- تىزىملاتقان
- 2011-8-13
- ئاخىرقى قېتىم
- 2016-11-7
- ھوقۇقى
- 1
- جۇغلانما
- 8570
- نادىر
- 1
- يازما
- 635
ئۆسۈش
  71.4%
|
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا kuxlan تەھرىرلىگەن. ۋاقتى 2016-11-3 13:02
ئەركىنكام مۇشۇ مەسلىنى تا ھازىرغىچە تىلغا ئالماي تۇرۇپ قانداقمۇ ئەرلىكشۇناسلىقتا نە تىجە قازىنالايدۇ،بۇگەپلەرنى ئەرلەر دوختۇرخانسىنى ئاچقان كۈندىن باشلاپ تىلغا ئالماسلىقى مۇمكىن ئەمەس.بەلكىم ئىچكىرىگە يىغنلارغا بارغاندا تازا سۆزلەپ بەرگەندۇ.،ھېلىمۇ ئۇيغۇر تىبابىتى بۇ مەسلىنى بەكمۇ كېچىكىپ ئوتتۇرغا چىقاردى.ئوتتۇرغا چىقىشدىمۇ ھەرگىز بىر تىببى مەسلىنى جىددى ھېس قىلىپئەمەس بەلكى ئانانىزىمچىلار كۆپيىپ ئۇنىڭ ئىقتسادى قىممەت ياراتىدىغان پۇرسىتى پىشىپ يېتىلگەنلىكى ئۈچۈن بولدى. ئاندىن ئانانىزىم داۋا مەھسۇلاتلارنى ئىشلەپ چىقاردى.بۇ ھەقتە تور بىكەتلەر قۇرۇلدى.بۇ يەردە چوڭقۇر نەپ ھاڭ مەسلىسى شۇنداقلا تىۋىپتىن ئىبارەت دوكتورلۇق ئۇنۋانى كەتمەيدىغان كەسپ ۋە ئىدىيە ،ئاڭ جەھەتتىكى ساپاسىزلىقمۇ مەسلىسىمۇ بار. بۇ دورلارنىڭ بىردىنلا كۆپيىىپ رىقابەتكە چۈشۈپ كېتشلىرى ،ئاشكارا تەشۋىق قىلىشلىرى ھەممسى يەنىلا پۇل ئۈچۈن بولدى.مەيلى قانداقلا بولمسۇن ئىقتسادى يەنىلا ھەرىكەتلەندۈرگۈچ كۈچىنى جارى قىلدۇرۇپ بىمارلارغا داۋالىنىش ئىمكانىيتنى بارلىققا كەلتۇردى.
بۇنىڭدىن بۇرۇن بۇ خۇددى ياشلاردا كۆرۇلمگەندەك تىلغا ئېلىنماي نۇرغۇن بىچارىلەر شۇ سەۋەبتىن جسمانى جەھەتتە ئىشەنچىسنى يوقاتقان. دوختۇر دېگەن ئەخلاقشۇناس بولىۋالماسلىقى كېرەك،ئېھتىمال قەدىمكى تىۋىپلار ناھايىتى تەقۋادار كىشلەر بولسا كېرەك.گەرچەدۇنيادا پەندى نەسىھەت بىلەن بىمار داۋالايدىغان ئىلىم ئوتتۇرغا چىقمىغان بولسمۇئەمما بىزدە بۇرۇنلا ۋارسلىق قىلنغان<كەسپى بىلىم>گە ئايلانغان.بىزنىڭ جەمئىيتىمىزدەغەرب تىبابىتىدەك كىلنكلىق داۋالاشنى ئاساسى ئورۇنغا قويماي، ۋەز نەسىھەت ئارقىلىق( مەسلەن:قابۇسنامدەك) ئادەم تۈزۈپ كەلگەچكە جىنسيەتكە ئالاقىدار بىلىملەرنى ۋە داۋالاش رىتسپلىرنى ئەخلاق بىلىملىرىگە ئىتتىرىپ قويغان بولغاچقا بۇنداق ئۈنۈملۈك داۋالاش ئىلپ بېرىلمغان.ئەسلىدە ئۇيغۇر تىبابىتىدە بۇ ھەقتە مىڭ يىللار ئاۋۋال رىتسپلىرى ۋە بۇ ھەقتە مەزمۇنلار بار بولسىمۇ خېلى ۋاقتىلارغىچە ئېڭى شۇ دەۋردىكى ئاتا بۇۋىلاردەك ئچىلمغانلىقتىن بولسا كېرەك،ھازىرقى زاماندىكى ياشلار بۇنىڭ داۋاسىنىڭ بار يوقلىقنى بىلەلمىدى. تىۋپقا بارسا لوبوپ كەبىر بىلەن ماددىتۇل ھاياتنى بىرشەتتى. ئەسلىدە دوختۇر دېگەن بىمارنىڭ ھەقىقى ئاز ابىنى چۈشنىپ ئۇنىڭغا قارىتا ھەقىقى داۋالاش ئېلىپ بېرىشى كېرەك. ئۆزگىپىمىزگە قايتىپ كەلسەك...
ئەركىن ھاشىمكا ئىلگىرى مۇۋەپپىقيەت ھەققىدە لىكسيە سۆزلەپ كەسپتىن چەتنەپ كەتمەي مۇشۇ ئانانىزىم بولامدۇ.سۆزنەك بولامدۇ،ئەيدىز بولامدۇ مۇشۇ تېمدا كاتت بىر لىكيسە سۆزلەپ كەڭ ياشلارغا تەسىر كۆرسەتكە ن بولسا بۇ مۇۋەپپىقيەت ھەققىدە سۆزلگەندىن مىڭ ئەلا بولاتتى.بىز ئۇيغۇرلاردا داڭلىق شەخسلەرنى جەمئىيەتشۇناسلىق لىكسيسدىن بىر قۇر ئۆتكۈزمەي تۇرۇپ كەسپىگە قويۇپ بەرمەيدىغان غەلىتە ئادەت بارمۇ بىلىمدىم.ئىشقىلىپ ھەممە سۆزلىگۈچىلەر غەلبە قازىنىش،ئىگلىك تىكلەشتىن سۆزلىمەي قويمايدۇ.بىر مەكتەپ ئاچقان ئادەم مائارىپ ھەققىددە سۆزلىمەي ،جەمئيەتشۇناسلق ھەققىدە سۆزلەۋاتقان،بىر پەيلاسوپ بولسا ئۇندىدار ھەققىدە سۆزلەپ يۈرگەن،جەمئيەتشۇناس بولسا ئەدەبىيات ھەققىدە سۆزلىگەن.رىياسەتچى بولغان ئادەم پەلسەپە ھەققىدە سۆزلەپ يۈرگەن،ھا ھاھا،نىمانداق قىزىقتۇ بۇلار.مقۇشقاچ بولسمۇ قاسساپ سويسۇن دەپ قويۇپ يەنە قۇشقاچنى تۆمۈرچى سويۇپ يۈرسە،تۆمۈرنى قاسساپ غىداپ يۈرسە قايدابولىدۇ؟ ئەركىنكام تېلىۋزوغا چىقىشى بىلەنلا ئانانىزىمنى تىلغا ئالغان بولسا مانا بۇ بىر كەسپ ئەھلىگە ماس كېلەتتى. چۈنكى قىلىۋاتقان كەسپى شۇ ئەرلىكشۇناسلىق .ھازىر ئەرلەرنىڭ ساغلاملىق مەھسۇلاتلىرى چىقىۋاتىدۇ،بۇلارنىڭ قانداق ئىستمال قىلش،زادى ئەرلەرنىڭ ساغلاملىقى قانداق مەيدانغا كېلىدۇ بۇلار ھەقتە كۆپرەك سۆزلەپ خەلققە بۇغدا دېگەن دوختۇرخانىنىڭ ئېلانىدىن بەكرەك ئۇنىڭ ئەمەلىيى داۋالاش ئۇسۇللىرنى ،ئۆزگىچە تەرەپلىرنى بىلدۈرسە بولاتتى .بۇ تېما ھەرنىم بولسا مەيدانغا كەپتۇ،يەنىلا رەھمەت ئېيتىمىز. |
|