- تىزىملاتقان
- 2013-4-12
- ئاخىرقى قېتىم
- 2016-8-31
- ھوقۇقى
- 1
- جۇغلانما
- 4208
- نادىر
- 0
- يازما
- 383
ئۆسۈش
  73.6%
|
بۇ يازمىنى ئاخىرىدا akramjan99 تەھرىرلىگەن. ۋاقتى 2015-12-9 21:24
قىرغىزلار بىلەن ئۆزبىكلەر مۇشۇ يىللارغا كەلگەندە بىزدىن بوۋىلىرىمىزنى تالىشىۋاتىدۇ . ئۇلار ئۆزىنىڭ ئەسلنى بىلمەمدۇ قانداق ؟
يۇسۇپ خاس ھاجىپ بوۋىمىزغا كەلسەك ،ئۇ قانداقتۇ قىرغىزىستانىدكى توقماق (ئاتالمىش بالاساغۇ ) دا تۇغۇلغان ئەمەس ،بالاساغۇننىڭ ئەسلى ئورنى ئاتۇشتا ،مەن بۇنى مىسرانىم مۇنبىرىدىكى ئابدۇشكۇر مۇھەممەتئىمننىڭ ئەسىرىدىن ئوقۇدۇم ،ئۇ ئەسەردە دېيىلىشىچە
ئابدۇقادىر داموللا ، قۇتلۇق شەۋقى قاتارلىق ئىككى مۆھتىرەم بالاساغۇننىڭ ئورنىنىڭ ئاتۇشتا ئىكەنلىكىنى ، ئەھمەد زىيائىنىڭ ئۆمرنىڭ ئاخىرىغىچە بالاساغۇننىڭ ئورننىڭ ئاتۇشتا ئىكەنلىكىنى ئىساتلاش بىلەن ئۆتكەنلىكىنى يازىدۇ . يۇسۇپ خاس ھاجىپ نىمىشقا ئۆز ئەسىرىدە ،جۇسوپ دەپ يازمايدۇ ، چۇنكى ئۇ قىرغىز ئەمەس ھەم ھازىرقى ئاشقۇن رادىكال قىرغىزلار دەۋالغان ئاتالمىش بالا ساغۇندىمۇ تۇغۇلمىغان ، روس تارىخچىسى ،تارىخ تەتقىقاتچىسى ۋ.ۋ بار تولىد قىرغىزىستاندىكى توقماقنى خاتا ئىزاھلاپ بالاساغۇن دەپ يەكۇن چىقارغان ، مانا شۇنىڭدىن بېرى بالاساغۇننىڭ ئورنى خاتا ئىزاھلىنىپ كىلىۋاتىدۇ .
ئەلشىر نەۋائىغا كەلسەك ،ئەلشىر نەۋائىينىڭ ئەسەرلىرىدە نىمىشقا خوتەن دەپ يېزىلىدۇ يۇ سەمەرقەند ،بۇخارا دەپ يېزىلمايدۇ ؟ چۇنكى ئۇنىڭ ئەجدادلىرى سامەرقەند ،بۇخارالىق ئەمەس بەلكى ئۇيغۇر دىيارنىڭ بىرقىسمى بولغان خوتەندىن.
ئاپتۇنۇم رايۇنلۇق خەلىق ھۆكىمىتى ۋە ئاپتۇنۇم ريۇنلۇق مەدەنىيەت نازارىتى قاتارلىق ئورۇنلاې بۇ مەسىلىگە قارىتا بىر ئىپادە بىلىدۇرسە بولاتتى ،ھېلىمۇ بەك ئۇزۇن جىم تۇرىۋالدى |
|