ئۇتۇقلۇق ئوقۇتقۇچىنىڭ 15 ئالاھىدىلىكى
1.تولۇپ تاشقان قىزغىنلىقى بولۇش. ئوقۇتقۇچىنىڭ تولۇپ تاشقان قىزغىنلىقى بولسا،ئۆگۈنىشنى قىزىقىش كەيپىياتىغا تولدۇرالايدۇ. 2.كەسىپ بىلىملىرىگە پىششىق بولۇش.ئوقۇتقۇچى ئۆز كەسپىدە تەرەققىي قىلىشقا قاتتىق كۆڭۈل بۆلۈش كېرەك.مەيلى ئەمدىلا مۇنبەرگە چىققان يېڭى ئوقۇتقۇچى ياكى كۆپ يىلئوقۇتۇش بىلەن شۇغۇللانغان ئوقۇتقۇچى بولۇڭ ،ئۆگەنگەن كەسپىڭىزنىڭ تەرەققىيات ۋەزىيىتىگە يىتىشىپ مېڭىڭ. 3.ئوقۇتۇشنى ياخشى تەشكىللەش.ئوقۇتقۇچىنىڭ ئوقۇتۇشنى ئۈنۈملۈك تەشكىللىشى ئوقۇغۇچىلارنى تېخىمۇ كۆپ ئۈنۈملۈك ئۈگۈنۈش ۋاقتىغا ئىگە قىلىدۇ. 4.ئوقۇتۇشتا جانلىق بولۇش .ئۇتۇق قازانغان ئوقۇتقۇچى ئوقۇتۇشقا پۈتۈن ھىسسياتى بىلەن بېرىلىدۇ؛دەرىسخانىدا مەلۇم موقۇم ئورۇندا تۇرىۋالماي سىنىپنى ھەر بىر بۇلۇڭىغىچە جانلاندۇرالايدۇ. 5.ياخشى پوزىتسىيە بولۇش.ئوقۇغۇچىلار پائال يۇقۇرى ئۆرلەيدىغان ئوقۇتقۇچىغا مۇھتاج،شۇڭا ئوقۇغۇچىللىرىڭىزغا سۆزلەيدىغان مەزمۇنغا ، ئۇلارغا سۆزلىگەن چاغدىكى تەلەپپۇزىڭىزغا كۆڭۈل بۆلۈڭ. 6.دەرىسخانىنى ئۇتۇقلۇق باشقۇرۇش.ئىنتىزاملىق،تەرتىپلىك سىنىپ موھىتى ئوغۇچىلارنىڭ ئوقۇشنى مۇۋەپەققىيەتلىك تاماملىشىنىڭ ئاساسى كاپالىتى. 7.ئوقۇتۇش جەريانىنى پىلانلاش.ئوقۇتقۇچى ئوقۇتۇش جەريانىنى ئوقۇش باشلانغاندىلا ئوبدان پىلانلاپ ،تۈرلۈك ئوقۇتۇش پائالىيەتلىرىنى ياخشى ئورۇنلاشتۇرۇش كېرەك. 8.كىشىلىك مۇناسىۋەت ماھارىتى بولۇش.تەربىيە ئادامگە مۇناسىۋەتلىك ئىش بولۇپ، ياخشى كىشىلىك مۇناسىۋەت ئىنتايىن موھىم. 9.ئېنىق ئىپادىلەش قابىلىيىتى بولۇش.نۇرغۇن ئوقۇغۇچى ئۆزلىرىنىڭ ئۆەۈنۈش مەزمۇنىئۆگۈنۈش مەخسىدىنى بىلەلمەيدۇ،ئۇلار ئوقۇتقۇچىنىڭ ئېنىق ئىپادىلىشى چۈشۈنۈشلىك سۆزلىشى،ئوقۇتۇش مەزمۇنىدىن ئۆلگە كۆرسىتىشى،ئۆگۈنىش مەخسىدىنى ئېنىق چۈشەندۈرۈپ بېرىشىگە مۇھتاج. 10.ئۈنۈملۈك سۇئال سوراش.سۇئال سوراش(بارلىق ئوقۇغۇچىلاردىن ياكى ئايرىم ئوقۇغۇچىلاردىن سۇئال سوراش) بىر خىل كۈچلۈك ئوقۇتۇش قورالى بولۇپ،ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئىجادىي تەپەككۇرىنى ئۈنۈملۈك يىتىلدۈرەلەيدۇ.ئوقۇغۇچىلاردىن سۇئال سورىغاندا ،ئۇلاردىن دەرھال جاۋاپ بېرىشنى تەلەپ قىلماسلىق كېرەك. 11.ئەھۋالغا يارىشا ئوقۇتۇش.ئوقۇتۇش دۇچ كېلىدىغان ئەڭ چوڭ خىرىسنىڭ بىرى ئوقۇغۇچىلار ئارسىدا زور پەرىقنىڭ مەۋجۇت بولۇشى،ئوقۇتقۇچى ئوقۇتۇشنى ئاڭلاش،كۆرۈش سەزگۈسى ۋە قول سېلىپ ئىشلەش ماھارىتىنى ئۈنۋېرسال تەدبىقلاش ئارقىلىق تەشكىللىشى ھەمدە ئۇلارغا ئايرىم كونسۇلتاتسىيە قىلىپ بېرىشى كەرەك. 12.سىنىپقا مۇۋەپپەقىيەت تۇيغۇسى بەخىش ئېتىش. ئۇتۇق قازىنىش نىسبىتى ئىنتايىن موھىم. ئوقۇغۇچىلار ئىزچىل جاپالىق ئۆگۈنىش بىلەن شۇغۇللانسا، ئوڭۇشسىزلىق تۇيغۇسى ئاسانلا پەيدا بولۇپ، ئۆزىگە بولغان ئىشەنچىسى تۆۋەلەپ كېتىدۇ. 13.چوڭ ئۈمىد كۈتۈش. ئوقۇتقۇچى ئوقۇغۇچىلاردىن چوڭ ئۈمىد كۈتۈشى،شۇ ئارقىلىق ئۇلارنى ئۈمىدلەندۈرۈشى كېرەك. 14.كۆڭۈللۈك كەيپىيات يارتىش. ئوقۇتۇقۇچى سىھرىي كۈچكە ئىگە ئۆگۈنۈش موھىتىنى ئەمەس ،بەلكى كۆڭۈللۈك ئۆگۈنۈش موھىتىنى يارتىشى كېرەك.كۆڭۈللۈك ئۆگۈنۈش موھىتى ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئۇتۇقلۇق ئۆگۈنىشىىنىڭ يېقىلغۇسى. 15.ئېلاستىكىلىق ئوقۇتۇش. ئوقۇتۇش ئېلاستىكىلىقنى تەلەپ قىلىدۇ.قاتمال ئوقۇتۇش پىلانى بويىچە ئىش كۆرمەي، بەلكى كونكىرىت ئەھۋالغا ئاساسەن ئوقۇتۇشنى تەڭشىيەلەيدىغان بولۇشىڭىز، ئوقۇغۇچىلارنىڭ ئېھتىياجىنى سەزگۈرلۈك بىلەن ھېس قىلىپ، ئادەت ۋە قائىدىنى ئۆزلۈكسىز ئۆزگەرتىپ، ئۇلارغا ياردەم بېرىشىڭىز كېرەك.

مەنبە: «شىنجاڭ مۇئارىپى» ژۇرنىلى

|