككى ياشلىق بالا مۇبادا ئۆزى يالغۇز ھالدا بىرەر يەردە يۈرۈپ قالسا تاساددىپىي بىرەر ھادىسە كىلىپ چىقمايدۇ دىگىلى يەنە بولمايدۇ. ئاتا- ئانا بولغۇچى بۇ نۇقتىنى توغرا تونۇپ يىتىپ مۇۋاپىق تەدبىر قوللىنىشى كىرەك.                                                                  
ئىككى ياشلىق بالا بىر نەرسە ئۆگىنىشكە كەلگەندە خۇددى مايمۇنغا ئوخشايدۇ( يەنى مايمۇن بىرەرسىنىڭ بىر ئىش قىلغىنىنى كۆرۈپ قالسا شۇنى دوراپ قىلىپ باقىدۇ). ئىككى ياشلىق بالىدىمۇ (كۆپىنچە بالىلار ۋە ئەھۋاللاردا) مۇشۇنداق دوراش، قىلىپ بېقىش خاراكتىرى بولىدۇ. مۇشۇنداق ۋاقىتلاردا ئاتا- ئانا ئىمكانىيەتنىڭ بېرىچە بالىغا كۆپرەك ھەمراھ بولۇپ گەپ قىلىشنى ئۆگىتىشى، ھىكايە- چۆچەكلەرنى ئوقۇپ بىرىپ رەسىملەرنى تونۇتۇشى، ئەڭ مۇھىمى بالىنى سىرتلارغا ئېلىپ چىقىپ پات- پات سەيلە- ساياھەت قىلدۇرۇشى، تەڭتۇش بالىلار بىلەن ئويناشقا قويۇپ بىرىشى، ئۇيغۇر بالىلىرى قەدىمدىن تارتىپ ئويناپ كەلگەن ئويۇنلارنى ئەھۋالغا قاراپ مۇۋاپىق ئوينىتىشى، شۇ ئارقىلىق بالىنىڭ پىكىر قىلىش يولىنى ئېچىشى، مۇستەقىل ئىش قىلىشىنى ئۆگىتىشى، بالىنىڭ كاللىسىنى تەرەققىي قىلدۇرۇشى، سۆزلەش ۋە تىل قابىلىيىتىنى تەدرىجىي يىتىلدۈرۈشى كىرەك. بالىنىڭ يېشى چوڭايغانسىرى يۇقىرىدا دىيىلگەن ئىشلارنى مۇۋاپىق ئاشۇرۇشى ( كۆپەيتىشى ) كىرەك. لىكىن ھەرگىز بالىغا بېسىم قىلماسلىق كىرەك. يەنە دىققەت قىلىشقا تىگىشلىك بىر مۇھىم نۇقتا شۇكى- ئاتا- ئانا بۇ ۋاقىتلاردا ئۆزلىرىگە قاتتىق دىققەت قىلىپ، ئۆزلىرىنىڭ ھەرقايسى تەرەپلەردىكى كەمچىلىكلەرنى تۈزىتىپ ناچار ئادەتلەرنى يوقىتىشى، يوقىتىشقا تىرىشىشى، ۋە ئۆزگەرتىشى كىرەك. پەقەت ئامال بولمىغاندا ئۆزىدىكى ناچار ئادەتلەرنى- ‹‹ بالا دىگەن كىچىك، ھېچنىمىنى ئۇقمايدۇ›› دەپ بۇ ئىشقا سەل قارىماستىن بالا بار يەردە قىلماسلىق كىرەك. ئاتا-ئانا بۇنداق ۋاقىتتا ئۆزىدىكى ناچار ئادەتلەرنى ئۆزگەرتىشكە، يوقىتىشقا ۋە تۈزىتىشكە سەل قاراپ ، بالا بار يەردە قىلسا ۋە داۋاملاشتۇرسا ئېنىقكى بالا كىچىك بولسىمۇ بۇ ئىش بالىنىڭ كاللىسىغا سىڭىپ قالىدۇ ۋە بالا چوڭ بولغانسىرى بالىدا دوراش ئەھۋالى يۈز بىرىدۇ. چۈنكى چاتاقمۇ سەل قارىغان ئىشتىن كىلىپ چىقىدۇ(خاتىرەمدىن). بالا گەرچە كىچىك بولسىمۇ يۇقىرىدا دىيىلگەندەك مايمۇنغا ئوخشاش دوراپ قىلىپ باققۇسى كىلىدۇ. بىر – ئىككى قېتىم ئاتا- ئانىنىڭ قىلغان ئىشلىرىنى كۆرسە چوقۇم دوراپ بولسىمۇ قىلىپ بېقىشقا ئۇرۇنۇپ كۆرىدۇ، بۇ ئىش ئۇزۇن مۇددەت داۋاملاشسا يامان نەتىجە بىرىدۇ. شۇڭا ئاتا-ئانا بولغۇچى ئۆزىدىكى ھەرقايسى تەرەپلەرگە قاتتىق دىققەت قىلىپ، ئۆزلىرىدىكى ناچار ئادەتلەر ۋە قىلىلارنىڭ بالىغا يۇقۇپ قېلىشنىڭ ئالدىنى ئېلىش كىرەك. ئاتا- ئانا بالىنىڭ نىمىگە قىزىقىدىغانلىقىنى چوقۇم بۇرۇن ئىگەللەپ بولۇشى تولىمۇ زۆرۈردۇر. بالىنىڭ قىزىقىشىنى بىلگەندىن كىيىن شۇنىڭغا ئەھمىيەت بىرىشى، بالىنى قىزىقىشى بويىچە يىتەكلىشى كىرەك. بالا مەيلى قايسى ئىشقا قىزىقىشىدىن قەتئىينەزەر،  توغرا قىلالىسا ئۇنى ياخشى سۆزلەر ۋە كەمپۈت دىگەندەك يىمەكلىكلەر بىلەن مۇكاپاتلاپ ئىلھاملاندۇرۇشى، خاتا قىلىپ قويسا ئۇنىڭغا ئىمكانىيەتنىڭ بېرىچە چۈشەندۈرۈشى، قانداق قىلىش توغرىسىدا چىرايلىق گەپ- سۆزلەر يول كۆرسىتىشى كىرەككى، ھەرگىزمۇ قوپاللىق بىلەن ۋارقىراپ- جارقىراپ تەنبىھ بەرمەسلىك كىرەك. چۈنكى ، ئالدىنقى ئۇسۇلنى قوللانغاندا(يەنى خاتا قىلىپ قويسا ئۇنىڭغا ئىمكانىيەتنىڭ بېرىچە چۈشەندۈرۈشى، قانداق قىلىش توغرىسىدا چىرايلىق گەپ- سۆزلەر يول كۆرسەتسە )نەتىجە چوقۇم ياخشى بولۇشى،كىيىنكى ئۇسۇلنى قوللانغاندا دەل ئەكسىچە نەتىجە بىرىشى مۇمكىن. مەسىلەن: بالا رەسىم سىزىشقا قىزىقسا رەسىم سىزىدىغان ماتىرىياللارنى، ھۆسنخەتكە قىزىقسا شۇنىڭغا كىرەكلىك ماتىرىياللارنى ئېلىپ بىرىپ ، شۇ قىزىقىشى بويىچە يىتەكلىشى، بىلىمى يۇقىرىلىغانسىرى شۇنىڭغا مۇناسىۋەتلىك بىلىملەرنى، ماتىرىياللارنى ئەھۋالغا قاراپ تولۇقلاپ بىرىشى، كۆپەيتىشى ، تەييارلاپ بىرىشى كىرەك. لىكىن ھەرگىزمۇ قىزىقمىغان ئىشقا ئالدىراپ مەجبۇرلىماسلىقى كىرەك. بالا قىزىقمىغان ئىشنى قىلىشقا مەجبۇرلانسا نەتىجە ياخشى بولماسلىقى، ھەتتاكى باشقا ئويلاپ باقمىغان نەتىجىلەرنى بىرىشى مۇمكىن. پەقەت مەجبۇرلىماسلىقمۇ يەنە بولمايدىغان ئىشنىڭ بىرسدۇر. مەجبۇرلاش دىگەن مۇۋاپىق بولسا بەلكىم يەنە ياخشى نەتىجە بىرىپ قېلىشىمۇ مۇمكىن.                                                                                                
بۇ ئەسەر ئاپتور تەرىپىدىن يېزىلىۋاتقان ‹‹ پەرزەنت تەربىيىسى›› ناملىق ئەسەردىن ئېلىندى.
ئاپتور: مارالبېشى ناھىيە سېرىقبۇيا يېڭى بازار ئىجتىمائى رايونى(3-ئاھالە كومىتىت)دىن   

0 z4 ~) H, R, S0 m' i2 }' h

ئىنكاس

جابدۇق پاش قىلىش

60

تېما

5390

يازما

5450

جۇغلانما

تەجىربىلىك ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نومۇرى: 1041
يازما سانى:
5390
نادىر تېما :
1
مۇنبەر پۇلى :
8305
تۆھپە :
1125
باھا :
1294
توردا:
2219 سائەت
تىزىملاتقان :
2010-5-27
ئاخىرقى:
2016-5-29
ۋاقتى: 2016-4-24 18:26:36 يانفوندا يوللانغان | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مۇھىم نۇقتىلار ھەققىدە قەلەم تەۋرەتكىنىڭىزگە رەھمەت .
% V, t8 X# ^+ r; mئ‍ەمما ئ‍ەسەرنىڭ بېشىدىلا   ، ‹‹مىنىڭ پەرىزىم ›› چە دەپ ئ‍اپسىز ، پەرەز دېگەن   ھەقىقەت ، ئ‍ەمەلىي  تەجرىبە  ئ‍ەمەس .

0

تېما

297

يازما

297

جۇغلانما

يېتىلىۋاتقان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نومۇرى: 79355
يازما سانى:
297
نادىر تېما :
0
مۇنبەر پۇلى :
3811
تۆھپە :
90
باھا :
90
توردا:
214 سائەت
تىزىملاتقان :
2012-4-26
ئاخىرقى:
2016-6-4
ۋاقتى: 2016-4-25 17:07:17 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
تىمىنىڭ مەزمۇنى ياخشىكەن بىراق ئىملاسى خۇددىي بىرەر يەردىن كۆچۇرۇپ ئىلىنغاندەكلا تۇيۇلدى ! ماڭا ..

بۇ كۈنلەرمۇئۈتۈ

7

تېما

491

يازما

498

جۇغلانما

تىرىشچان ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نومۇرى: 19864
يازما سانى:
491
نادىر تېما :
0
مۇنبەر پۇلى :
12829
تۆھپە :
325
باھا :
279
توردا:
2186 سائەت
تىزىملاتقان :
2010-12-1
ئاخىرقى:
2016-4-27
ۋاقتى: 2016-4-26 17:28:51 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئۇيغۇرلار ھەقىقەتەن مۇكەممەل بولغان پەرزەنىت تەربىيەسىگە ئائىت مەزمۇنلارغا كۆپلەپ ئىھتىياجلىق،مۇشۇنداق ياخشى بولغان تېمىلارنىڭ ئۈزۈلۈپ قالماسلىقىنى ئۈمىد قىلىمەن.

بۇ كۈنلەرمۇئۈتۈپ كىتەر

2

تېما

115

يازما

117

جۇغلانما

ئادەتتىكى ئەزا

ئەزا ئۇچۇرى
تىزىم نومۇرى: 101369
يازما سانى:
115
نادىر تېما :
0
مۇنبەر پۇلى :
1529
تۆھپە :
0
باھا :
0
توردا:
205 سائەت
تىزىملاتقان :
2013-12-26
ئاخىرقى:
2016-5-11
ۋاقتى: 2016-4-26 20:53:09 | ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
مەنمۇ بالىلىق بولغاندا  بىر  تەربىيلەپ كەتسەم

ئەلنۇرى سالونى :  alnure
كىرگەندىن كېيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

سەھىپە جۇغلانما قائىدىسى

مۇنبەر باش بېتىگە قايتىش|قاماقخانا|يانفۇن|مىسرانىم مۇنبىرى ( 黔ICP备15011399号 )

GMT+8, 2016-6-4 02:08 PM, Processed in 0.041059 second(s), 26 queries .

Powered by Discuz! X3.2(NurQut Team) © 2001-2013 Comsenz Inc.
شىنجاڭ مىسرانىم مەدەنىيەت تارقىتىش چەكلىك شىركىتى

تېز ئىنكاس چوققىغا قايتىش سەھىپىگە قايتىش