- ئاخىرقى قېتىم
- 2012-1-20
- توردا
- 30 سائەت
- شۆھرەت
- 131
- پۇل
- 427
- تىزىملاتقان
- 2011-9-4
- ھوقۇقى
- 20
- يازما
- 82
- نادىر
- 3
- جۇغلانما
- 131
- UID
- 1696

- توردا
- 30 سائەت
- شۆھرەت
- 131
- پۇل
- 427
- ئاخىرقى قېتىم
- 2012-1-20
- تىزىملاتقان
- 2011-9-4
- نادىر
- 3
- جۇغلانما
- 131
- يازما
- 82
|
ئەسسالامۇئەلەيكوم ئەزىز دوسلار؟ ماقالەمنى باشلاشتىن بۇرۇن سىلەرگە كىچىككىنە بىر كۆڭۈل سوۋغىسى تەييارلىدىم،گەرچە بۇ سوۋغام قارىماققا مۇزىكا ماستىرلاش بىلەن بىۋاستە مۇناسىۋىتى يوقتەك بىلىنىدۇ،ئەمما دوسلىرىمىز بىز مەيلى قانداق كەسىپ بىلەن شۇغۇللىنايلى،شۇ كەسپىمىز تۇرمۇش بىلەن زىچ باغلانغان بولىدۇ.مەيلى كەسىپتە بولسۇن ياكى تۇرمۇشتا بولسۇن بىز ئۆلچەمدىن،پىرىنسىپتىن ئايرىلالمايمىز،ئەمسە بىز بۇنى قانداق بىلىشىمىز ھەم قانداق چۈشۈنىشىمىز كىرەك ؟بۇ ھىكايە بىزگە بەزىبىر بىز ئاسان ھىس قىلالمايدىغان ئىشلار ئۈستىدە تەلىم بىرىدۇ.
مىنىڭ دوسلىرىمىزغا ماستىرغا مۇناسىۋەتلىك مەسىلىلەرنى ھەرگىزمۇ ئۆلۈك ئۇسۇلدا دىگۈم يوق،چۈنكى بۇنداق قىلىشنىڭ سىزنىڭ كىيىنكى خىزمەتلىرىڭىزگە ھىچقانچە كۆپ ئۈنۈمى بولمايدۇ،مەن كۆپىرەك دوسلىرىمىزنى ئۆزىنىڭ تەپەككۈر شەكلى ئارقىلىق مىنىڭ دىمەكچى بولغانلىرىمنى ھىس قىلسۇن دىمەكچىمەن،چۈنكى بىز مەيلى قانداق كاتتا شەخىس بولايلى ياكى ئادەتتىكى ئادەم بولۇپ كىتەيلى ،بىز يەنىلا ئىنسانمىز!بىز ھەممىمىز چوقۇم ئوڭۇشسىزلىق ئالدىدا گاڭگىراپ قالماسلىقىمىز،باتۇرلۇق بىلەن تەقدىر كېيمەمىزنىڭ رولىنى ئۆز قولىمىزدا مەھكەم تۇتىشىمىز كىرەك،شۇنى ئەستە ساقلىشىمىز لازىمكى زىمىستاندىن كىيىن چوقۇم ئىللىق باھار يىتىپ كىلىدۇ!!! ( ھايات مۇساپىسىدە ) ھىكايە
بىر ياش بىر ئۇستازدىن جاھاندارچىلىقنىڭ يوللىرى ھەققىدە تەلىم بىرىشنى سوراپتۇ،ئۇستاز ئۇنىڭغا مۇنداق ئۈچ ھىكايىنى سۆزلەپ بىرىپتۇ.
بىرىنچى ھىكايە؛ ئىككى قاۋۇل ياش بولغانكەن،بىرى نادان،بىرى تادانكەن.ئىككەيلەن بۇيرۇققا بىنائەن ئوخشاش بىر يەردىن سۇ ئىزدەپ قۇدۇق قىزىشقا باشلاپتۇ،ئىككى مىتىرچە كولىسىمۇ سۇ كۆرۈنمەپتۇ.نادان داۋاملىق شۇ يەرنى چوڭقۇرلاپ كولاۋېرىپتۇ،تادان بولسا باشقا بىر يەرگە يۆتكىلىپ يىڭىدىن سۇ مەنبەسى ئىزدەپتۇ.نادان توختىماي داۋاملاشتۇرۇش ئارقىلىق ئاخىر سۇ مەنبەسىنى تىپىپتۇ،ئەمما توختىماي يەر ئالماشتۇرغان تادان ھېچقانداق نەتىجىگە ئېرىشەلمەپتۇ.
يىگىت بۇ ھېكايىنى ئاڭلاپ بولغاندىن كىيىن،بىر نەرسىنى چۈشەنگەندەك،بىشىنى لىڭشىتىپ؛
-ئادەم بولۇشتا چوقۇم بىر ئىشتا چىڭ تۇرۇش كېرەك ئىكەن،كىپىنەكتەك شاختىن-شاخقا قونۇپ يۈرسە،بىر ئىشنى باشقا ئېلىپ چىققىلى بولمايدىكەن،-دەپتۇ.
ئۇستاز كۈلۈپلا قويۇپتۇ.
ئىككىنچى ھېكايە؛ يەنىلا شۇ ئىككى يىگىت، تادان نۇرغۇن قېتىملىق تەۋەككۈل قىلىشتىن كىيىن،ئاخىر بىر يەردىن سۇ مەنبەسىنى بايقاپتۇ.ئەمما نادان بىر جايدىن يۆتكەلمەي ،شۇنچە باش چۆكۈرۈپ كولىغىنى بىلەن،زادىلا سۇ چىقماپتۇ.
-بۇ؟-يىگىت سەل تېڭىرقاپ قاپتۇ،-مىنىڭچە بۇ دېگەنلىك،ئادەم توختىماي تەجىرىبە يەكۈنلەپ تۇرۇشى،ئۆزىنىڭ ياشاش مۇھىتىغا ئەڭ ماس كىلىدىغان ئۇسۇلنى توختىماي ئىزدىشى،ئۆلۈك ھالدا بىر ئۇسۇلغا ئېسلىۋالماسلىقى ،قايمۇقۇپ يۈرىۋەرمەسلىكى لازىم،دېگەنلىك بولسا كىرەك.
ئۇستازى يەنىلا مىيىقىدا كۈلۈپ قويۇپتۇ.
ئۈچىنچى ھېكايە؛ گەرچە ئۇ ئىككىيلەن ھەرقانچە تىرىشچانلىق كۆرسەتسىمۇ، نادان قانچە چوڭقۇر قازسىمۇ،تادان قانچىلىغان ئورۇنغا يۆتكەلسىمۇ،ھەر ئىككىلىسى سۇ مەنبەسىنى تاپالماپتۇ.
-نېمىشقا؟-يىگىت گاڭگىراپ قاپتۇ،-ئۇنداقتا ئادەم بولۇشتا ھېچقانداق ئۆلچەم يوقمۇ؟
-چۈنكى ئۇ يەردە ئەسلا سۇ يوق ئىكەن،- دەپتۇ ئۇستاز تەمكىنلىك بىلەن،-ئەمىلىيەتتە ئادەم بولماقمۇ شۇنىڭغا ئوخشايدۇ،تۇرمۇشتا ئۆزگەرمەيدىغان پىرىنسىپ بولمايدۇ،ھەممىنى ئۆزىگە تايىنىپ بىلىش ۋە چۈشىنىش كىرەك. ھېكايە تامام!
ئەمدى ئەزىز دوسلىرىمىز دىققىتىمىزنى رەسمى ئىشىمىزغا قارىتايلى!!!
مەن ئادەتتە تولۇق چىلىنىپ بولغان ھەم waveگە ئايلاندۇرۇپ بولغان مۇزىكامنى 1-قەدەمدە پۈتۈن يولدىكى ئاۋازلارنى normalizeقىلىپ چىقىمەن،ئەگەر بۇنداق قىلمىساق waveئاۋازلارنىڭ بەزىسى بەكىرەك كۈچلۇك،بەزىسى ئاجىزراق بولۇپ قىلىپ ئۈنۈملەشكە قولايسىزلىقلارنى ئېلىپ كىلىشى مومكىن. ئەمسە سىزnormalizeنى قانداق قىلىدۇ ؟-دەپ سورىسىڭىز.
قىلىش ئۇسۇلى مۇنداق؛
Nuendo ياكىCubase نىڭ تىزىملىگىدىكى audioنى چىكىمىز ئاندىن چىققان تىزىملىكلەر ئىچىدىكىnormalizeنى تاللايمىز،ئاندىن Processكونۇپكىسىنى چەكسەكلا بولىدۇ. ئەسكەرتىش ؛ بۇنى قىلغاندا قىلماقچى بولغان ئاۋازىمىز چوقۇم بىر چىكىگلىك ھالەتتە بولۇشى كېرەك.2- قەدەمدە مەن، پۈتۈن يولدىكى ئاۋازلارنى 调音台mixerدىن مىنوس -12چۈشۈرىۋىتىپ ئاندىن تەڭشەشنى باشلايمەن.نىمىشقا دىگەندە بۇنداق قىلغاندا بەزى ئاۋازلارنى كۆتۈرۈپ چۈشۈرگەندە ئىمكانىيەت چوڭىراق قالىدۇ،مەسلەن ؛ناخشا ئاۋازى دىگەندەك يوللار ئالدىراپ نورمال چەكتىن ئېشىپ كىتىش失真بولۇپ كەتمەيدۇ!
ھەم كىيىنكى ئۈنۈملەش ھەم ماستىر قىلىشقا چوڭىراق ئىمكانىيەت قالىدۇ.
3- قەدەمدە مۇزىكىنى قايتا-قايتا ئاڭلاش ئارقىلىق سازچىلارنىڭ ئورنىنى بەلگىلەيمەن.
بۇ نىمە دىگەنلىك؟ دىسىڭىز،مەسلەن؛ سىز ئۆزىڭىزنى بىر تاماشىبىن دەپ تەسەۋۇر قىلسىىز ھەم سەھنىنىڭ ئۇدۇلىدىكى ئوتتۇرىسىدا تۇرغان بولسىىز .سەھنىدە دۇمباقچى قايسى ئۇرۇندا،رويالچى قايسى ئورۇندا،گىتتارچى قايسى ئورۇندا تۇرىدۇ،يەنە ناخشىچى قايسى ئورۇندا تۇرىدۇ شۇنى بەلگىلەيسىز دىگەنلىك.
سازچىلارنىڭ ئورنىنى بىكىتىش ئىنتايىن مۇھىم ،بەكلا ئۇدۇلىغا ياكى بەكلا چىچىلىپ كىتىشىگە بولمايدۇ.بۇنىڭ مۇقىم بىر تىزىش ئۇسۇلى يوق ،ھەركىم ئۆز مۇزىكىسىغا قارىتا تىزسسا بولىدۇ.
ئەمسە سىز -ئۇدۇل تەرەپكە ،ئوڭغا ياكى سولغا،يەنە ياكى قىيپاش ئۇدۇلىغا تىزسساقلا بولامدۇ دەپ سورىشىڭىز مومكىن.
مىنىڭ جاۋابىم شۇكى؛- بولىدۇ ،بىراق بۇ يەنىلا يەتمەيدۇ!
نىمىشقا يەتمەيدۇ؟ دەپ سورىشىڭىز مومكىن.چۈنكى دوسلىرىمىزغا مەلۇملۇق ھازىرقى مۇزىكىلار بۇرۇنقى چەكلىك ھالەتتىن زور دەرجىدە ھالقىپ كەتتى. چەكلىك ھالەت دىگىنىمىز ؛بۇرۇنقى مۇزىكىلاردا سازلار ئىنتايىن چەكلىك ئاز ئىشلىتىلەتتى،مەسلەن؛بىر دۇمباق،باس گىتتار،ئېلىكتىرونلۇق گىتتار،ياكى قاپاق گىتتار،رويال،دىگەندەك.قالغان قىسمى بولسا ناخشا ئاۋازى،ئاكورت ئاۋازى دىگەندەك.ئاندا -مۇندا بىرەر تال مىللىي مۇزىكا قوشۇلاتتى. بۇ سازچىلارنى تىزىش بىر قەدەر ئاسان ئىدى ،ئادەتتىكى سەھنە ئۇقۇمى بويىچىلا تىزىلاتتى.
ئەمما ھازىرقى مۇزىكىلار گەرچە گارمونىيە جەھەتتىن ئاددىيلىققا قاراپ يۈزلەنگەن بولسىمۇ(بۇ دىگەنلىك بۇرۇنقى ناخشىلاردا تۇتىدىغان چالىدىغان ئاكورتىمىز بەك كۆپتى،دوسلىرىمىز ئىمكانىيەت بولسا مەخمۇت سۇلايمان ئاكىمىز ۋە غېنى سەلەي ئاكىمىزنىڭ شۇ دەۋىردىكى ناخشىلىرىنى ئاڭلاپ باقسا بولىدۇ. ئەمما ھازىر ئاكورتنى ئاز ۋە ساز تۇتۇش ئەۋىج ئالدى ،مەسلەن؛مۆمۈنجاننىڭ مۇزىكىلىرى،ۋە باجىلەر گوروھى قاتارلىق بارلىق ئۆزبىك-ئۇيغۇر قىرىنداشلىرىمىزنىڭ ناخشا-مۇزىكىسى،كۆپ بولسا 4ئاكورت بىلەن،ئادەتتىكىلىرىنىڭ ھەممىسى 3لا ئاكورت چىلىش بىلەن پۈتكەن.يەنى تۈپ ئاكورت، تۆۋەن مەنسۈپ ئاكورت،مەنسۈپ ئاكورت دىگەندەك. مەن بۇ يەردە بۇ ئاكورتلارنى ئىشلىتىش توغرىسىدا توختالمايمەن،چۈنكى تىمىدىن سەل چەتنەپ كىتىمىز.ئاكورتقا قىزىققۇچىلار جاۋاپنى مۇزىكا نەزىرىيەسى ،مۇزىكا گارمونىيەسى دىگەندەك كىتاپ ماتىرىياللاردىن ئىزدىسەڭلار بولىدۇ!) ،بىراق سازلارنىڭ ئىشلىتىلىش چەكلىمىسى بۇزۇپ تاشلاندى،ھەم سازلار كۆپىرەك چىلىنىدىغان رەڭگارەڭ بولۇپ كەتتى.شۇڭا ناخشا مۇزىكىنى ئۈنۈملىگەندىمۇ بۇرۇنقىدەك سازلارنى سەھنىنىڭ ئۇدۇلىغا،ئوڭغا،ياكى سولغا دىگەندەك تىزىشلار تەلىۋىمىزنى قاندۇرالمىدى. ئەمسە بۇنچە كۆپ سازچىلارنى سەھنىگە قىستاڭچىلىق قىلماي ئورۇنلاشتۇرغىلى بولامدۇ؟
جاۋابىم شۇكى؛تامامەن بولىدۇ،قانداق بولىدۇ؟ بىز نىمىشقا سەھنىنى ھەرخىل ئاماللار ئارقىلىق كېڭەيىتمەيمىز؟مەسلەن؛مەن بىر تاماشىبىن ،مىنىڭ ئالدىمدا بىر سەھنە بار ،ئارقامدا يەنە بىر سەھنە بار ،ئالدىمدىكى سەھنىدە 10سازچى چىلىۋاتىدۇ،ئارقامدىكى سەھنىدە يەنە 10 سازچى چىلىۋاتىدۇ،مەن ھەممە سازلارنى ئوچۇق ئاڭلىدىم ھەم ناخشا تېكىستىنىمۇ ئوچۇق ئاڭلىدىم.مايكول جېكسون، ئېنرىكى،مۆمۈنجان،ئابدۇللا ئابدۇرېھىم قاتارلىقلارنىڭ ناخشىلىرى ئاساسەن مۇشۇ پىرىنسىپ بويىنچە ئۈنۈملەنگەن.
بۇنى ئەمەلگە ئاشۇرالىساق بىز يەتمەكچى بولغان ئۈنۈمگە دەسلەپكى قەدەمدە ئىرىشەلەيمىز. ئەلۋەتتە بەزىدە ياخشى ئۈنۈم يارىتالماسلىقىمىز مۇ مومكىن.
بۇ ئۈنۈمنى قانداق قىلغاندا ئەمەلگە ئاشۇرغىنى بولىىدىغانلىقى ھەققىدە كىيىنكى ماقالەمدە ئۆزۈمنىڭ كۆچۈم يەتكەنچە دوسلىرىمىزغا سوزلەپ بىرىمەن،ھەم دوسلىرىمىزنىڭمۇ مۇشۇ توغرىسىدا ئىزدىنىپ بىقىشىنى ئۈمۈت قىلىمەن ،چۈنكى مەن بۇنى داۋاملىق مۇزىكا ئاڭلاش ۋە تەپەككۈر قىلىش ئارقىلىق ھېس قىلغانمەن،مىنىڭ دىگەنلىرىمنىڭ 100پىرسەنت توغرا بولۇشى ناتايىن،چۈنكى بۇ بىر دىمەككە ئاسان، ئۈنۈمىگە يىتىش تەس ئىشتۇر!دوسلىرىمىزنىڭ ئايەم كۈنلىرى خوشال ئۆتكەي!
دوسلىرىمىزغا ئاخىرىدا ئەسكەرتىدىغىنىم؛خوشاللىقتىن بەھرىمەن بولغىنىڭىزدا مەغرۇرلىنىپ كەتمەڭ،خۇدۇڭىزنى يوقاتماڭ.روھىي جەھەتتە ئورۇنسىز ئازاپلانغاندا ئۈمۈتسىزلەنمەڭ،دۇنيادىكى ھەممە ئىشلار ئۆزگىرىپ تۇرىدۇ،تۇرمۇش يولىڭىزغا توغرا پوزىتسىيە تۇتۇڭ! كىيىنكى قىتىمدا ئاللاخالىسا سۈرئەتلىك قىلىپ يوللايمەن!!!!
ئاللاغا ئامانەت دوسلار،ئاللا خالىسا يەنە كۆرۈشىمىز!!! |
|