تۆھپە144
تىللا149
قىزغىنلىق196
UID848
تېما25
دوست2
خاتىرە12
ئالبوم0
يازما35
تېما25
تىزىملاتقان2013-2-28
性别مەخپىي
- جۇغلانما
- 720
ئالى ئەزا
 
قىزغىنلىق- 196 سەر
تۆھپە- 144 سەر
تىللا- 149 دانە
جەۋھەر- 0 دانە
|
ئۇيغۇر
تىلىۋىزورنىڭ بالىلارغا ئىلىپ كەلگەن زىيىنىنى سىز تەسەۋۋۇر قىلىپ بولالمايسىز
) b8 X7 P$ [9 i
# F3 l0 Y* n8 @+ @7 Q1 U/ F# S$ d3 E. X' Q# T* j# L2 f4 X( D7 U; q
تىلىۋىزور كۆرۈش بالىلارنىڭ ئەقلىي ئىقتىدارىغا تەسىر كۆرسەتكەندىن سىرت ،يەنە تەپەككۇرى ،دىققىتىنى يىغىشى ۋە تەسەۋۋۇر ئىقتىدارىنىڭ تۆۋەنلەپ كىتىشىنى كەلتۇرۇپ چىقىرىدۇ.2 T0 N8 K/ [ W
قانداق پروگرامما بولىشىدىن قەتئىينەزەر تېلېۋىزورنى ئاچسىڭىزلا بالىغا تەسىر قىلىدۇ.
! _* l) ~, h; _! ]( N8 _پروگرامما باشلاندى، تىلىۋىزور ئىكرانىدا،دىنازاۋۇر يوغان قورسىقىنى كۆتۈرگىنىچە پەيدا بولدى ، يەنە بىر قانالدا بىر توپ بالىلار ناخشا ئېيتۋاتىدۇ،ئويۇن ئويناۋاتىدۇ.تىلىۋىزور قويغان جايدىن بويى پاكارراق بالىلار ئېكران ئالدىدا بوينىنى سوزۇپ ،بىر نېمىلەرنى دەپ ئېغىزى مىدىرلىسا ،يەنە بىر مۇزىكىلارغا ئەگىشىپ بەدىنىنى مىدىرلىتىدۇ.
4 `: k4 n/ P$ W! P- `6 Rبۇ ۋاقىتتا سىز بەلكىم كۆڭلىڭىزدە ،ئەمدى گەپ قىلىشنى ئۆگىنىۋاتقان بالا ئۈچۈن تېلېۋىزورغا قاراپ پروگراممىلار بىلەن تەڭ ئۆگەنسە ناخشا ئۆگىنىشىگە،ئىنگىلىزتىلى ئۆگىنىشىگە ،تىخمۇ ئەقىللىق بولىشىغا پايدىلىق دېيىشىڭىز مۇمكىن.لېكىن سىزنىڭ ئويلىغىنىڭىز تۈپتىن خاتا.
+ D q2 g: H: L: W$ }, P1 B1 k( Q+ n! i) A, o8 h! R
(ئادەم پەقەت تېلېۋىزۇر ئالدىدا يىرىم سائەت ئولتۇرسا ، ئادەمنىڭ مېتابولىزىمى ۋە ھاياتىي كۈچى تۆۋەنلەپ،ئەقلىي ئىقتىدارىمۇ تەسىرگە ئۇچرايدۇ.)ئامېرىكىدىكى بىر ژۇرنالدا مانىس قاتارلىق بىر قانچە پىسخولوگنىڭ تەتقىقات نەتىجىسى.ئۇنىڭدىن باشقا تەتقىقات نەتىجىلىرىدە دىيىلىشىچە :«دائىم تېلېۋىزۇر كۆرىدىغان ئادەمدە پاسسىپ كەيپىيات ۋە ئىككىلىنىش بولىدىكەن.)4 k0 [, N5 V7 S+ x' s; Z
ئەجەبا بۇ راستىمۇ؟: x, c8 S5 Y: c$ L5 G" r
بۇ بىر نەچچە يىل مابەينىدە مېڭە دولقۇنىغا قارىتا تەتقىقات ئىلىپ بېرىلغان بولۇپ ، بىز تىلىۋىزورنىڭ ئادەم مېڭىسىگە بولغان تەسىرىنى كۆرۈپ باقايلى.
/ t2 b! o' P' U9 R* e! Rئادەم مېڭىسىدە ئالفا دولقۇن بار بولۇپ ،ئادەمنىڭ ئۇيقۇسى كىلىشى بىلەن مۇناسىۋەتلىك؛ئۇنىڭددىن باشقا يەنە بېتا دولقۇن ئادەمنىڭ ئەقلىي تەپەككۇر قىلىشىنى ئىپادىلەيدۇ.4 ?' i5 d/ W T5 [# u
تەتقىقاتتا ئېيتىلىشىچە، ئادەم كىتاب ئوقۇقۋاتقاندا،مىڭىدە بىر پائالىيەتچانلىق شەكىللەنگەندە سۇرئىتى تېز بولغان بېتا دولقۇن توساتتىنلا تىلىۋىزور كۆرۇشكە بۇرالغاندا نۇرغۇن ئالفا دولقۇن پەيدا بولىدۇ،تىلۋىزۇر كۆرۈش ۋاقتى قانچە ئۇزۇن بولسا مېڭىدىكى ئالفا دولقۇنى كۈچىيىپ، بېتا دولقۇنى ئاجىزلاشقا باششلايدۇ،بۇنىڭ بىلەن مىڭىنىڭ ھاياتىي كۈچى ئاجىزلاشقا باشلاپ ،ئادەم خۇددى ئۇخلىغاندەكلا ئوخشاش تەپەككۇرى ۋە دىققىتى چىچىلىدۇ.
s H) U! L2 b4 t# g. b% V* v8 c7 `- v
+ w$ ?* I8 {! m6 I; h1 F& uئۇزاق ۋاقىت تېلېۋىزۇر كۆرگەندە مىڭىنىڭ ھاياتىي كۈچى تۆۋەنلەيدۇ ، بۇ بالىلاردا تېخىمۇ كۆرۈنەرلىك بولىدۇ.
/ ^" T* \& t+ U. Z a( s
, a; @, R! x; b) X
1 m6 `6 d% j+ H$ c6 rئاۋسترالىيە قىتئەسى ئۇنىۋېرسىتېتىدىكى ئەمرۇ خانىم بىر ماقالىسىدە مۇشۇنداق دەپ كۆرسىتىدۇ.
3 t1 t" [ r, o4 x p; M* `3 `چۈنكى بالا ئىڭراپ بۇ دۇنياغا كۆز ئاچقان بىر قانچە يىل بوۋاقنىڭ مېڭىسىنىڭ يىتىلىشى ۋە تەرەققىي قىلىشى ئىنتايىن مۇھىم .ئامېرىكا بوۋاقلار تەتقىقات جەمىئىيىتى مۇنداق بىر پىكىرنى ئوتتۇرىغا قويدى:«بالىلار مېڭىسىنىڭ تەرەققىي قىلىشى ئۈچۈن 2 ياشتىن تۆۋەن بالىلارنى ئەڭ ياخشىسى تېلېۋىزۇر كۆرۈشتىن چەكلەش كېرەك ، بۇ ۋاقىت بالىلار ئۆسۈپ –يېتىلىۋاتقان مۇھىم پەيت بولۇپ،تىلۋىزۇرنى جىق كۆرسە مېڭە تەرەققىياتى توسالغۇغا ئۇچرايدۇ.* S/ q) P( F" s) t. t
«تىلىۋىزورنىڭ بالىلار روھىيىتىگە ئېلىپ كەلگەن زىيىنى »دېگەن كىتاپنىڭ ئاپتورى ئىلىۋارت مۇنداق دەيدۇ:«تىلىۋىزوردا قانداق پروگرامما قويۇلۇشىدىن قەتئىينەزەر پەقەت بالا كۆپ ۋاقتىنى تېلېۋىزۇر ئالدىدا ئولتۇرۇپ ئۆتكۈزسە ، بۇ ئۇنىڭغا نىسبەتەن زىيانلىق.( @% `" M& p5 @0 V0 k8 Z
كالفورنىيە ئۇنىۋېرىستېتى سان –فىرانسىسكو تارماق مەكتىپىدىكى بالىلار تەتقىقاتچىسى پروفىسسورى سۇسانى جونسونمۇ ئوخشاش قاراشتا.; q9 q5 l$ W- c) C; O2 I
جونسۇننىڭ 6 ياشقا كىرگەن بىر ئوغلى بولۇپ ، گەرچە جونسۇن تېلېۋىزىيە پروگراممىلىرىنى تاللاپ بالىسىغا كۆرسەتسىمۇ ئوخشاشلا تەسىرى بارلىقىنى بايقىغان.بالا تىلىۋىزور كۆرۈشنى بىر باشلىدىمۇ،ئەتراپىدىكى ھەممە نەرسىگە نىسبەتەن ئىنكاس بولمىغان.تېلېۋىزورنى ئۆچۈرۋېتىش بىلەن تەڭ تاقىتى تاق بولغان ھالدا يەنە قۇيۇلۇشىنى ساقلىغان.تېلېۋىزۇر كۆرۈش باشلانغاندىن كېيىن ئۇ ئۆزىنى تۇتۇۋالالمايدىغان بولۇپ قالغان.ئويۇن دائىرىسىمۇ توقماق ۋە تاشتىن ھالقىپ كىتەلمىگەن،كاللىسىدا قايتىلىنىشچانلىقى ۋە قوبۇل بولىۋاتقىنى بولسا تېلېۋىزۇر پروگراممىلىرىنىڭ مەزمۇنى بولغان ، يىڭىلىق يارىتىشقا ئىنتىلمەيدىغان بولۇپ قالغان ،تەسەۋۋۇرىمۇ ئاجىزلاشقا باشلىغان.
; }& k3 d' _4 i9 v2 T7 i# d& [, E; L" \3 M
: Q: {# V" g9 ]% k3 G
تېلېۋىزۇر كۆرۈش بالىغا قانداق تەسىر كۆرسىتىدۇ؟تىلۋىزۇر بالىنى دۆت قىلىپ قۇيامدۇ؟
v8 w# n. ~/ }) qئەقىللىق بالىلار مائارىپچىسى پېرىس «تەدرىجىي تەرەقىياتىنىڭ ئاخىرقى نۇقتىسى»دېگەن كىتابىدا،«بالىنىڭ ئەقلى خۇددى ئۇرۇق تېرىغانغا ئوخشايدۇ،ئۇرۇۇق ئاسراش ھەم تەربىيلەشكە مۇھتاج،مۇشۇنداق بولغاندىلا نورمال ئۆسەلەيدۇ» دەپ كۆرسىتىدۇ.1 @) D# L9 Z( _
بالىنىڭ مېڭىسىنىڭ تېز تەرەققىي قىلىشى ئۈچۈن تېلېۋىزۇر ھېچقانداق پايدا ئېلىپ كىلەلمەيدۇ،ئەكىسچە بالا مېڭىسىنى كېرەكلىك بولغان ئوزۇقلۇق ماددىلارنىڭ پۇرسىتىنى تارۋالىدۇ،بۇ بالىنىڭ مېڭىسىنىڭ تەرەققىي قىلىشىغىلا تەسىر كۆرسىتىپ قالماستىن بەلكى نالىنىڭ كەلگۈسىدىكى ئۆگىنىشىگىمۇ تەسىر كۆرسىتىدۇ.* o! g" b0 v* h7 w
0 ^/ N+ a N& w( i, w6 K) z
/ P. z" ^% p4 M8 Y. g' J
تىلىۋىزورنىڭ رەڭدارلىقى بالىنىڭ تەپەككۇرىنى بوغۇۋالىدۇ., r( l8 a7 A/ \ W
! B6 E* m& @8 }7 r) S* |+ y1 d
; f8 n0 G" m, M7 L. ?1 Qتېلېۋىزۇر پروگراممىلىرىنىڭ سەرخىللىقى ئادەمنى ئۆزىگە جەلپ قىلىدۇق ، بالىلارنىڭ مېڭە تەرەقىياتىغا توسقۇنلۇق قىلىدۇ.
& K% Y1 e4 q/ H6 P3 J& lتېلېۋىزۇر پروگراممىلىرى ئادەمنىڭ دىققىتىنى يىغىش ئۈچۈن ،ئۈزلۇكسىز تۈردە ئىكراننى رەڭگارەڭلىشىپ،چىرايلىق خەتلەر چىقىشقا ،ئاۋازمۇ ھەرخىل چىقىشقا باشلايدۇ ، بۇنىڭ بىلەن مىڭىنىڭ غىدىقلىنىشى كۈچىيىدۇ،بۇ پەقەت مېڭىدە ئەسلى بار بولغان نېرىپلارنى غىدىقلايدىغان بولۇپ بالىنىڭ تەپەككۇر تەرەققىياتى ئۈچۈن ھېچقانداق رولى يوق. o- O. M4 z/ E4 @- t
كالىفورنىيە ئۇنىۋېرىستېتى سان-فرانسىسكو تارمىقىنىڭ كىلىنكىلىق داۋالاش بۆلىمىنىڭ ياردەمچى پروفىسسورى جېررى بىر پارچە ماقالىسىدە مۇنداق دەيدۇ:«بوۋاقلارنىڭ مېڭىسى ھەرىكەتنىڭ ئەسلى ھالىتىنى ئىگەللەيدۇ،تەرەققىي قىلىدىغان دائىرىسى بولسا، مەركىزىي نېرۋا ئەتراپىدىكى ھېسسىيات رايونى.4 ياش ئەتراپىغا بارغاندا ، بۇ ئىككى تەرەپ يۇزدە ئون پىرسەنت ئەتراپىدا ئۇلىنىدۇ.ئاندىن مېڭە تەرققىياتى ئاساسىي گەۋدىسى تەپەككۇرنى تەرەققىي قىلدۇرۇشقا ئۆتىدۇ.ئوخشاش بولمىغان تەرەققىيات باسقۇچىدا ، نېرۋا ئوخشاش بولمىغان غىدىقلاشقا ئۇچرايدۇ ، بۇنىڭ بىلەن نېۋرونلار تەرەققىي قىلىشقا باشلايدۇ.; ]+ e- r; K4 s, q( `+ @
تىلىۋىزور ئىكرانى ۋە ئاۋازىنىڭ غىدىقلىشى نېرۋىنى ئىزچىل ھالدا ئەسلىي ھالەتتە ساقلايدۇ،تەپەككۇرنى تەرەققىي قىلدۇرۇشقا ئامالسىز.تەپەككۇر رايونى ئەڭ ئاز دىگەندە 5تىن 10 سېكۇنتقىچە بولغان ۋاقىتتا غىدىقلاشنى بىر تەرەپ قىلالايدۇ.بىراق نۇرغۇن تىلىۋىزور پروگراممىلىرى ھەر بەش –ئالتا سىكونىتتا ئەمەس 2-3 سىكۇنتتا ئېكران يۇزىدە چىقىۋاتقان سۇرئەت ئۆزگىرىپ تۇرىدۇ.تەپەككۇر رايونى بۇ جەريانغا قاتنىشىشقا ئامالسىز., a5 P0 F9 R, `4 i% c' \$ h4 K
مائارىپ پىسخولوگلىرى خاررىنىڭ «روھىيەت كىرزىسى»دېگەن ئەسىرى بەس-مۇنازىرىنى بەكلا قوزغىۋەتتى ، ئۇ مۇنداق دەيدۇ:«ئەگەر بالىلاردا تەپەككۇر كەم بولىدىكەن،تىلۋىزۇر نومۇرلىرى قانچە سەرخىل بولۇپ كەتسىمۇ بالىنى ئەقىللىق قىلالمايدۇ9 }# x1 a+ z! \! M/ ^
ئۇزاق ۋاقىتتىن بېرى ،بۇنداق غىدىقلىنىش بالىلار تەپەككۇرىنى تەرەققىي قىلدۇردى دىگەندىن كۆرە ئادەمنى ئۈمىدسىزلەندۈردى دېگەن ئەۋزەل.1 ^9 J2 M. V- H/ ]* C9 G6 H$ U) A
% G; U+ ?$ y# Q3 ]1 i
; h2 N7 _: g5 U5 k' l! M6 G" oرەڭدارلىق ئادەم ئوڭ-سول مېڭىسىنىڭ تەڭپۇڭسىزلىقىنى كەلتۇرۇپ چىقىرىدۇ- O0 W/ D: ]; s1 i5 `3 v, p
تىلىۋىزور ئىكراننىڭ رەڭدارلىقى ئۇنىڭ مۇھىم تارقىلىش شەكلى،بۇنداقتا ئوڭ-سول مىڭىنىڭ تەرەققىياتى تەڭپۇڭسىزلىشىدۇ.; e; E; t$ N1 l
«روھىيەت كىرزىسى »دېگەن كىتاپتا كۆرسىتىلىشىچە ،تىلىۋىزور سول مىڭىنىڭ غىدىقلىنىشىنى ئازايتىپ،ئوڭ-سول مىڭىنىڭ ئۇلىنىشىغا تەسىر كۆرسىتىدىكەن ، بۇ بالىنىڭ كەلگۈسى ئەقلىي تەرەقىياتىغا ۋە ئىجادچانلىقىغا تەسىر كۆرسىتىدىكەن.
0 _8 r7 S" A2 U! N- i- i: X+ Uئادەمنىڭ ئوڭ مېڭىسى بىۋاسىتە ھالدا سېزىدۇ،كۆرۈش سەزگۈسىنىڭ تەسىرى،رەڭگارەڭلىكى ، يېڭىچە بولغان تەجىرىبىسى ئالاھىدە تەسىرى بار.
4 @ Q: {/ n. D2 P+ b* Wسول مېڭە ئادەتتە لوگىكىلىق تەپەككۇرنى بىر تەرەپ قىلىدۇ،ئاۋازنى تەھلىل قىلىدىغانغا مەسئول .
2 ^- M" H8 i, O& O1 L" _تىلىۋىزور ئىكرانى رەڭگىنىڭ غىدىقلىشى ،ئادەتتە ھەممىسىنى ئوڭ مېڭە بىر تەرەپ قىلدىغانلىقى ئۈچۈن سول مېڭىگە بولغان غىدىقلاشنى ئازايتىدۇ ، بۇنىڭلىق بىلەن سول مېڭە ئىقتىدارىنى ئاجىزلاشتۇرىدۇ.بۇ تىلغا ،ئوقۇشقا ھەم تەھلىل قىلىشقا ئېغىر دەرىجىدە تەسىر كۆرسىتىدۇ.0 d; O z4 |! Y y$ l5 L7 k
7 H7 F w( e1 g, v- q
0 V Z- i* t2 M6 U/ |تىلىۋىزور كۆرىۋاتقان كۆزلەر كىتاب كۆرۈشتىن ئېرىنىدۇ.
0 S" ^- ?! I6 P& S% ]' L) U& h8 E1 N% J1 J# Z) \; U- N T
. y$ D6 V) g* |) x* |, I+ d# `- {تىلىۋىزور بالىلارنىڭ ئوقۇشىغا تەسىر كۆرسىتىپ، ئۇلارنىڭ كىتاب ئوقۇش ۋاقتىنى ئىگەللىۋالىدۇ ۋە كۆرۈش قۇۋۋىتىگىمۇ تەسىر كۆرسىتىدۇ.تىلىۋىزور كۆرگەندە ،كۆز گۆھىرى ناھايىتى ئاز مىدىرلايدۇ،ئىزچىل ھالدا تىلىۋىزور ئىكرانىغا تىكىلىپ تۇرىدۇ.% \' g( f ~1 x$ y5 l
كىتاب كۆرگەندە كۆز بەتنىڭ بىشىدىن-ئاخىرىغىچە مىدىرلايدۇ،كۆز ھەرىكەت جەريانىدا ئېنېرگىيە ۋە كۈچكە موھتاج بولىدۇ.لېكىن تىلىۋىزور كۆرگەندە ئوخشىمايدۇ.
" K$ z# h) ^: {* y
% o8 m! p9 g* |: F8 h' ?5 s/ Q" R6 z! `7 D# m' M; U& q
تىلىۋىزور كۆزگە زىيان قىلىشتىن باشقا يەنە يۈرەكنى ھۇرۇن ھەم پاسسىپ قىلىپ قويىدۇ.+ }, l: G" {) z; i; z& U
/ M" A' `4 u; ~. Z9 }
: u7 T; {8 v. ^ھەقىقىي ئۆگىنىش ۋە مەسلىنى ھەل قىلىش ئاكتىپچانلىق ۋە بەرداشلىق بېرىشقا توغرا كېلىدۇ.ئالاباما ئۇنىۋېرىستېتى پروفىسسورى بىرايىن مۇنداق دەيدۇ:«تىلىۋىزور ئادەمنىڭ دىققىتىنى يىغىش ئىقتىدارىنى تۆۋەنلىتۋىتىدۇ.»ئۇ بالىلار تېلېۋىزىيە پروگراممىسى كۆرۈپ بولغاندىن كېيىن بالىلارنى كىتاب ئوقۇش ياكى تىپىشماق تىپىشنى تەلەپ قىلغان ، لىكىن بالىلارنىڭ بەرداشلىق بېرىش كۈچى ياكى ئىرادىسى ھەممىسىنىڭ تۆۋەن بولغان.
1 H5 [* L4 i T0 H6 u. Vچۈنكى تېلېۋىزىيە پروگراممىلىرى بالىلارنى دىققىتىنى مەركەزلەشتۈرەلمەيدىغان قىلىپ قويغان ،بىرەر قىيىن مەسلىگە دۇچ كەلگەندە كۆڭلى بىر جايدا تۇرماي ھەردائىم تېمىنىڭ يۆتكىلىشىنى ساقلىغان.. ~9 N3 D/ h: C: n
بالا ئۆزىنىڭ نەزىرىدىكى قار مەلىكىنى ئىپادىلەپ بېرەلمەيدۇ.
Q8 ]1 ^. F5 E2 a" y4 Cتېلېۋىزۇر بالىنىڭ كىتاب ئوقۇشىغا تەسىر كۆرسىتىپ ،بالىنىڭ بۇ ئادىتىنى ئۆزگەرتىۋىتىدۇ ، شۇنىڭ بىلەن بالىدا تەسەۋۋۇر كۇچى يوقىلىشقا باشلايدۇ./ j0 R1 F. J3 R. C& y
چىكاكو ئۇنىۋېرىستېتى ھاياتلىق پىسخولوگىيە مۇتەخەسىسى لېۋى :«بالىلار كىتاب ئوقۇۋاتقاندا ،چوقۇم ئۆزى بارلىق جەريانلارنى ئويلاپ چىقىشى كېرەك.بالا بىر تەرەپتىن كىتاب ئوقۇپ يەنە بىر تەرەپتىن ئاشۇ كىتاپتىكى پىرسۇناژلارنى تەسەۋۋۇر قىلىشنى ئۆگىنىشى ،كىتاب ئىچىدىكى مەزمۇنلارنى بىر-بىرلەپ تەسەۋۋۇرىدىن ئۆتكۈزىشى ، ئۇنىڭدىن باشقا پىرسۇناژلارنىڭ كەيپىيات ئالاھىدىلىكىنى تەسەۋۋۇر قىلالىشى كېرەك.بۇنىڭدا تەسەۋۋۇرنىڭ ئىشىكىنى كەڭرى ئىچىۋىتىش ناھايىتى مۇھىم.
5 m: f- O: d' e# @6 Z0 m4 O' N) O9 e6 k6 H3 U- p
- N- P% [" d m, e: p8 `
تەسەۋۋۇرنىڭ قاتماللىشىشى –ئىنتايىن زور بىر يۇقىتىش) [/ X! S% w. R' d
3 s. {4 y( b4 i/ J
/ q4 V; R' F/ o8 z7 f
ئەگەر ئوخشاش بىر ھېكايىگە نىسبەتەن سىزدە ئاۋۋال كىتاب ئوقۇپ ئاندىن كىنو كۆرۈش ئادىتى بولسا بۇ يوقىتىشنى بەلكىم چۈشىنىشىڭىز مۇمكىن.
! C/ ^0 k. S! h! a1 J _* I! tئۇزۇن گەپنىڭ قىسقىسى،قىسقىسى تىلىۋىزور ئادەملەرنىڭ ئۈچ ئالاھىدىلىكگە تەسىر كۆرسىتىدۇ.«تېلېۋىزۇر ۋە بالىلار روھىيىتى»دېگەن كىتاپتا:«ئىنسانلار ھاياتىنىڭ ئالدىنقى ئۈچ مەزگىلىدە بالا ئالدى بىلەن مېڭىشنى ،سۆزلەشنى،تەپەككۇر قىلىشنى ئۆگىنىدۇ.بىراق تىلىۋىزور بالىلارغا ئولتۇرۇشنى ئۆگىتىدۇ،پايدىلىق پاراڭلارنى قىلىدىغانغا ۋاقىت يوق،شۇڭلاشقا ئادەمنىڭ تەپەككۇرىغا ئېغىر دەرىجىدە تەسىر كۆرسىتىدۇ.
& p$ X5 h+ F' w2 Nتەپەككۇرنى گاللاشتۇرىدۇ
9 O# P) W0 h' m! ^% a* C* ]ئەنگلىيە بالىلار ئەدەبىياتچىسى دال 1964-يىلى يازغان «چارلىز ۋە شاكىلات زاۋۇتى»دىگەن كىتابى ھەرخىل تىللارغا تەرجىمە قىلىنغان بولۇپ ، كىتاپتا مۇنداق يىزىلغان:
, B5 q7 X1 |) ?( h. R تېلېۋىزۇر مېڭىدىكى ھىسىياتنى ئۆلتۈرىدۇ،' E$ u7 t' o: o) g9 g* i$ {$ Z1 \
ئۇ يەنە تەپەككۇرنى يوقىتىدۇ.
: [; x+ @. z( [% B; N9 R6 o ئۇ روھىيەتنى توسىدۇ ۋە قالايماقانلاشتۇرىدۇ.
2 x3 X$ L, G4 K; j, b& ^ ئۇ بالىنىڭ كاللىسى قاتمال ۋە قارىغۇ قىلىپ قويىدۇ.
6 F. c, j. G. M# b, F بالا خىيال قىلىشنى ،تەپەككۇر ئالىمىنى كېزىشنى ئۇنتۇيدۇ.
1 O9 x! v3 m# p1 Jئۇنىڭ كاللىسى پەقەت قوبۇل قىلىشنى بىلىپ ئويلاشنى بىلمەيدۇ.! W& E2 W8 s h
ئۇنىڭ تەسەۋۋۇرى قۇلۇپلىنىپ قالىدۇ.! q$ R2 q3 R" j/ t% C
2 Z+ ~: R% I. Y& U5 G4 l# P0 ~/ V
9 o- k9 Q9 T# d- l
تېلېۋىزورنى ئېتىۋېتىپ ،بالىغا بۇ ھىكايىنى ئېيتىپ بېرىڭ ، ئۇنىڭ تەپەككۇرى قاناتلانسۇن.بالا بىلەن بىرلىكتە دۇنيانىڭ ماھىيىتىنى چۈشىنىشكە تىرىشىڭ ، بالىغا ساغلام ئۆگىنىش مۇھىتى يارىتىپ بېرىڭ.; _+ D" A# [9 [) G; r& h( W/ g+ X
ئەمدى ئايىغى چىقىۋاتقان بالىنى تېلېۋىزۇر ئالدىدا ئولتۇرغۇزۇپ قويماي ، ئۇنىڭغا يېتىلىش پۇرسىتى يارىتىپ بېرىڭ.
! [9 X" ^9 @' _$ c
% v$ r m, L5 W% E+ T) h5 S/ D! q5 T- n' I5 n% j, o4 w ~- V/ h
مەنبە: http://blog.sina.com.cn/s/blog_6322dcac0100knn5.html
2 z$ E; y$ G3 y) d' g, L% Y/ m8 E. Y3 I8 Y* T+ o& |
: a4 f% J+ t q2 o. b/ e) aتەرجىمە قىلغۇچى:كۆكنۇر ئۇچۇر بۆلىمىدىن رازىيە ساتتار2 [3 q' y, K; g7 s( ]% r
4 g3 U) _0 F- B, ^9 ~
ئىزدىنىش مۇنبىرىدىن يۆتكەلدى:http://bbs.izdinix.com/thread-56725-1-1.htmlچۈشۈرۈش
كىرگۈزگۈچ
ئايال
بالا
پەن
ئىللىق |
| |
ياقتۇرىشىڭىز مۇمكىن؟ مۇناسىۋەتلىك تېمىلار |
بۇ تېمىلارغىمۇ ئىنكاس يېزىلغان مۇناسىۋەتلىك باشقا تېمىلار
ئاپتورنىڭ نادىر تېمىلىرى - تېخىچە نادىر تېما يازمىغان ئوخشايدۇ ...
مۇناسىۋەتلىك نادىر تېمىلار
ئاپتورنىڭ بارلىق تېمىلىرى
|
| |
|