 |
 |
 |
 |
پەرزەنت تەربىيەسى توغرىسىدابۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @( o, ~( u9 } g# R
بىر ياش ئاتا بۇلۇش سۈپىتىم بىلەن ئوغلۇم تۇغۇلغىلى بىر يىلغا توشقان بۇگۈنكى كۈندە قولۇمغا «سىتىنا خانىمنىڭ پەرزەنت تەربىيەسى » ( شىنجاڭ خەلق نەشىرىياتى نەشىر قىلغان مۇھەممەترېھىم سايىت ، ھاجىم يۈسۈپ ، ئابدۇللا غاپپار قاتارلىقلار تەرجىمە قىلغان ) دىگەن كىتابنى قولومغا قايتا ئېلىپ ،ئۆتكۈر سۆزلۈك كىرىش سۆز قىسمى دىققىتىمنى تارتتى ، بۇنى ئوغلۇمغا ۋە تەربىيەگە تەشنا بارلىق پەرزەنتلەرگە ، مەسئۇلىيەتچان ئاتا- ئانىلارغا سوۋغا سۈپىتىدە سۇندۇم .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @5 W/ D# {7 J# L# H3 s' ?مەن ھەرگىزمۇ بالىلارنى كىچىكىدىلا ئالىم ، نەچچە تىل بىلىدىغان تەربىيلەشنى تەشەببۇس قىلماقچى ئەمەس . لېكىن پەرزەنت تەربىيىسىگە بالدۇرراق ئەھمىيەت بىرىلسە ، پەرزەنتلىرىمىزنى ياخشى تەربىيەگە ئىگە قىلىش ئۈچۈن كۈچىمىزنىڭ يىتىشىچە تىرىشچانلىق كۆرسەتسەك دىگەن ئۈمۈتتە . شۇنداقلا « كارل ۋىتىرنىڭ پەرزەنت تەربىيەسى » ، « سىتىنا خانىمنىڭ پەرزەنت تەربىيەسى » ، « كىچىك كارل ۋىتىرنىڭ كۈندىلىك خاتىرىسى » دىگەن كىتابلارنى ھەر بىر ئاتا-ئانا بولغۇچىنىڭ ئوقۇپ بېقىشىنى ۋە ئىجابىي پايدىلىنىشىنى ئۈمۈد قىلىمەن .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @8 l9 G" H, s4 G$ Q+ l3 j; wھۆرمەت بىلەن : بىر ئاددى ئاتا بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @# y. \) ?; H! ^, X6 n: t
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @7 Z+ y& d8 m2 y+ ]& k9 s
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @. @! r' l: v$ z& E
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @# u$ u) r0 ?. Q$ Q4 } k
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @! z: j# g- F, r# N/ _0 M1 Eسىتىنا خانىمنىڭ پەرزەنت تەربىيەسىنىڭ ئۇيغۇرچە نەشىرىگە كىرىش سۆز
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @# {' y3 [7 L- o/ q" r; S* O0 v# Q% k& fئۆتكۈر ئۇيغۇر
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @6 |7 e* D' Y9 L2 |0 `8 `بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @6 K7 ^3 y3 p0 J6 }3 D. W
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @8 W: {7 ]8 o2 vيىڭى بىر ئەسىر مۇساپىسىگە قەدەم قويدۇق . تارىخنىڭ ئاۋازى ئەسلىمىزنىڭ ھjavascript:;ەقىقىتىنى يادىغا سالدى .بىز بۇ يىڭى ئەسىر بۇسۇغىسىدا تۇرۇپ مەدەنىيەت ۋە مەۋجۇتلىقىمىز ، كىلەچەك ۋەئىقبالىمىز ھەققىدە سۇغۇق قانلىق بىلەن ئويلانمىساق بولمايدىغان باسقۇچقا دۇچ كەلدۇق . ئەپسۇسكى كىرزىسلىرىمىز شۇنچە ئېغىر بولسىمۇ بىراق بىز ئۆز كىرزىسلىرىمىزدىن يىراق ياشاپ كىلىۋاتىمىز .ئۆزىمىزگە ، تارىخىمىزغا ، مەدەنىيەتمىزگە ، مەۋجۇتلىقىمىزغا بولغان مەسئۇلىيەتچانلىق روھىمىز دىگۈدەك تىكلەنمىگەچكە ، ھەل قىلمىسا بولمايدىغان ئەڭ ئەجەللىك مەسسللىرىمىزمۇ ھەل قىلىنىش ئۇياقتا تۇرسۇن ، ئەڭ ئەقەللىي جاۋابكارلىق كۈتەرتىپىگىمۇ ئېلىنمىدى .بىز ئەڭ ئادەتتىكى مەسىللىرىمىزنى بىرياقلىق قىلالمىغاننىڭ ئۈستىگە ئەڭ ئەجەللىك مەسىللىرىمىزمۇ قۇشۇلۇپ ، ئۆزىمىزمۇ ئۆرۈكنى ئۆرۈك كۆرسە ئالا بولغاندەك ئەڭ زۈرۈر بىر مەسىلىگە ئايلىنىپ ، سانسىز مەسىللەر قاتارى ئۆچرەت ساقلاش مالامىتىگە قالدۇق ! ... ئەمدى قانداق قىلىلمىز ؟ ئۆچرەت ساقلايمىزمۇ ياكى ...بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @% k- h$ X8 v! H" P
ئۇزۇندىن- ئۇزۇن سۇزۇلغان ئۆچرەت قاتارىغا نەزەر سالدىم - يۇ ، كۆزلىرىم ئۆز مەسىلىسىنى ھەل قىلالماي گاڭگىراشقا پاتقان قىز- ئاياللار نىگاھىدا تىنەپ قالدى . بۇنىڭدىمۇ بىرىنچىلىكنى قولدىن بەرمىگەن قىز- ئاياللىرىمىز بىزنىڭ تۇلۇق ھۇقۇقلۇق ئانىلىرىمىز سالاھىيتىدە ئۆچرەتنىڭ ئالدىنقى رېتىدىن ئورۇن ئالغان . مەسىلە زادى كىمدە ؟
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @; s" s+ K2 Y+ M; ]: Hچەكسىز ئىزتىراپ ئىچىدە ئويلاندىم . نىمە ئۈچۈن شۇنداق بولىدۇ ؟ زادى نىمەئۈچۈن بىز بۇ ھالغا مۇپتىلا ؟ « رىئاللىقتىن بېشىمنى كۈتۈرۈپ تارىخنىڭ نۇرلۇق ئاسمىنىغا نەزەرسالدىم .ئاسمىنىمىزدا قىز ئاياللارنىڭ يۇلتۇزى خىرەلىشىپ قاپتۇ . ئەدەب بوستانىنىڭ زىبا غۇنچىلللىرى ، ئائىلە گۈلىستانىنىڭ مىھىرلىك پەرۋىشكارلىرى سولىشىشىقا باشلاپتۇ . بېغىمىز خازان بولمىسۇن ، ئاسمىنىمىز يۇلتۇزسىز قالمىسۇن ، باللىرىمىز بويۇن قىسپ يۈرمىسۇن ، دەپ ئويلىدىم ...رىئاللىقتىكى نازۇك بىر مەسىلە ، يەنى ئاياللار مەسىلىسى مىنى ئويغا سالدى . ..شۇڭا توپا ئاستىدا ياتقان ئۇلۇغ ئانىلىرىمىزنىڭ ھاياتى ئارقىلىق تىرىك ئانىلارنى ئويغىتاي دىدىم . ئوغلۇمنىڭ مەڭزىگە سۆيگەندە
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @, j9 J# x6 y1 W, D# e: Q8 C، توپىدا ئويناۋاتقان مىڭلاپ بالىلارنىمۇ سۆيەي دىدىم ...»بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @) a7 l# o4 n9 y2 D: H
مەقسەت ئۇلۇغمۇ بولىدۇ ، پەسكەشمۇ بولىدۇ .مەقسەتنىڭ ئۇلۇغلىقى ئادەمنىڭ ئۇلۇغلىقىنى كەلتۈرۈپ چىقىرىدۇ . بىر ئانىغا نىسپەتەن ئېيتقاندا ، ئەڭ ئۇلۇغ مەقسەت پەزرەنت تەربىيلەش .بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @5 A8 |! `. A- z, A5 k. M: O
بىراۋ بىر دانىشمەندىن شۇنداق سوراپتۇ :
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @5 n' E7 ]1 A8 {0 }" \0 u2 hــــ ئاياللارنىڭ قىممىتى قايەردە ؟
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @0 ?1 @6 k% x% Q2 O a$ zــــ ئانىلىق بۇرچى ۋە قۇربان بىرىشتە .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @: y5 [+ q* |# E5 ^: lھالبۇكى ئانىلىرىمىزنىڭ ئانىلق بۇرچى ۋە قۇربان بىرىش رەھىي كىشنى ئەپسۇسلاندۇرىدۇ .بۈگۈنكى دۇنيادا سۈپەت دۇنيانىڭ يولخېتى . پەزرەنت ئىنسانغا خۇدايىتائاللا نىڭ بەخىش ئەتكەن سانسىز نىمەتلىرى ئىچىدىكى ئەڭ ئىسىل سوۋغات . ئانا پەەرزەنتنىڭ نۇقۇل ئانىسىلا ئەمەس ، ئەمەلىيەتتە تۇنجى ئوقۇتقۇچىسى .« تەربىيە مەكتەپتە مۇئەللىمدىنلا ئەمەس ، مۇھىمى ئائىلىدە ئانىدىنمۇ باشلىنىشى كىرەك » (سىتىنا خانىم ) . ئانا ئالىم بولسا پەرزەنتنىڭ ئىسل ئادەم ، ئىستىداتلىق ئالىم بولىشىدىن ئەنسىرەش نەھاجەت .بىلىش كىرەككى ، ئانا بىشارەتچى بولسا ، بالا قەھرىمان بولىدۇ .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @ w" j$ Z5 q) q; [/ n; Gشۇنى ئېيتىش ھاجەتكى . قوۋىۋىمىزنىڭ مەۋجۇتلىقى ۋە سالاھىيتى ئەڭ ئالدى بىلەن ئانىلىرىمىزنىڭ مەۋجۇتلىقى ۋە سالاھىيىتى تەرىپىدىن بەلگىلىنىدۇ .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @6 e3 g7 a1 D0 e+ y/ U: {پەرزەنت تەربىيىسىنى نۇقۇل مائارىپ بىلەن ئوقۇتقۇچىنىڭ ۋەزىپسى دەپ قاراش ، بۇ ئادىمىيلىكىمىز ۋە مائارىپ قارىشىمىزدىكى بىر يىگىلەش بولسا ، مائارىپتىن ئىبارەت بۇ ئۇقۇمغا قارىتا يىڭىۋاشتىن ئىنىقلىما بەرمەي ئامال يوق .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @! `& i5 q5 K3 [7 Q1 T4 Gمائارىپ شۇنداق بىر جەريانكى ، ئۇ مەكتەپكە كىرىپ ئوقۇشلا ئەمەس ، بەلكى ئۆمۈر بويى ئۆگىنىش جەريانىدۇر . بولۇپمۇ بىلىمنىڭ قېرىش ۋە ئۈلۈش نىسپىتى تىز بولىۋاتقان بۈگۈنكى دۇنيادا تېخىمۇ شۇنداق . بىلىم ـــ بەخت سائادەتنىڭ ئاچقۇچى .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @6 V+ z4 X7 T* U% f* v- @9 kھېچكىم كىمدىن تۇغۇلۇش ، كىم بۇلۇشنى ، قاچان ئۈلۈشنى بىلىشكە قادىر ئەمەس . ئەمما سەۋەب بىلەن بىنا بولغان بۇ ئالەمدە ، سەۋەب قىلسا ، تۆشۈك سىۋەتتىمۇ سۇ توختاتماق تەس ئىش ئەمەس.بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @0 A R8 u' w9 F" m# V% R1 m& _
شۇنىڭدەك ئىنسانىيەت ۋە مىللەتنىڭ مەۋجۇدىيتى ئالدىدا ئانىلىرىمىزنىڭ يۈكسەك ئەقلىي پەرۋىشكارلىقىدا ئۆز بۇرچىنى ئاڭلىق تەرىزدە تۇنۇشتەك دادىل قۇربان بىرىش روھىي بىلەن قەدىم ئەلمىساقتىن بۇيان زامان - ماكاندىن ئىبارەت بۇ « تۈشۈك سېۋەت » تە «سۇ » توختىتىپ كەلگەنلىكى قانداق ماختاشقا لايىق . ؟!بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @5 t% k! K h# u7 g) a# O
دەرۋەقە ، ئانا ئۇلۇغ ئانا مۇقەددەس ! ئەمما ئانىلىق بۇرچىنى تۇلۇق ئادا قىلالىغانلىقى ، پەرزەنتىنى ئىنسانىيەت ۋە مىللەت بەختىگە ھەسسە قوشالىغۇدەك جەسۇر ،سورتلۇق پەرزەنت قىلىپ تەربىيلەپ چىقالىغانلىقى بىلەن تېخىمۇ ئۇلۇغ ! بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @% a. z# y8 F9 u6 F2 N ^
تارىختىن بۇيان ئوتتۇرا ئاسىيانى ئانا ۋەتىنى بىلىپ كەلگەن ئاتا –بوۋىلىرىمىز تۇمارىس ، تۈركەن خاتون ، بۈۋى رابىيە ، ئاماننىساخان ، يەتتە قىزلىرىم ، ئىپارخان ، نۇزۇگۇم ، رىزۋانگۈل...گە ئوخشاش شىرمەت ئالىپ قىز ئانىلىرىمىزنى تەربىيلەپ ئۆستۈرۈپ كەلگەن . ئۇلار بۈگۈنگىچە خەلقىمىزنىڭ قەلبىدە ، تىللاردا داستان بۇلۇپ كەلمەكتە .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @9 z2 V& }4 W8 S3 q, ~ئاتا – بوۋىلىرىمىز بالىلارنى سۆيگەنلىك - كەلگۈسىنى سۆيگەنلىك دىگەن مەنتىقىۋى قاراش يۈكسەكلىكىدە تۇرۇپ كەلگەن بولغاچقا ،«مەڭگۈ تاش يازما يادىكارلىقلىرى » ...«قۇتاتغۇبىلىك» ،« تۈركىي تىللار دىۋانى » قاتارلىق مەشھۇر كىلاسسىك ئەدەبىيات ئابىدىللىرىدە بۇ ھەقتە يىتەرلىك تەلقىنلەر ،ئۈگۈت نەسىھەتلەر بىرىلگەن . بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @6 U& [) t+ J9 G# } m8 ^
ئابدۇقاردىر داموللام بىر دىننىي ئالىم بۇلۇپلا قالماي ، قابىلىيەتلىك تەشكىلاتچى ، مائارىپشۇناس ھەم ئېسلاھاتچى ،مۇتەپپەككۇر ئىدى . ئۇ گۈزەل ، يارقىن ، ھېكمەتكە تۇيۇنغان رىسالىلىرىدە پەرزەنت تەربىيىسى ھەققىدە توختىلىپ بالىنى ئىككى ياش چېغىدىن باشلاپ تەربىيلەشنى ئوتتۇرغا قويغان . بۇ مەزگىلدە گىرمانىيەلىك ئاتاقلىق دوكتور كارل ۋىتىر ئۆزىنىڭ ساراڭقېتىش ئوغلىنى تۇغۇلۇپ 15 كۈندىن باشلاپ تەربىيلەپ كاتتا مۇۋەپپەقىيەت ۋە شان شەرەپكە نائىل بولدى . شۇنداقلا « كارل ۋىتىرنىڭ پەرزەنت تەربىيەسى » ناملىق پەرزەنت تەربىيلەشتىكى مەشھۇر ئەسەرنى يېزىپ چىققان . بۇ كىتابتا كارل ۋىترنىڭ قىسقىچە تەرجىمىھالى مۇنداق بىرىلگەن : كارل ۋىتىر 19-ئەسىردىكى گىرمانىيەنىڭ داڭلىق تالانت ئىگىسى ، ئۇ سەككىز توققۇز ياشلىرىدىلا نىمىس تىلى ، فىرانسۇس تىلى ، ئىنگىلىزتىلى ، گىرىك تىلى قاتارلىق ئالتە خىل تىلنى بىمالال ئىشلىتەلەيتتى .شۇنداقلا بىئولوگىيە ، بوتانىكا ،فىزىكا ، خېمىيە ، بۇلۇپمۇ ماتىماتىكىغا ناھايىتى پىششىق ئىدى . ئۇ توققۇز يېشىدا گىئوتتىگىىن ئونىۋىرستىتىغا كىرگەن ،14يېشىدا پەلسەپە ئىلمى بويىچە ، 16يېشىدا قانۇن ئىلمى بويىچە دوكتۇرلۇق ئۇنىۋانى ئالغان . ھەم بىرلىن ئۇنۋىرسىتىتىدا قانۇن ئىلمى پروفىسورلىقىغا تەيىنلەنگەن . بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @9 ], C) J( [, \# I5 a
كارل ۋىتىرنىڭ كىشىنى ھەيران قالدۇرغىدەك بۇنداق نەتىجىلەرگە ئىرىشىشى ئۇنىڭ تۇغما تالانت بولغانلىقىدىن ئەمەس ، بەلكى پۈتۈنلەي ئاتا- ئانا تەربىيىسىنىڭ ئۈنۈملۈك بولغانلىقىدىن ، چۈنكى ۋىتىر تۇغۇنلغاندىن كىيىن تۇغما دىۋەڭ دەپ قارالغان . پەرزەنت تەربىيىسىدە ئاتا-ئانىنىڭ ئوينىغان رولىنىڭ بۇ قەدەر زورلىقى ، زۈرۈرلىكى ھەققىدە باش قاتتۇرۇپ باققان ئاتا-ئانىمىز قانچىلىكتۇ ؟بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @8 I: \0 [. ?' F" x
مىنىڭچە يوقنىڭ ئورنىدا . كىچىك ئوماق باللىرىمىزنىڭ يەسلىگە بىرىلىشى ، مىللىي تىل تۇپرىقىدا ئەمەس ، باشقا بىر تىل مۇھىتىدا ئۈسۈپ چوڭ بۇلۇشى ،ئۆزگە مىللەت مەكتەپلىرىدە ئوقۇتۇشقا بولغان ئالاھىدە ھېرىسمەنلىكى تۈپەيلىدىن قوۋمى ئۇيغۇر بولسىمۇ ، ئەمما ئۆزى « ئۇرغۇي » بۇلۇپ يىتىلىۋاتقان بالىلار توپىنىڭ كۈنسايىن كۆپىيىشى ، بالىلارنىڭ قىلچىلىك ئانىلىق مىھرى بىرەلمەيدىغان باۋمۇ ( بالا باققۇچى ) تەرىپىدىن بېقلىشى ، ئاتا- ئانىلىرىمىزنىڭ بولسا بىخارامان رەڭلىك ئولتۇرۇش ، قاتار – چايلاردىن كىلەلمەي ھاياتلىق سەيناسىدا تېڭىرقان يۈرۈشلىرى ئائىلە ۋە ئائىلە كىرزىسلىرىغا پېتىۋاتقان جەمىئەتىمىزنىڭ رېئال كۈرۈنۈشلىرى ...بۇ مەسئۇلىيەتسىز ئاتا-ئانىلارنىڭ قىلمىشلىرى خەلقىمىزنىڭ ئەتىكى ئىزباسارلاغا قىلغان يۈزسىزلىكى ، قەتئى كەچۈرگىلى بولمايدىغان قەبىھ جىنايەتتۇر !...
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @3 [5 X G" [$ `9 Gشۇنى ئېيتىش ھاجەتكى ، پەرزەنتنى چۈشىنىش ،كەلگۈسىنى چۈشىنىشتۇر ، كەلگۈسىنى چۈشىنىش ئۈچۈن پەرزەنتنىڭ مۇھىملىقىنى بىلىش تېخخمۇ زۈرۈر . بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @$ G- a9 K* D# o
« ئەتراپىمىزغا نەزەر سالساق ، كۆپ ساندىكى ئانىلار بالىسىنى بالا باققۇچىغا تاشلاپ قويىدۇ .مەن ئەزەلدىن بۇنداق ئانىلارنى ئانا ھىسابلانمايدۇ ، دەپ قارايمەن . پەقەت ئىنسانلارلا ئۆز پەرزەنتىنى باشقىلارنىڭ تەربىيلىشىگە ھاۋالە قىلىدۇ . ھايۋانلار قەتئى بۇنداق قىلمايدۇ . رىم ئىمپىرىيىسىنىڭ مەغلۇب بولىشىدىكى سەۋەب شۇكى ، رىملىق ئانىلار ئۆز پەرزەنتىنى تەربىيلەشتىن ئىبارەت بۇ مۇھىم ئىشنى باشقىلارغا ھاۋالە قىلغان . ( سىتىنا خانىم ) بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @3 B3 X2 m, G9 Q# K- ?9 N
كارل ۋىتىر دوكتۇر ئوغلىنى تەربىيلەش ئارقىلىق كاتتا شۆھرەتكە ئىرىشكەن بولسا ، سىتىنا خانىم قىزىنى تەربىيلەش ئارقىلىق شۆھرەت قازانغان مۆتىۋەر ئانا .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @- i4 D3 \$ O+ S4 C! V) |' I« سىتىنا خانىمنىڭ تەربىيىسىدە ، قىزى بىر يېرىم ياشقا توشماستا كىتاب ئوقۇيالايدىغان ، ئۈچ ياشقا كىرگەندە شېئىر نەسىر يازالايدىغان ، تۆت ياشقا كىرگەندە سىنارىيە يازالايدىغان ، بەش ياشقا كىرگەندە سەككىز خىل تىلدا سۆزلىيەلەيدىغان بولغان ، ئۇنىڭ نۇرغۇن شېئىر ، نەسىرلىرى گېزىت – ژورنالاردا ئېلان قىلىنغان . ئۇ « ئامرىكا ئۆسمۈرلىرى تىنچىلىق ئىتتىپاقى » نىڭ باشلىقى ۋە ئامرىكا پېتىربورگ شەھرى بويىچە داڭلىق ياش ئوقۇتقۇچىغا ئايلانغان . بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @) V: J- i# E: {0 X! P
كارل ۋىتىرنىڭ پەرزەنت تەربىيلىشى بىلەن سىتىنا خانىمنىڭ پەرزەنت تەربىيلەش ئۇسۇلى ئوغۇل قىزلىرىمىزنى تەربىيلەشتە جانلىق پايدىلىنىش قورالى بولالايدۇ .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @3 P- w0 t S. r2 I6 A/ ^; A- Gروشەنكى خوتون قىزلىرىمىز بىزنىڭ ۋەتىنىمىز . بىز بۇ ۋەتەننىڭ پەرۋىشىدىكى سەغرە بالىلارمىز .بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @; x3 I" d: `0 x O
بىراق بۇ ۋەتەننىڭ بېشىغا كۈن چۈشكەندە ، ئۇ بىتاپ بۇلۇپ قالغاندا ، ئۇنىڭ دەردىگە دەرمان ، رەنجىگە شىپا بۇلۇش ، كىسىلىگە دىئاگۇنۇز قۇيدۇرۇپ « داۋالىتىش » بىزنىڭ بالىلىق قەرزىمىز ۋە بۇرچىمىز . بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @# e3 E% L5 `$ ^% e
مۇسۇلمانلىق لەۋزىمىزدە « ئۆزۈڭلارنى ۋە بالا – چاقاڭلارنى ئىنسان ۋە تاشلار يېقىلغۇ بولىدىغان ، رەھىم قىلمايدىغان قاتتىق قول پەرىشتىلەر مۇئەككەل بولغان دوزاختىن ساقلاڭلار ...» دىگەن ھۆكۈمدە تۇرۇپ قارىغاندىمۇ . ئۆزىمىزنى ۋە بالا- چاقىمىزنى نادانلىق گۆرلىرىگە تىرىك كۆمۈپ تاشلاپ ، ئۇنى يۇرۇق دۇنيانىڭ نۇرىدىن بەھىر ئالدۇرماسلىق ئۆز يولىمىزغا ئورەك كولاپ ، پۇتىمىزغا كىشەن سالغانلىقتۇر .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @6 T& ^( o0 J1 I1 F) kتۇپراق پاكىز ، مۇنبەت بولسا ، ئۇرۇق ھەم سورتلۇق ، ئېسىل بولسا ھۇسۇلنىڭ قانداق بولىشى ئىككىنچى مەسىلە . « شۇڭا پەرزەنت تەربىيلەشتە ، ئىشنى ئالدى بىلەن ئۇنىڭ ئانىسىدىن باشلاش كىرەك » ( داۋىنچ ) . چۈنكى . « مىللەتنىڭ تەقدىرى ئانىلارنىڭ قولىدا » ( بالزاك ) . نىيەت دۇرۇسلۇقى ، ئەقىدە ساغلاملىقىدا ئۈمۈدۋار بۇلۇپ تەلپۈنگەن « جەننەت ــ ئانىلارنىڭ تاپىنى ئاستىدا » (ھەددىس ) . ئەمما نەپسىدە شەيتان قۇترايدىغان ، نىيىتى ئەقىدىسى ساغلام بولمىغان ئانا تاپىنىدا جەننەت ئەمەس ، دوزاخنىڭ بارلىقىمۇ يادىمىزدا بولسۇن ! بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @% b* ]6 m4 R) g$ M; [
ـــ ئۆتكۈر ئۇيغۇر 2004-يىلى 29-ماي ، ئۈرۈمچى شەھرى .
بۇ مەزمۇنلار پۈتۈنلەي مىسرنىم مۇنبىرىدىن كۆچۈرۈلگەن @5 {2 y+ ?+ ~. w0 G$ u/ R; F
|
 |
 |
 |
 |
|