- تىزىملاتقان
- 2012-9-6
- ئاخىرقى قېتىم
- 2012-10-15
- ھوقۇقى
- 20
- جۇغلانما
- 249
- نادىر
- 0
- تېما
- 10
- يازما
- 21

- يوقلىما
- 12
قىزغىنلىق- 65 سەر
تىللا- 14 دانە
تۆھپە- 37 سەر
شۆھرەت- 47 سەر
| قانداق قىلغاندا تىل-ئەدەبىيات دەرىسدەئۈنۈم ھاسىل قىلغىلى بولىدۇ ؟
تىل-ئەدەبىيات دەرىسلىكى تىل ، يىزىق ۋە ئەدەبىيات ئاساسى بىلىملىرى ھەمدە جەمىئيەت ۋەتەن ، دۇنيا ، ئىجدىمائىي رىئاللىق ھەققىدىكى تۇنۇشىنى كىڭەيتىش ، ئىجدىمائىي تۇرمۇشقا ماسلىشىش ئىقدىدارىنى يىتىلدۈرۈپ ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۈنۋىرسال ساپاسىنى يۇقىرى كۆتۈردىغان قوراللىق خارەكتىرى كۈچلۈك ئىجدىمائىي پەندۇر.تىل-ئەدەبىيات دەرىسىنى ، ھەم قوراللىق ھەم ئومۇمىيلىق ھەم ئۈنۋىرسالىققا ئىگە بولۇپ ،ئوقۇتۇش قەدەم باسقۇشلۇق ئەمەلىي ئۈنۈم مەقسەت قىلىنغان ھالدا بىر قاتار ياخشى نەتىجە ھاسىل قىلغىلى بولىدۇ قانداق قىلغاندا تىل-ئەدەبىيات دەرىسدە ياخشى ئۈنۈم ھاسىل قىلغىلى بولىدۇ ؟ 1. ئوقۇتقۇچى ئالدى بىلەن ئوقۇغۇچىلارغا تىل-ئەدەبىيات دەرىسىنىڭ مۇھىملىقى تونۇشتۇرۇش كىرەك ، ئۇلارغا تىل-ئەدەبىيات ئۆگىنىشنىڭ ئەھمىيتى دەرىسنىڭ چىتىلىش دائىرسى ئوقۇتۇش مەقسىدى قاتارلىقلارنى ئىنىق بىلدۈرۈپ ئۇلارنى بۇ دەرسىنىڭ ئەھمىيتى جەمىيەتنى تۇرمۇشىنى چۈشىنىش ھەم بۇندىن كىيىنكى ئۆسۈپ يىتىلىش جەريانىدا ئوينايدىغان رولى . ئاناتىلىنى ئۆگىنىش مۇكەممەللەشتۈرۈشتە ئوينايدىغان رولى قاتارلىقلارنى ھەققىدە ئىنىق چۈشەنچىگە ئىگە قىلىش كىرەك . 2 . ئوقۇتقۇچى دەرىسنى ئەتراپلىق سىستىمىلىق تەييارلىشى كىرەك ، تىل ئەدەبىيات دەرىسىنىڭ چىتىلىدىغان مەزمۇنى كەڭ بولغانلىقى ئۈچۈن ئوقۇتقۇچى كۆپ تەرەپلىمە بىلىم قۇرۇلمىسىغا ئىگە بولۇشى شۇ سائەتلىك دەرىسنى تەييارلىغاندا مۇناسىۋەتلىك ماتىرياللارنى كۆرۈپ ئۆزىنىڭمۇ بىلىم دائىرسىنى مۇستەھكەملەش ئاساسىدا ئوقۇتۇش مەقسىدى ئىنىق دەرىس مەزمۇنلىرى رەتلىك ھەر قايسى قاتلام ۋە ئوقۇتۇش جەريانلىرى سىستىمىلىق ئورۇنلاشتۇرۇلغان ھالدا دەرس تەييارلاش كىرەك . بۇنداق قىلغاندا ئوقۇتۇشتا تىخىمۇ ياخشى مەقسەتكە يەتكىلى بولىدۇ. 3. ئوقۇتقۇچى دەرىسنىڭ جەلىپكارلىقىغا دىققەت قىلىشى كىرەك ، دەرىس ئۆتۈشتىن ئىلگىلىرى ئوقۇتقۇچى شۇ سائەتلىك ئائىت تارىخى ۋەقە ، ھىكايە قىزىقارلىق ئىشلارنى سۆزلەپ بىرىپ دەرس مەزمۇنىغا باشلاپ كىرسە ياكى دەرس ئۆتۈش جەريانىدا جانلىق قىزىقارلىق ئوقۇتۇش ئۇسۇللىرنى قوللىنىپ دەرىسخانا كەيپىياتى جانلاندۇرۇپ ئوقۇتۇش ئۈنۈمىنى ئاشۇرغىلى بولىدۇ . 4. ئوقۇغۇچىلارنى پائال تۈردە يىزىقچىلىق ۋە ئاغزاكى ئالاقە پائالىيتىگە تەشكىللەش كىرەك .ئوقۇغۇچىلارنى ئەقلىي يىزىقچىلىق ۋە ئاغزاكى ئالاقە ، نۇتۇق سۆزلەش پائالىيتى ئىلىپ بارغاندا ئوقۇغۇچىلار ئۆگەنگەن نەزىريىۋى بىلىملەرنى ئەمەىليەتكە ئايلاندۇرۇش پۇرسىتى يارىتىپ بىرىش شۇنداقلا ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۆزگەرتىش تۇيغۇسىنى كۈچەيىتكىلى بولىدۇ.ئوقۇغۇچىلارنىڭ يىزىقچىلىق ۋە ئاغزاكى ئالاقە ئارقىلىق تەشكىللەپ تىل-ئەدەبىيات دەرىسنىڭ ئوقۇغۇچىلارنىڭ تىل-يىزىق ئىپادىلەش ساپاسىنى يۇقىرى كۆتۈرۈش ئىبارەت ۋەزىپىنى ئىشقا ئۆستۈرۈش مەقسىتىگە يەتكىلى بولمايدۇ.
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا گۇلزار تەھرىرلىگەن. ۋاقتى 2012-9-11 11:17
|
|