پارول قايتۇرىۋېلىش
 تىزىملىتىش

QQغا كىرىش

دەھشەت قولاي، باشلايلى

جەمئىي يوللانغان مىكروبلوگ 994 تال  

مىكروبلوگ يېڭىلىقلىرى

كۆرۈش: 463|ئىنكاس: 9

ئوقۇغۇچىنى بۇنچە قاپ يۈرەك قىلىۋەتكەن زادى كىم [ئۇلانما كۆچۈرۈش]تەلەي +1

Rank: 8Rank: 8

يوقلىما
176
قىزغىنلىق
1644 سەر
تىللا
1236 دانە
تۆھپە
766 سەر
شۆھرەت
966 سەر

مۇنبەر باشلىقىتىرىشچان ئەزانەمۇنىلىك ئەزامائارىپچىتۆھپىكار ئەزابايقاش باتۇرىكومپىيۇتىر ماھىرى

يوللىغان ۋاقتى 2012-3-9 11:14:32|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش

ئوقۇغۇچىنى بۇنچە قاپ يۈرەك قىلىۋەتكەن زادى كىم


        مەلۇم ئوتتۇرا مەكتەپنىڭ تولۇقسىز 1- يىللىقىدا ئوقۇۋاتقان 14 ياشلىق ئوقۇغۇچى مۇئەللىمىنى كۆپ قېتىم ئاشكارا تىللىغاندىن كىيىن، بىر كۈنى 50 ياشقا كىرىپ قالغان مۇئەللىمىنى ئىشخانىسىدىن كارىدورغا سۆرەپ ئەپچىقىپ، دادسىنىڭ كۆز ئالدىدىلا بەش مىنۇت توختىماي ئۇرغان، بۇنىڭ بىلەن مۇئەللىمنىڭ قورساق قىسمىدىكى يۇمشاق توقۇلمىلار ۋە تاغاق سۆڭىكى زەخمىلەنگەن، ئوقۇغۇچىنىڭ دادىسى باشتىن- ئاخىر بالىسىنىڭ مۇئەللىمىنى ئۇرۇشىغا قاراپ تۇرغان، بالىسىنى زوراۋانلىقتىن توسمىغان. بىر ئوقۇغۇچىنىڭ ئوقۇتقۇچىسىنى ئۇرغانلىقى كىشىنى ھەقىقەتەن غەزەپلەندۈرىدۇ . 14 ياشقا كىرگەن ئوقۇغۇچى نېمە ئۈچۈن شۇنچىۋالا غالجىرلىشىپ كېتىدۇ؟ بۇ ئوقۇغۇچىنى بۇنچە قاپ يۈرەك قىلىۋەتكەن زادى كىم ؟
        كىشىلەرنىڭ گۇناھىنى ئوقۇغۇچىنىڭ ئاتا- ئانىسىدا قويۇشى تۇرغانلا گەپ، ‹‹ ئالا ئىنەكنىڭ بالىسى چالا قۇيرۇق›› دېگەن مانا شۇ. ۋاھالەنكى، بىز بۇ ۋەقەدىن ئوقۇتقۇچىلارنىڭ جەمئىيەتتە ھۆرمەيلەنمەيۋاتقانلىقىنى، ئابرويىنىڭ چۈشۈپ كېتىۋاتقانلىقىنى كۆرىۋالالايمىز.
       مائارىپقا كۆڭۈل بۆلىدىغان، مائارىپنى تەتقىق قىلىدىغان ئەمما تەلىم- تەربىيە ئوقۇتۇشىنىڭ بىرىنجى سېپىدە ئىشلەپمۇ باقمىغان بەزى كىشلەر تەلىم - تەربىيە جەريانىدا كۆرۈلگەن بەزى مەسلىلەرنى ، ئوقۇتقۇچى- ئوقۇغۇچىلار ئوتتۇرىسىدىكى زىددىيەتنى مەكتەپكە ۋە ئوقۇتقۇچىلارغا ئارتىپ قويىدىغان بولىۋالدى، بۇنىڭ بىلەن ھەممىلا ئادەم ئوقۇتقۇچىلارغا قول شىلتىۋىرىدىغان ھەتتا ‹‹ ياخشى ئوقۇتالمايدىغان ئوقۇتقۇچىلار باركى، ياخشى ئوقۇيالمايدىغان ئوقۇغۇچى يوق›› دېگەننى دەستەك قىلىۋىلىپ، ئوقۇتقۇچىلارنى ئەيىبلەيدىغان بولۇۋالدى. ئىلگىرى، باشلانغۇچ مەكتەپ ئوقۇغۇچىلىرى بىرگە بىرنى قوشسا ئۈچ بولىدۇ دەپ سالسا مۇئەللىمىنىڭ تەنقىدىگە ئۇچرايتتى ؛ ھازىر بولسا ئوقۇتقۇچىلار ‹‹ماھىرلىق بىلەن يېتەكلىمىگەن›› دېگەن تەنقىدكە قالماسلىق ئۈچۈن بۇنداق ئوقۇغۇچىلارنى ‹‹تەسەۋۋۇر كۈچىگە باي ئىكەنسىز›› دەپ يالغاندىن ماختاشقا مەجبۇر بولماقتا؛ ئوقۇتقۇچىلار بۇرۇن ياخشى ئوقۇۋاتقانلارنى ئىلھاملاندۇرۇش ئارقىدا قالغانلارنى يېتەكلەش مەقسىتىدە ئوقۇغۇچىلارنىڭ نەتىجىسىنى تاختىغا چاپلاپ ئېلان قىلاتتى . ھازىر بۇنداق قىلىش ئوقۇغۇچىلارنىڭ غورۇرىغا دەخلى- تەرۇز يەتكۈزگەنلىك، روھىغا زەربە بەرگەنلىك دەپ قارىلىدىغان بولدى ؛ بۇرۇن مەكتەپ ۋە ئوقۇتقۇچىلار ئوتتۇرا مەكتەپ ئوقۇغۇچىلىرىنى مۇھەببەتلىشىشىتىن توسىيالايتتى ، ھازىر مائارىپ مۇتەخەسىسلىرىنىڭ قارىشىچە ‹‹ بالدۇر مۇھەببەتلىشىش›› نى توسۇش ئوقۇغۇچىلارنى ئوچۇقتىن- ئوچۇق كەمسىتكەنلىك بولىدىكەن؛ بۇرۇن چاتاق چىقارغان ئوقۇغۇچىلارنى ئوقۇتقۇچى تەنقىد قىلالايتتى، ئورنىدىن تۇرغۇزۇپ قويالايتتى، مەكتەپ جەرىمانە قويۇپ جازالىيالايتتى . ھازىر بۇنداق چارە ئاقمايدىغان بولۇپ قالدى . مەكتەپ ۋە ئوقۇتقۇچىلار ئوقۇغۇچىلارغا بىرەر جازا بەرگەن ھامان ، جامائەت پىكىرىنىڭ كۈچلۈك تەنقىدىگە ئۇچرايدىغان بولۇپ قالدى .
         ساپا مائارىپى ئومۇميۈزلۈك يولغا قويۇلۇۋاتقان بۈگۈنكى كۈندە، كىشلەر ‹‹ ئوقۇغۇچىلارغا تېخىمۇ كۆپ ئەركىنلىك ۋە ھوقۇق بېرىلسىكەن ›› دەپ ئۈمىد قىلىۋاتىدۇ . بۇنداق ئۈمىد ھەقىقەتەنمۇ يوللۇق. ئەمما، ئوقۇغۇچىلار بارغانسىرى كەپسىزلىشىپ ، قاپ يۈرەك بولۇپ مەكتەپنىڭ باشقۇرۇشىغا بويسۇنمايۋاتىدۇ، ئۇنىڭ ئۈستىگە جامائەت پىكىرىمۇ، مائارىپ سىياسىتىمۇ ئوقۇغۇچىلارغا يان باسىدىغان، چاپان ياپىدىغان بولۇپ كەتتى . بۇنداق ئەھۋال ئۆزگەرتىلمىسە، جەمئىيەت ۋە ئاتا- ئانىلار ئوقۇتقۇچىلارنىڭ خىزمىتىنى ھۆرمەتلىمەيدىغان ، چۈشەنمەيدىغان ماسلاشمايدىغان بولۇپ قالىدۇ. ئوقۇغۇچىلارمۇ ئوقۇتقۇچىلاردىن تەپتارىتمايدۇ.
ئوقۇتقۇچىنىڭ ئىززەت- ئابرويىنى خورلايدىغان ئىجتىمائىي پىسخىكا بۇنداق ئىشلارغا مۇنبەت تۇپراق بولۇپ بېرىۋاتىدۇ. ‹‹ ھارام شېخى چاتالمىغان كۆچەت دەرەخ بولمايدۇ››. بىز تەلىم- تەربىيدە بىر نۇقتىدىن يەنە بىر نوقتىغا ئۆتۈپ كېتىۋەرسەك، ئوقۇغۇچىلارنى زىيادە ئەركىتلىپ ، يولدىن چىقىرىۋىتىمىزمۇ- قانداق؟ تەنقىلەش ، باشقۇرۇش ۋە جازالاشنى تەلىم- تەربىيدىكى زۆرۈر ۋاستە دەپ قاراشقا بولامدۇ؟ بىز ئوقۇغۇچىلارنىڭ ھوقۇقىغا ، ئىززەت- ئابرويىغا ھۆرمەت قىلىشنى قايتا- قايتا مۇراجىئەت قىلىپ كەلدۇقيۇ، ‹‹ ئوقۇتقۇچىلارنىڭ ھوقۇقىنى كىم قوغدىشى كېرەك›› دېگەن مەسىلە ئۈستىدە ئويلىنىپ باقتۇقمۇ؟ ئوقۇتقۇچىلارغا ئىززەت- ئابروي كېرەكمۇ- يوق؟ ئوقۇغۇچىنىڭ ئوقۇتقۇچىسنى ئۇرۇش ۋەقەسى ئارقىلىق ، يۇقارقى مەسلىلەر ئۈستىدە ئويلىنىپ بېقىش تولىمۇ زۆرۈر.
                   مەنبە: چوغلان مۇنبىرى
نۇر چېچىشنى بىلمىسەڭ مەڭگۈ بىراۋنىڭ كۆلەڭگۈسى بۇلۇپ قالىسەن.

ئاتامان

ئاتامان

Rank: 9Rank: 9Rank: 9

قىزغىنلىق
6287 سەر
تىللا
6624 دانە
تۆھپە
3352 سەر
شۆھرەت
3910 سەر

ئاتامانمۇنبەر باشلىقىتىرىشچان ئەزانەمۇنىلىك ئەزامائارىپچى

يوللىغان ۋاقتى 2012-3-9 11:28:26|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇرۇن «ئۇستازى زالىم بولسا، شاگىرتى ئالىم بۇلۇر» دىگەن كۆز قاراش بار ئىدى. ئەمما ھازىر غەرىبنىڭ ئوقۇتۇش ئەندىزىسىنى ئېلىپ كىرىلگەندىن كىيىن ئوقۇغۇچىلار ئوقۇتقۇچىلارنى ھۆرمەتلىمەيدىغان، ھاقارەتلەيدىغان يەنە يۇقارقىدە ئۇرىدىغان ئەھۋاللار كىلىپ چىقىشقا باشلىدى. بۇ ئىشلارنى ھەقىقەتەن ياخشى ئويلىنىپ بېقىشىمىزغا تېگىشلىك...
1-ماۋسۇملۇق ماتىرىياللارنى توپلاشقا كىرىشسەك بۇلاتتى!!!

Rank: 2

قىزغىنلىق
110 سەر
تىللا
2 دانە
تۆھپە
54 سەر
شۆھرەت
71 سەر
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-11 14:06:18|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ھەقىقەتەن توغرادەيسىز،ئوقۇتقۇچىمۇباشقىلارغا ئوخشاش ئىنسان،ئوقۇتقۇچىدىمۇ غۇرور باردە بىزكىچىگىمىزدە ئوقۇتقۇچىلارنى كۆرسەك ئەيمىنەتتۇق،ئۆزىمىزنى چەتكە ئالاتتۇق.ھازىر.....

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

قىزغىنلىق
395 سەر
تىللا
40 دانە
تۆھپە
213 سەر
شۆھرەت
270 سەر

تىرىشچان ئەزابايقاش باتۇرىكومپىيۇتىر ماھىرىدادىل ئەزا ئوردىنىپوتوشوپ ئۇستىسىبايقاش قىزىقچىسى

يوللىغان ۋاقتى 2012-3-12 19:13:50|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ھازىر ھەممە ئوقوغۇچىلار ئۇنداق ئەمەس. بەزى ئوقڭغۇچىلارنىڭ شۇنداق بولۇپ قىلشىغا دەل ئائىلە تەربىيسى سەۋەپچى بولغان . ئاتا ئانا بولغان ئادەم نىمىشقا بالىغا ياخشى تەربىيە قىلمايدۇ؟؟؟  بەلكىم شۇ بالىنڭ ئاتا ئانىسى شۇنىڭغا لايىق (جەمىيەتتە ئوينايدىغان) ئادەملەردىن ئوخشايدۇ ؟!!!!

Rank: 2

قىزغىنلىق
86 سەر
تىللا
1 دانە
تۆھپە
24 سەر
شۆھرەت
29 سەر
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-19 21:49:27|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
بۇنداق ئوقۇغۇچىلار ھازىر ئوتتۇرا مەكتەپتىلا ئەمەس بەلكى باشلانغۇچ مەكتەپتىمۇ بار...بۇنىڭ ھەممىسى بۇرۇنقىدەك سىنىپ قالدۇرۇپ ئوقۇتۇشنى ئەمەلدىن قالدۇرۋەتكەنلىكىنىڭ زىيىنىمىكىن  دەيمەن...چۈنكى شۇ ۋاقتتىكى ئوقۇتقۇچىلار ھەققى ھۆرمەتكە سازاۋەر ئىدى...

Rank: 4

قىزغىنلىق
319 سەر
تىللا
98 دانە
تۆھپە
241 سەر
شۆھرەت
236 سەر

تىرىشچان ئەزامائارىپچىتۆھپىكار ئەزابايقاش شائىرى

يوللىغان ۋاقتى 2012-3-26 16:31:49|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
قايسى مەكتەپتە بولغان ئىشكەن بۇ !؟

Rank: 2

قىزغىنلىق
47 سەر
تىللا
2 دانە
تۆھپە
42 سەر
شۆھرەت
50 سەر
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-26 22:52:48|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ھەي، دېمىسىمۇ جەمئىيەتنىڭ تەرەققىي قىلىشىغا ئەگىشىپ ئوقۇتقۇچىلار ھۆرمەتلەنمەيدىغان بولۇپ كەتتى.بۇ نېمە ئۈچۈندۇر ؟ بۇ ھەممىز ئويلىنىپ بېقىشقار ئەرزىيدىغان مەسىلە .

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

قىزغىنلىق
272 سەر
تىللا
87 دانە
تۆھپە
225 سەر
شۆھرەت
267 سەر
يوللىغان ۋاقتى 2012-3-27 16:27:52|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
قايسى مەكتەپتە بولغانلىقىنى بىلەلمىدۇق.
يۇقۇرىغا چىقاي دىسەڭ،پۇتۇمدىن تارتماي،قۇلۇمدىن تارتقىن!

Rank: 1

قىزغىنلىق
15 سەر
تىللا
3 دانە
تۆھپە
9 سەر
شۆھرەت
9 سەر
يوللىغان ۋاقتى 2012-4-29 22:25:32|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ھازىر ئوقۇتقۇچىلار مالاي بولۇپ ئوقۇغۇچىلارنى شاھ بىلىپ مۇلازىمەت قىلىمىغىنىلا قالدى

Rank: 7Rank: 7Rank: 7

قىزغىنلىق
1697 سەر
تىللا
1095 دانە
تۆھپە
888 سەر
شۆھرەت
952 سەر

مۇنبەر باشلىقىتىرىشچان ئەزامائارىپچىتۆھپىكار ئەزاتۆھپىكار باشقۇرغۇچىبايقاش مەلىكىسى

يوللىغان ۋاقتى 2012-4-30 19:49:02|ھەممە قەۋەتنى كۆرۈش
ئائىلە بىرىنچى مەكتەپ شۇڭا ئاتا-ئانىلار بالىلىرىغا مەسئۇل بولۇپ ، تەربىيەنى قاتتىق كۈچەيتىشى كېرەك. بۇ يازمىنى ئاخىرىدا   مەرىپەت تەھرىرلىگەن. ۋاقتى  2012-4-30 19:49  

كىرگەندىن كىيىن ئىنكاس يازالايسىز كىرىش | تىزىملىتىش

تاقاش

بېكەت باشلىقى تەۋسىيىسى

بايقاش تورى سىزنى قارشى ئالىدۇ!
بايقاش تورىدىكى سەرخىل مەزمۇنلارنى سزنىڭ كۈرۈشىڭىزنى كۈتۈپ تۇرماقتا، مەزمۇنلارنىڭ تۇلۇق كۆرۈشىڭىز ئۈچۈن تىزىملىتىپ كىرىشنى ئۇنۇتماڭ.... بايقاش گۇرۇپپىسى

كۆرۈش »

ئارخىپ|يانفۇن|( 新ICP备11002395号 )

ئالاقىلىشىش چ چ نومۇرى

GMT+8, 2012-5-30 01:38, Processed in 0.110074 second(s), 33 queries.

Powered by Discuz! X2(NurQut Team)

© 2001-2011 Comsenz Inc.

چوققىغا قايتىش