خەۋەر1 P4 f- q# E: n! U' Y. {
+ |/ x. Q2 {, N
8 v7 a6 L: N; O8 S8 S; u3 qبېيجىڭ ئۇنىۋېرسىتېتىنىڭ پروفېسسورى جېڭ يېفۇ
! r: C' x0 Z( ~/ u- l) [! `/ d( p2 o( @ 0 z1 V0 m! A! _7 R: L$ d% z d6 @
شىنخۇا تورى خەۋىرى، نۇر تورى تەرجىمىسى: 12 يىللىق ئوتتۇرا- باشلانغۇچ مەكتەپ مائارىپى ئادەمنى ئىمتىھان ماشىنىسى قىلىپ قويامدۇ؟ يېقىندا، گۇاڭجۇدا ئۆتكۈزۈلگەن تۇنجى قارارلىق گۇاڭجۇ مائارىپ مۇنبىرىدە، بېيجىڭ ئۇنىۋېرسىتېتىنىڭ پروفېسسورى جېڭ يېفۇ ئاساسلىق نۇتۇق سۆزلىگۈچىنىڭ بىرسى سۈپىتىدە، جۇڭگو مائارىپىنىڭ ھازىرقى ئەھۋالىنى ئانالىز قىلدى.
: E2 z/ b3 ^+ p; }. e3 _بېيجىڭ ئۇنىۋېرسىتېتىنىڭ پروفېسسورى جېڭ يېفۇ جۇڭگونىڭ ئوتتۇرا دەرىجىلىك مائارىپى (باشلانغۇچ مەكتەپ مائارىپىدىن كېيىن، ئالىي مەكتەپ مائارىپىدىن ئىلگىرى) نىڭ ھازىرقى ئەھۋالىنى پرېسلانغان پېچىنىگە ئوخشىتىپ مۇنداق دېدى: ئوقۇغۇچىلارنىڭ تالانتى ۋە ئىقتىدارى ئوخشاش بولمايدۇ، مائارىپ ئورگانلىرىنىڭ ئۇسۇلى دائىم يۇقىرىدىكىنى بېسىش، تۆۋەندىكىنى كۆتۈرۈشتۇر. يەنى نەتىجىسى ياخشى ئوقۇغۇچىلار چەكلىمىگە ئۇچرايدىغان، نەتىجىسى بىر قەدەر ناچار ئوقۇغۇچىلار ئۆگىنىشكە مەجبۇرلىنىدىغان بولۇپ، خەۋەر ئالىدىغان نومۇر ھادىسىسى كېلىپ چىقىدۇ.
; @: h* n8 L4 g: Lجېڭ يېفۇ مۇنداق دېدى: «نوبېل مۇكاپاتىغا ئېرىشكەن جۇڭگولۇقلارنىڭ بىرسىمۇ چوڭ قۇرۇقلۇقتىكى ئوتتۇرا- باشلانغۇچ مەكتەپ مائارىپىدا تەربىيەلەنمىگەن. مېنىڭچە جۇڭگودا 12 يىللىق ئوتتۇرا- باشلانغۇچ مەكتەپ مائارىپىدا تەربىيەلەنگەنلەر خارۋارد، يالې قاتارلىق دۇنياغا داڭلىق ئالىي مەكتەپلەرگە كىرسىمۇ، ئەمما نوبېل مۇكاپاتىغا ئېرىشەلمەيدۇ، چۈنكى 12 يىللىق ئوتتۇرا- باشلانغۇچ مەكتەپ مائارىپى كىشىلەرنى تەسەۋۋۇر قىلىش كۈچى ۋە ئىجادكارلىقى بولمىغان ئىمتىھان ماشىنىسىغا ئايلاندۇرۇپ قويىدۇ.»
& M' w( j5 M" v4 {4 ?- R
5 ]+ e% L, L- g4 Z5 q8 I7 F% Q, t
جېڭ يېفۇ گېرمانىيەنىڭ مائارىپ ئەندىزىسىدىن مىسال كەلتۈرۈپ، بۇنىڭدىن ئۆرنەك ئېلىشقا بولىدۇ، دەپ قارىدى. گېرمانىيە مائارىپىدا ئۈچ خىل تۈزۈم قوللىنىلغان بولۇپ، ئوقۇغۇچىلار باشلانغۇچ 4- يىللىقنى تاماملىغاندىن كېيىن ئاساسىي گەۋدە ئوتتۇرا مەكتىپى، رېئال ئوتتۇرا مەكتەپ ۋە ئىجدىمائىي پەنلەر ئوتتۇرا مەكتىپىدىن ئىبارەت ئۈچ خىل ئوتتۇرا مەكتەپكە ئايرىلىدىكەن، بۇلارنىڭ ھەر قايسىسى ئۈچتىن بىر قىسىمنى ئىگىلەيدىكەن. بۇنىڭ ئىچىدە پەقەت ئىجتىمائىي پەنلەر ئوتتۇرا مەكتىپىدىكى ئوقۇغۇچىلارلا ئالىي مەكتەپكە كىرەلەيدىكەن، ئاساسىي گەۋدە ئوتتۇرا مەكتىپى، رېئال ئوتتۇرا مەكتەپتىكى ئوقۇغۇچىلار بولسا كەسپىي مەكتەپلەرگە كىرىدىكەن. گېرمانىيەدە ئالىي مەكتەپ بىلەن كەسپىي مەكتەپلەرنىڭ ئورۇن جەھەتتە ئەلا- تۆۋەنلىك پەرقى بولمايدىكەن. e) ?6 }5 |/ x* n% V# F- z6 M
ھالبۇكى، جېڭ يېفۇ يەنە مۇنداق كۆرسەتتى: جۇڭگونىڭ گېرمانىيەدىكى ئېقىمغا ئايرىلغان مائارىپ ئەندىزىسىدىن ئۆگىنىشىدە نۇرغۇن توسالغۇ بار، ئالدى بىلەن جۇڭگودا كەسپىي ئوتتۇرا مەكتەپلەر ئانچە ياخشى ئەمەس بولۇپ، ئالىي مائارىپ بىلەن ئورۇن جەھەتتە كۆپ پەرقى بار. ئۇنىڭدىن باشقا پۈتۈن جەمئىيەتتە ئوقۇش تارىخى رىقابىتى ئەۋج ئالغان./ \& h! b' c. y, |: V6 E6 C
: m+ k; q4 R1 l6 }. ?2 e
مەنبەسى:http://www.nur.cn/news/2013/10/138483.shtml
كىرگۈزگۈچ
ئايال
بالا
پەن
ئىللىق |